مدیرکل بهزیستی استان کرمان:

ایجاد مرکز جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در رفسنجان ضرورت دارد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: رفسنجان مستعد ایجاد یک مرکز جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و اورژانس اجتماعی رفسنجان باید تقویت شود.

ایجاد مرکز جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در رفسنجان ضرورت دارد

جلسه شورای اجتماعی شهرستان رفسنجان با حضور صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان، حجت‌الاسلام جلالی، نماینده شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فصیحی‌هرندی، فرماندار رفسنجان، پورمحمدی، رئیس دادگستری رفسنجان و جمعی از مسئولین در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این جلسه با اشاره به مسائل اجتماعی موجود در جامعه امروز اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا مسائلی که امروز در جامعه با آن روبه‌رو هستیم را به شکل متفاوتی در شهرستان‌ها دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی در هر اجتماعی مسائل متنوعی هستند افزود: بحث بی‌برنامگی در حوزه اجتماعی با بی‌مهری روبه‌رو شده است و مسائل اجتماعی اگر به آنها پرداخته نشود می‌توانند به آسیب تبدیل شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه اگر برنامه داشته باشیم روبه‌رو شدن با آسیب‌ها مشکل نیست ادامه داد: در کشورهای پیشرفته آسیب‌های اجتماعی از کشور ما بیشتر است اما موضوعات اجتماعی برای مسئولین آن کشورها اهمیت دارد و در کنار مسائل سیاسی و اجتماعی به آنها می‌پردازند، اما در جامعه ما این موضوع دچار خلا شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور ظرفیت‌های زیادی داریم که دنیا از آنها بی‌بهره است عنوان کرد: ما ظرفیت خیرین و مردم را داریم که حامی و مداخله‌کننده در مسائل اجتماعی هستند و بی‌منت در مسائل ورود می‌کنند.

صادق‌زاده با بیان اینکه اگر در صحنه مسائل اجتماعی به مردم جهت بدهیم و مسئله را به خوبی برای آنها تبیین کنیم مردم به خوبی از پس مشکلات بر می‌آیند گفت: سند راهبردی مسائل اجتماعی حاوی راهکار بهتر زیستن در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه همت مسئولین و تفکر در مسائل اجتماعی اصلی‌ترین سند است اظهار داشت: ظرفیت مسئولینی که عاشقانه پای کار مردم هستند ظرفیت بزرگی است و اگر عزم امروز ما ادامه پیدا کند در یک بازه زمانی خوب مسائل کاهش پیدا می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه رفسنجان بیشترین ظرفیت خیر و خیرخواهی را در بین مردم دارد بیان کرد: اگر از مردم به درستی طلب کنیم خوب و بی‌منت جلو می‌آیند و اگر این اتفاق نیفتد ایراد از ما است زیرا مسئله را مبهم برای آنها بیان کردیم.

وی در ارتباط با رخداد آسیب‌های اجتماعی در رفسنجان عنوان کرد: رفسنجان در سه سال متوالی بیشترین مورد کودک آزاری را داشته است که ریشه آن اعتیاد والدین است و راه اساسی آن سالم‌سازی بستر خانواده است.

صادق‌زاده با بیان اینکه رفسنجان در آسیب‌هایی مانند خودکشی، همسر آزاری، اعتیاد و مسائل اجتماعی دیگر رتبه بالایی را در بین شهرستان‌های استان دارد افزود: با توجه به رشد مسائل اجتماعی باید اورژانس اجتماعی در رفسنجان تقویت شود.

وی با اشاره به این نکته که سند راهبردی مسائل اجتماعی در رفسنجان یک نسخه راهبردی است و همت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد تصریح کرد: همه ما در مسائل اجتماعی رفسنجان احساس تکلیف می‌کنیم و باید همت کنیم تا اتفاقات خوبی در شهرستان بیفتد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه رفسنجان مستعد ایجاد یک مرکز جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است اظهار داشت: ما آمادگی ایجاد این مرکز را با رویکرد علمی و آموزشی در این شهرستان داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌ها به عدم مهارت و دانش اجتماعی جامعه برمی‌گردد گفت: جامعه ما علاوه بر پیشرفت در برخی مسائل متأسفانه در بحث سواد اجتماعی پیشرفت ندارد.

صادق‌زاده با بیان اینکه رشد سازگاری‌ها در جامعه ایران رشد معنا داری است افزود: با مهارت می‌توان مسائل را مدیریت کرد و می‌طلبد در رفسنجان یک مرکز مهارت آموزی تأسیس شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها