هاشمی‌طبا: اکثریت اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت می‌کنند/ سیدحسن خمینی تمایلی به کاندیداتوری ندارد

هاشمی طبا، احتمال اجماع روی اسحاق جهانگیری را کم دانست و گفت: شاید اکثریت اصلاح‌طلبان از وی حمایت کنند، اما روی او اجماع نمی‌کنند.

هاشمی‌طبا: اکثریت اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت می‌کنند/ سیدحسن خمینی تمایلی به کاندیداتوری ندارد

فرصت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری روز به روز کمتر می‌شود و گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیدا‌هایی احتمالی نیز داغ‌تر. در هر کدام از جریان‌های سیاسی اسامی بسیاری مطرح است که مردم و سیاسیون درباره آنان نظرات متفاوتی دارند. سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفتگویی نظر و پیش‌بینی خود درباره وضعیت برخی از گمانه‌های مطرح در جریان اصلاحات را می‌گوید.

*این روز‌ها گمانه کاندیداتوری آقای سیدحسن خمینی جدی شده است و برخی معتقد هستند که او می‌تواند گزینه مورد اجماع اصلاح‌طلبان باشد. نظر شما چیست؟
من این احتمال را صفر می‌دانم.

*احتمالی کاندیداتوری او یا اجماع اصلاح طلبان را روی او؟

احتمال کاندیداتوری او را صفر می‌دانم؛ بنابراین بحث اجماع هم معنا ندارد.

*چرا این احتمال را صفر می‌دانید.
فکر نمی‌کنم که خودش تمایلی داشته باشد. همین.

*چند روز قبل در مراسم سالگرد مرحوم هاشمی گفته بودند که اگر کشور به کسی نیاز داشته باشد، نباید از مسئولیت شانه خالی کند. همین هم باعث شد گمانه‌زنی درباره کاندیداتوری او جدی شود. به نظر شما این جمله ابراز تمایل به کاندیداتوری نیست؟
فکر می‌کنم این جمله را درباره خودشان نگفته‌اند.

*درباره کیست؟ برخی معتقد بودند که منظورشان آقای ظریف بوده است.‌
نمی‌دانم درباره کیست. باید از خودشان بپرسید. اما من اطمینان دارم که ایشان تمایلی به کاندیداتوری ندارد.

*بحث کاندیداتوری آقای جهانگیری هم دوباره جدی شده است. به نظر شما او مایل است که کاندیدا شود؟
به نظر من بدش نمی‌آید. استنکافی نکرده است و ممکن است که کاندیدا شود.

*اصلاح‌طلبان از او استقبال می‌کنند؟ مورد اجماع قرار می‌گیرد؟
به نظر من اصلاح‌طلبان درباره او به اجماع نمی‌رسند. چون مخالف هم بین اصلاح طلبان دارد و این طور نیست که همه با ایشان موافق باشند.

*این مخالفت‌ها به خاطر حضورشان در دولت و عملکرد دولت است یا مسائل دیگر؟
مسائل دیگر را نمی‌دانم. اما برخی فکر می‌کنند که جهانگیری رای آوری ندارد و یا اینکه اگر رای بیاورد بتواند کاری که لازم است را انجام دهد؛ بنابراین شاید اکثریت با او موافق باشند، اما مورد اجماع نیست.

*موضوع ائتلاف با لاریجانی را چقدر محتمل می‌دانید؟
بعید نیست.

*کدام احزاب و طیف‌های اصلاح‌طلبان با او همراه می‌شوند؟
تعدادشان زیاد است و نمی‌توان گفت کدام‌ها. به نظر می‌رسد که اکثریت اصلاح‌طلبان با لاریجانی ائتلاف می‌کنند البته اگر خودش بخواهند، شاید هم نخواهد.

*احتمال رای‌آوری لاریجانی چقدر است؟
به نظر من اگر از سوی طیفی از اصلاح‌طلبان و طیفی از اصولگرایان حمایت شود، احتمال رای‌آوری هم دارد.

*آقای عارف هم همچنان یکی از گزینه‌های جریان اصلاح‌طلب هستند. به نظر شما کاندیدا می‌شوند؟ ظرفیت موفقیت در انتخابات را دارند؟
به نظر من نباید وارد شود. او یک شخصیت علمی است. البته هر کسی که بیاید، نمی‌تواند کاری کند. عارف هم اگر بیاید نمی‌تواند کاری کند پس بهتر است که همان شخصیت عملی را برای خود حفظ کند و کاندیدا نشود.

*فکر می‌کنید که اصلاح‌طلبان نهایتا ظریف را راضی می‌کنند که کاندیدا شوند؟
به نظر من او راضی نمی‌شود.

منبع: نامه نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • برتاش
    0

    لاریجانی که اصلاح طلب نبود ... ایشون رئیس حزب باد هستن

    نظرات شما -
    • نوید
      0

      آقای لاریجانی زود فهمید اصولگرای اشتباهه واصلاح طلب شد

  • کاربر ناشناس
    0

    چطوره خودت کاندید بشی مثل قبل خیلی رای میاری

  • کیان
    0

    در این شرایط فعلا از نظامی و قالیباف و ستاد انتخاباتی نیم درصدیش بهتره هست که تا چشمشون خورده به طیف 11میلیونی کارگر و گرفتار که البته گرفتارمون کردید با یک قانون که به 5%کارگرها هم نمی‌خورد فقط باز باید بریم تو صف و گردن گج کنیم ولی اسمش دهن پر کن هست خوشحال شویم و بگویم منجی و نجات بخش امد!!! از اون ور هم میخوان بسیج بیست میلیونی رو بیمه کنند چطور شده همه زدن تو کار بیمه؟؟؟ ملت هم باید زرنگ باشن مشکل بیمی دارن درست کنند تو این چند وقت تا انتخابات هر چی امتیاز میدهن استفاده کنید وب حقه باز رای هم ندهید چون این بازار گرمی ها تا برج 4... 1400 هست بعد همه میشم خار و خاشاک الان که ملت شریف میرن تو صف با کارت ملی برا یک شونه تخم مرغ رو نمی‌بیند ولی آینده را وقتی آمدید در راس قدرت روشن می‌بیند البته با دادش بایدن

  • محمد
    0

    مگر بازی فوتبال هست که یک روز در تیم الف باشند و روز دیگر در تیم ب . مردک متوهم ، ببینید مردم ما چقدر ساده هستند که سالهاست فریب این روباه های مکار را میخورند . لاریجانی که تا دیروز اصولگرا بوده و امروز اصلاح طلب شده ، به فرض محال اگر رای بیاورد روشن است چه بلایی به سر مردم می آورد . تحلیل‌های آبکی این دروغگو با آن رای افتضاحی که آورد ارزش خبری ندارد .

  • محسن
    0

    به نظر من وضعیت اینه...بالایی ها در حال قالب کردن لاریجانی به عنوان چهره نفوذی هدایت گر برای اصلاحات به جای هاشمی. لاریجانی در حال سواستفاده از رای اصلاح طلبان. اصلاحات در حال استفاده از لاریجانی در زمان کاهش پایگاه اجتماعی ...و من که در افق محو میشوم

  • سرمد
    0

    پيشنهاد مي ديم شما را گزينه نهايي قرار دهند حتما راي مي آوري

  • کاربر ناشناس
    0

    اصلاح طلبان بدرد ریاست جمهوری نمی خورند لاریجانی هم مانند اصلاح طلبان کشور نیاز به اصلاح طلب و لاریجانی ندارد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      از لاریجانی ها بی رگ تر و بی خاصیت تر ادم نداریم فقط دنبال ادامه کار و مخفی کاری و نفله کردن جان و مال و وقت کشور و گذران امور در حد بخور و نمیر

  • مولایی
    0

    جناب دکتر لاریجانی درسته چند دوره رئیس مجلس بودن نماینده مردم استان قم در مجلس بودن ایشان به عنوان نماینده با نارضایتی مردم اون استان مواجهه بودن چطوری میخوان یک کشورو به عنوان رئیس دولت اداره کنند دکتر جان بیا این گوی این میدان یا علی ،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها