بهاباد یزد قرمز شد/ شناسایی ۴۶ کرونایی جدید

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد با توجه به بحرانی شدن شرایط بیماری کرونا در شهرستان بهاباد، محدودیت‌های وضعیت قرمز را برای این شهرستان اعمال کرد.

بهاباد یزد قرمز شد/ شناسایی ۴۶ کرونایی جدید

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد با صدور اطلاعیه‌ی شماره ۹۹ در این خصوص اعلام کرد: حسب گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) و بر اساس مستندات میدانی و بالینی، متاسفانه وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان بهاباد، بحرانی بوده و به شدت در مرحله هشدار قرار گرفته است لذا با توجه به موارد متعدد مثبت سر پایی و بستری کرونا که در صورت بی‌توجهی به کنترل و رعایت پروتکل‌ها می تواند منجر به موج جدید و شدید بیماری در آن شهرستان در روزهای آینده شود، بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره)، در شهرستان بهاباد وضعیت قرمز اعلام می‌شود.

بر این اساس تاکید می‌شود تمام مقررات و محدودیت‌های مناطق قرمز تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط در سطح شهرستان بهاباد برقرار می‌شود.

دکتر «ابراهیم سلمانی» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونایی در بهاباد، تصریح کرد: متاسفانه چندین شهروند در بهاباد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و بی توجهی به این مساله، افزایش آمار مبتلایان در این شهر را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: بارها تأکید کردیم که کاهش آمار ابتلا به معنای پایان کرونا نیست و هر زمان که غفلت و ساده انگاری شود، شاهد بازگشت آمار صعودی ابتلا و مرگ و میر خواهیم بود.

سلمانی همچنین از بستری ۲۱ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: در همین مدت براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۶ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

سخنگوی علوم پزشکی یزد افزود: متاسفانه در شبانه روز گذشته، دو بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

سلمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری، که از این تعداد ۵۶ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها