رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی:

سال سختی پیش رو داریم/ شاهد موج جدید گرانی خواهیم بوداما در بلند مدت اثرات بهتری را تجربه خواهیم کرد

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه جراحی واقعی  در بودجه ۱۴۰۰ انجام خواهد شد، اظهار کرد: با تصمیماتی که گرفتیم در کوتاه مدت شاهد موج جدید گرانی خواهیم بود اما در بلند مدت اثرات بهتری را تجربه خواهیم کرد.

سال سختی پیش رو داریم/ شاهد موج جدید گرانی خواهیم بوداما در بلند مدت اثرات بهتری را تجربه خواهیم کرد

علی بابایی کارنامی در خصوص حمایت از اقشار ضعیف جامعه در بودجه ۱۴۰۰، گفت: بخش اعظم هزینه های بودجه در راستای حمایت از اقشار ضعیف است اما در خصوص حمایت‌های معیشتی، ضعف‌هایی داریم که رهبری هم دستور دادند که بانک اطلاعات ایرانیان را راه اندازی کنیم؛ بنابراین در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی با عنوان« بانک اطلاعات ایرانیان» آمده است و وقتی اطلاعات ایرانیان، واقعی شود کمک ها هم بدون خطا خواهد بود.

احتمال تجمیع یارانه ‌ها در بودجه ۱۴۰۰ وجود دارد
او در دامه افزود: احتمال اینکه یارانه ها مستقیم یا غیر مستقیم تجمیع شود وجود دارد؛ یعنی سبد درآمدی را تجمیع و رقمی را مشخص خواهیم کرد؛ درواقع ما یارانه معیشتی، یارانه حامل های انرژی و یارانه سلامت داریم که احتمالا ساماندهی و تجمیع خواهد شد.

مبارزه شکلی با فساد به نتیجه نمی‌رسد

با جراحی اقتصادی در کوتاه مدت شاهد موج جدید گرانی خواهیم بود
بابایی کارنامی با بیان اینکه سال سختی را پیش رو خواهیم داشت، اظهار کرد: در کشورهای دنیا هم یکی از راهکارهایی که برای مبارزه با فساد انجام می دهند، این است که ساختار یافته و قانونمند با فساد مبارزه می‌کنند زیرا مبارزه شکلی با فساد به جایی نمی رسد. بنابراین با تصمیماتی که گرفتیم در کوتاه مدت شاهد موج جدید گرانی خواهیم بود اما در بلند مدت اثرات بهتری را تجربه خواهیم کرد. این روشی که در پیش گرفتیم، جراحی واقعی اقتصاد است و راهی جز آن نداشتیم و اگر کسی پیشنهادی دارد اعلام کند ما هم می‌شنویم.

دستمزد کارگران توسط تشکل‌های کارگری تعیین شود
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در خصوص نگرانی جامعه کارگری در تعیین حقوق و دستمزدها، اظهار کرد: دخالت دولت در تعیین حقوق و دستمزدها متاسفانه مشکلاتی را به وجود آورده است که در نهایت به معیشت بخش بزرگی از جامعه لطمه وارد می‌کند؛ وقتی دولت در حوزه تعیین حقوق و دستمزد کارگران دخالت کند، باعث می‌شود تصمیمات بر اساس واقعیات انجام نشود؛ بنابراین بهتر است دولت اجازه دهد کارگران و تشکل‌های کارگری براساس واقعیت‌های موجود، خودشان درباره میزان افزایش حقوق و دستمزدها تصمیم بگیرند.

بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد مردم کشور کارگر و مزدبگیر هستند

اجازه دخالت دولت در تعیین دستمزد کارگران را نخواهیم داد
او ادامه داد: بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد مردم کشور کارگر و مزدبگیر هستند و امسال بر خلاف سنوات گذشته اجازه نخواهیم داد دولت در تعیین دستمزد کارگران دخالت داشته باشد و اگر امسال دولت این کار را انجام دهد حتما با آن برخورد می‌کنیم.

قشر کارگر در تصمیم گیری‌ها نادیده گرفته می‌شود
بابایی کارنامی با اشاره به مشکلات کارفرمایان، اظهار کرد: عده‌ای در این میان مدام مشکلات مربوط به کارفرمایان را مطرح می‌کنند و ما هم قبول داریم و ردیفی را هم در بودجه برای حمایت از این اقشار در نظر گرفتیم. در واقع بخشی از وظایف کارفرمایان را بنا است دولت در قالب بسته های حمایتی بر عهده بگیرد اما این بهانه که افزایش حقوق کارگران به تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی منتهی می‌شود، توجیه اقتصادی ندارد. متاسفانه نگاه دولتی‌ها و مسئولان مربوطه به گونه‌ای است که در تصمیم‌گیری‌ها نسبت به تامین منافع کارگران بی‌توجه هستند و این قشر همیشه در تعیین اعتبارات در ردیف آخر قرار می‌گیرد.

منبع: شفقنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • علی
    0

    بی وجدانا از این سخت تر قراره بشه ینی .پس چه غلطی میکنین

  • راز
    0

    وای خدااا یعنی از این گرونتر میشه بازم چقدر دیگه جا داره گرون بشه؟ من هر سری میگم این دیگه اخرشه

  • مرتضی
    0

    خدا الهی ب خاک سیاه بشونه شمارو الهی لقمه از گلتون پایین نره که قشر کارگر رو آدم ب حساب نمیارید .بی وجودا بی خاصیتای شکم پرست

  • رضا
    0

    تو رو خدا جراحی اقتصادی نکنید اقای احمدی نژاد هم همین کار را کرد پراید هفت میلیونی شده بیست میلیون چرا سرمردم کلاه مبگذارید یارانه بیشتر نخواستیم دست توی جیب ما نکنید بگویید کسری بودجه داریم میخواهیم ان را تامین کنیم با این کاری که میگویند جنس گران میشود سال به سال ارزش یارانه همان است

  • رضا
    0

    اقای نمایندگان بیکار بهتر است بجای گران کردن و پرداخت یارانه که هر طفلی میداند تورم زاست بیشتر نظارت و کنترل قیمتها را داشته باشید

  • ستم‌دیده
    0

    شکم‌سیر‌خونه‌وماشین‌مفت‌‌ساقی‌کار‌درست‌و‌برو‌تو‌کار‌اراجیف‌گفتن

  • کاربر ناشناس
    0

    معنی مجلس انقلابی را هم فهمیدیم یعنی فشار حداکثری به مردم

  • کاربر ناشناس
    0

    برو زیر زمین

  • علی
    0

    سه سال اینطرف کردین تو پاچه ای ملت حالا میگیم تو بلند مدت

  • بندری
    0

    یا حضرت عباس، این گرونی سال جدید کجایی دلمون بذاریم؟ راست میگه هنوز جا داره این افزایش گرونییییییییییییییییییییییییسیی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها