مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران:

بخشی از آتش‌سوزی جنگل اشکته‌چال رامسر مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر گفت که در حال حاضر قسمتی از آتش سوزی جنگل اشکته چال بخش مرکزی در مسیر روستای جواهرده که امکان دسترسی به آن فراهم بود،‌ مهار شده است.

بخشی از آتش‌سوزی جنگل اشکته‌چال رامسر مهار شد

عبدالرضا سنگاری که جمعه شب به رامسر آمد در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در باره آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل منطقه اشکته چال افزود : آتش آن بخش از جنگل که امکان حضور نیروهای امدادی فراهم بوده با کمک بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای امدادی ، مردمی ، دهیاران و هلال احمر مهار شده است.

وی گفت‌: بخش دیگری از مناطق آتش سوزی صعب العبور است و با توجه به این که آتش شب هنگام شروع شده امکان اعزام همه نیروها وجود ندارد و تنها نیروهای آموزش دیده برای مهار آتش سوزی اعزام شده اند.

سنگاری ابراز امیدواری کرد که با اعزام نیروهای آموزش دیده یگان ویژه منابع طبیعی به منطقه حادیه دیده ، آنها بتوانند هر چه زودتر آتش را خاموش کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل تاریکی هوا امکان تخمین وسعت آتش سوزی وجود ندارد،‌ گفت: با توجه به اینکه آتش سوزی منطقه به صورت سطحی است می توان امیدوار بود تا با امکانات موجود و توانایی نیروهای مستقر در منطقه هر چه زودتر مهار شود و جای نگرانی نیست.

۹ فقره آتش سوزی در غرب مازندران

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر همچنین از ۹ فقره آتش سوزی از روز گذشته تا کنون در جنگل های این منطقه خبر داد و گفت که مساحتی حدود چهار تا پنج هکتار از عرصه های جنگلی در آتش سوخته است.

وی با تاکید بر اینکه عامل انسانی موجب بروز چنین حوادثی در منطقه شده است ، از مسافران و مردم منطقه خواست در صورت برافروختن آتش در جنگل های منطقه حتما نسبت به خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند چرا که با توجه بر وجود برگ های پائیزی و خشک بودن سطح زمین و وزش باد ، امکان شعله ور شدن آتش وجود دارد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • آریایی
    0

    به برکت وجود حضرات هر روز یک بلا بر سر کشور و مردم نازل میشه !!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها