کشت گندم در ۱۰۸هزارهکتار اراضی استان بوشهر آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز کشت گندم در اراضی آبی و دیم استان خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی در فصل زمستان، کشت گندم در سطح ۱۰۸هزارهکتار اراضی دیم و آبی استان بوشهر آغاز شد.

کشت گندم در ۱۰۸هزارهکتار اراضی استان بوشهر آغاز شد

رضا حسین‌پور در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه کشاورزان در سال زراعی گذشته 144 هزار تن گندم برداشت کردند اظهار داشت: کشاورزان استان بوشهر در سال زارعی جاری، 108 هزار هکتار اراضی کشاورزی را به کشت گندم اختصاص دادند که شامل حدود 92 هزار هکتار اراضی دیم و 16 هزار هکتار اراضی آبی است.

وی، به بیمه محصولات و اراضی کشاورزی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: امسال تاکنون 17 و 500 هکتار از محصولات زراعی استان بوشهر تحت پوشش صندوق بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه از این میزان مزارع بیمه شده 12 هزار و 345 هکتار اراضی گندم و مابقی سایر محصولات است تاکید کرد: برای جبران خسارت‌های احتمالی در اراضی و محصولات، کشاورزان باید نسبت به بیمه مزارع و محصولات اقدام کنند.

حسین‌پور از پرداخت غرامت به کشاورزان استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته بابت خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی به بهره‌برداران زراعی و باغی استان بوشهر 390 میلیارد ریال غرامت پرداخت شد.

معاون صندوق خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان بوشهر هم با بیان اینکه 61 هزار واحد دامی، 5 میلیون و 900 هزار قطعه طیور تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی است اظهار داشت: در این راستا 138 هزار مترمربع گلخانه، 50 هکتار باغات و 20 هزار هکتار زمین زراعی در استان بوشهر بیمه شده است.

غلامعلی حسینی‌پناه با اشاره به اینکه اراضی بیمه شده استان بوشهر در مقایسه با سال زراعی قبل به‌طور متوسط 150 درصد رشد دارد گفت: بخش کشاورزی با مخاطرات زیادی همچون ناپایداری اقلیم و بازار، آفات و بیماری‌ها و رویدادهای جوی روبه‌رو است و به همین منظور ضروری است تمامی کشاورزان، دامداران، آبزی پروران و زارعان با توجه به محدودیت زمانی تا پایان دی‌ماه فرصت دارند نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: 50 درصد تولیدات محصول کشاورزی مربوط به مدیریت اصولی کشاورزان و 50 درصد نیز به اقلیم و شرایط محیطی بستگی دارد، اما با بیمه محصولات کشاورزی می‌توان اثر عوامل محیطی نظیر خشکسالی، تگرگ، سرمازدگی, طوفان و دیگر خسارات را کاهش داد.

حسینی‌پناه از پرداخت تمام غرامت‌های سال زراعی به کشاورزان بوشهری خبر داد و بیان کرد: با تخصیص ردیف بودجه‌ای مستقل در لایحه بودجه کل کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن غرامت مصوب به حساب بیمه‌گذاران واریز می‌شود.

معاون صندوق خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه بیمه پرداختی در بخش صیفی‌جات یک‌میلیون و 130 هزار ریال و حداکثر تعهد بیمه‌گر 86 میلیون و 427 هزار ریال است افزود: در این راستا 390 میلیارد ریال به کشاورزان بوشهری پرداخت می‌شود.

حسینی‌پناه در پایان اظهار امیدواری کرد که با استقبال خوب کشاورزان برای خرید بیمه‌نامه، شاهد روند کاهشی ضریب خسارت و به تبع آن تعدیل حق بیمه‌های پرداختی توسط کشاورزان در سال‌های آینده باشیم.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها