رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی:

مردم با دید تمسخر به تصمیمات کشور در صنعت خودرو می نگرند

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: مردم با دید تمسخر به تصمیمات کشور در صنعت خودرو نگاه می کنند.

مردم با دید تمسخر به تصمیمات کشور در صنعت خودرو می نگرند

علیرضا نظری ۲۵ دیماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که با حضور مدیرعامل شرکت ایران خودرو برگزار شد، با تاکید بر اینکه تحریم ها علیرغم هر فقر و فلاکتی که برای کشور داشت، مسئولان را به سمت توجه به ظرفیت های داخلی سوق داد، افزود: در آبانماه سال ۹۸، ۵۴ هزار دستگاه خودرو و در آبان امسال ۸۱ هزار دستگاه تولید شده است که نشان می دهد به دلیل محدودیت در واردات قطعات خارجی، توجه به ظرفیت های داخلی رقم خورده است و اگر این نگاه واردات محور به سمت ظرفیت های داخلی سوق یابد، آینده بهتری را پیش رو خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: شرکت ایران خودرو پس از سرشکن هزینه ها، قیمتی را تعیین می کند، اما آنچه مردم استفاده می کند ۱۰۰ درصد بالاتر از قیمت تعیین شده است. سود را چه کسی می برد؟ کارخانه بخشی از سود را از آن خود می کند و دلال و واسطه ها هم سود هنگفتی دریافت می کنند، در این بین این مصرف کننده است که امروز با دید تمسخر به تصمیمات کشور در حوزه خودرویی نگاه می کند.

نظری با تاکید بر اینکه اگر در نقطه ای از زنجیره تولید اختلالی ایجاد شود تمام زنجیره تحت تاثیر قرار می گیرد، گفت: انتظار می رود مراقبت ویژه ای بر مجموعه و زنجیره تولید صنعت خودرویی اعمال شود که اگر نقصی وجود دارد باید در همان نقطه رفع شود.

وی اظهار کرد: امروز شرکت های قطعه ساز با انبوهی از مطالبات و انبوهی از بدهی ها روبرو هستند و باید هزینه های سنگین برای خرید مواد اولیه را هم بپردازند در حالی که باید این زنجیره تحت مدیریت درست قرار گیرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس یک سازوکار کشوری مقرر است که ظرفیت اشتغال و تولید در شهرهای مختلف کشور از جمله استان مرکزی به درستی توزیع شود، ساوه بزرگترین شهرک صنعتی کشور را در اختیار دارد و با کمبود نیروی کار روبرو است، اما در شهرهای دیگر با متخصصان بیکار روبرو هستیم. امیدواریم بخش هایی از قطعه سازی با توجه به ظرفیت ها به غیر از اراک و ساوه به شهرهای دیگر نیز منتقل شود. در خمین با توجه به معافیت مالیاتی پتانسیل خوبی حاکم است و امیدواریم مساعدتی در این راستا صورت گیرد و شهرهای دیگر استان نیز مورد توجه قرار گیرند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حاج کاطم
    0

    ولی من بدید قالتاق بودن به صنعت خودروسازی نگاه میکنم

  • بندری
    0

    والله مردم حق دارند، این کجای دنیا دیدید پراید پانزده تومنی عرض دوسال بشه 140میلیون، الله برکت الله.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها