معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد:

فوت ۴ دانشجو و یک استاد دانشگاه امیرکبیر بر اثر کرونا

معاون دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از فوت ۴ دانشجو و یک استاد این دانشگاه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.

فوت ۴ دانشجو و یک استاد دانشگاه امیرکبیر بر اثر کرونا

سیاوش خرسندی اظهار کرد: مرکز بهداشت دانشگاه امیرکبیر امکاناتی مانند اکسیژن ساز، تب سنج و هر آنچه که مربوط به غربالگری مبتلایان به کروناست را فراهم کرده است که این تجهیزات را به صورت موقتی در اختیار اساتید و کارکنان مبتلا به کرونا می‌گذارد.

او افزود: در دوران شیوع کرونا با یک سامانه که مشاوره پزشکی تخصصی ارائه می‌دهد، تفاهم نامه‌ای امضا کردیم و در آن برای کارکنان و اساتید دانشگاه حساب کاربری مشخصی تعریف شده است.

خرسندی ادامه داد: با بیمارستان فیروزگر تفاهم نامه‌ای امضا کردیم و افرادی که دارای علامت کرونا هستند، برای انجام تست‌های پی سی آر و ویزیت پزشک به آنجا معرفی می‌شوند و مشکلی بابت پرداخت هزینه ندارند.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: با راه اندازی هات لاین دانشگاه امیرکبیر به سوالات پزشکی و تخصصی استادان و کارکنان در خصوص ویروس کرونا پاسخ داده می‌شود تا از نظر روحی، روانی و جسمانی مشکلی نداشته باشند و بتوانند خود را با شرایط فعلی کشور تطبیق دهند.

خرسندی گفت: براساس قانون باید آمار دقیق اساتید و کارکنان مبتلا به کرونا گزارش شود و ما آمار دقیقی از موارد ابتلا داریم، اما در خصوص دانشجویان آمار دقیقی در دست نیست، چرا که خیلی از دانشجویان وضعیت خود را گزارش نمی‌کنند. مطابق آخرین آمار به دست آمده حدود ۱۵۰ دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به کرونا مبتلا شده اند.

او با بیان اینکه حدود ۱۳۰ نفر از کارکنان و استادان دانشگاه نیز به کرونا مبتلا شده اند، تاکید کرد: از اسفند سال گذشته تا کنون ۴ تن از دانشجویان و یک استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها