آیا استفاده از ۲ ماسک مفیدتر از یک ماسک است؟

استفاده از ماسک در دوران شیوع کرونا بسیار رایج شده است و کمتر فردی است که اهمیت استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را نداند، با این وجود برخی از افراد عادت کرده اند از ۲ ماسک همزمان برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

آیا استفاده از ۲ ماسک مفیدتر از یک ماسک است؟

شواهد استفاده از ماسک صورت برای محافظت در برابر کرونا قوی است. طبق آخرین خلاصه علمی منتشر شده از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، پوشش صورت می‌تواند خطر ابتلا به ویروس کرونا را بیش از ۷۰ درصد کاهش دهد.

اما اگر استفاده از یک ماسک صورت محافظت محکمی دارد، آیا استفاده همزمان از دو ماسک، بهتر عمل می‌کند؟ برخی از افراد برای افزایش شانس خود برای مصون ماندن در برابر کرونا از ۲ ماسک استفاده می‌کنند. دکتر اسکات سگال استاد دانشگاه کارولینای شمالی و متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در این خصوص می‌گوید: «یک مطالعه کوچک مستقیماً به مزایای استفاده همزمان از دو ماسک اشاره دارد، اما هنوز مورد بررسی دقیق تری قرار نگرفته است (این بدان معناست که نتایج هنوز نباید برای راهنمایی پزشکان و پزشکان استفاده شود). در آن مطالعه، محققان دریافتند که استفاده از دو ماسک معمولی ممکن است بهتر باشد.

 ماسک
بیشتر مطالعات، از جمله مطالعات دکتر سگال، نشان داده است که چندین لایه پارچه ذرات ویروسی را بهتر از یک لایه فیلتر می‌کند و دو لایه پارچه با کیفیت بالا با بافت محکم بهترین عملکرد را دارد. دکتر سگال می‌گوید: «اگر ماسک شما موادی با کیفیت پایین‌تر دارد، لایه‌های بیشتر، ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند.»

پوشیدن دو ماسک نیز به همان شیوه کار می‌کند و ترکیب دو لایه ماده نسبتاً ناکارآمد ممکن است عملکرد بهتری نسبت به یک ماسک بی کیفیت داشته باشد. البته دکتر سگال تاکید می‌کند که بهتر است ماسک‌ها تهویه مناسبی داشه باشند و نیاید استفاد از ۲ ماسک باعث مشکلات تنفسی شود.
افزون بر این‌ها دکتر سگال معتقد است حتی استفاده از یک ماسک کم کیفیت بسیار بهتر از عدم استفاده از ماسک خواهند بود و نباید استفاده از ماسک به ویژه در مجامع عمومی را نادیده گرفت. افزون بر این ها، اگر ماسک خانگی استفاده می‌کنید، حتما باید مراقب باشید که ماسکتان دارای فیلتر مناسب باشد.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    ماسک حالا حالا با این سیاست درمانی مملکت میهمان ماست حتی بعد از پایان پاندمی در جهان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها