ذوب‌آهن اصفهان و سایپا البرز؛ آخرین فرصت‌های رحمان

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم سایپا خواهد رفت.

ذوب‌آهن اصفهان و سایپا البرز؛ آخرین فرصت‌های رحمان

به گزارش از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، روز جمعه 26 دی ماه با برگزاری 3 دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف تیم فوتبال سایپا می‌رود.

ذوب‌آهن باید در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم سایپا برود؛ دیداری سخت و حساس که با توجه به فاصله 3 امتیازی هر 2 تیم و نزدیکی امتیازات تیم‌های پایین جدول از اهمیت بالایی برخوردار است و هر 2 تیم به 3 امتیاز این دیدار نیازی وافر دارند.

سبزپوشان اصفهانی در حالی آماده پیکار با سایپا می‌شوند که هفته گذشته مقابل آلومینیوم اراک به میدان رفته با تساوی 2 بر 2 متوقف شدند تا روند ناکامی‌های این تیم وارد یازدهمین هفته خود شود، در آن سو سایپا نیز هفته گذشته به مصاف شهرخودرو رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و در شرایط بحرانی قرار دارد.

ذوب‌آهن این روزها شرایط سختی دارد و ناکامی‌های اخیر این تیم، فشارها را روی رحمان رضایی و شاگردانش افزایش داده است. سبزپوشان اصفهانی از ابتدای فصل تاکنون هیچ بردی در رقابت‌های لیگ برتر به دست نیاورده‌اند و همین امر انتقادات تندی را متوجه رحمان رضایی و کادر او کرده است و باید به‌نوعی گفت که تقابل ذوب‌آهن با سایپا، از جمله آخرین فرصت‌های شاگردان رضایی است تا بتوانند با پیروزی در این دیدار، به روند ناکامی‌هایشان خاتمه بخشند، اتفاقی که با توجه به روند سایپا چندان دور از دسترس نیست.

سبزپوشان اصفهانی در این دیدار باید مقابل تیمی به میدان بروند که در 7 هفته گذشته تنها 5 مساوی و 2 باخت به دست آورده است و برای پایان بخشیدن به روند ناکامی‌ها چاره‌ای جز پیروزی مقابل ذوب‌آهن ندارد و بازیکنانش از انگیزه بالایی برای نتیجه‌گیری در این دیدار برخوردار هستند.

سبزپوشان اصفهانی برای این دیدار از شرایط خوبی بهره می‌برند. درخشش دارکو بیدف در بازی آخر ذوب‌آهن خیال رضایی را در فاز هجومی تا حدودی راحت کرده است و علاوه بر آن، نوع سیستم و تاکتیک انتخابی رضایی، شرایط خط حمله را تا حدودی سامان بخشیده است.

ذوب‌آهن در کمربند میانی وضعیت خوبی دارد و زوج حدادی‌فر و جهانی با آمادگی بالای خود، نقش پررنگی در نظم دادن به میانه میدان ذوبی‌ها ایفا می‌کنند، از طرف دیگر حضور پورافراز، مارکوویچ و سلطانی‌مهر در خط میانی، دست رضایی را برای اجرای برنامه‌های هجومی مدنظرش باز گذاشته است. دوندگی بالای هافبک‌های ذوب‌آهن و جنگندگی بی‌امان آنها بدون شک نقطه اتکای رضایی برای بازی مقابل ساپیا است.

پاشنه آشیل ذوب‌آهن خط دفاعی این تیم است، سبزپوشان اصفهانی با وجود درخشش گردان در درون دروازه، از ضعف گسترده ساختار دفاعی رنج می‌برند و مدافعان این تیم در روند بازی اشتباهات مرگباری مرتکب می‌شوند.

در آن سو ساپیا در فصل جاری عملکردی ضعیف داشته و نتایج دور از انتظاری به دست آورده است. سایپا بیش از 7 هفته است که بردی نداشته است و برای پایان بخشیدن به روند ناکامی‌هایش چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارد. سایپا تیمی جوان و دونده است که در فاز هجومی مشکلات زیادی داشته و با تنها 5 گل زده، همراه با تیم ماشین‌سازی بدترین عملکرد هجومی لیگ را از خود به‌جا گذاشته است. شاگردان صادقی در فاز دفاعی شرایط قابل قبولی دارند و با دریافت 8 گل، جزء تیم‌هایی هستند که عملکرد دفاعی قابل‌قبولی از خود به ثبت رسانده‌اند.

ذوب‌آهن مقابل سایپا کار سختی پیش‌رو دارد. انگیزه بالای نارنجی‌پوشان در کنار قدرت بدنی بالای بازیکنان این تیم، کار را برای شاگردان رضایی سخت می‌کند، اما از طرف دیگر ضعف مدافعان این تیم در برابر توپ‌های سریع و خط میانی قدرتمند سبزپوشان می‌تواند ورق را به‌نفع این تیم برگرداند.

مصدومان و محرومان:

در تیم ذوب‌آهن محمد قریشی، رضا حبیب‌زاده و میلاد دشتی مصدوم‌اند و مقابل ساپیا غایب خواهند بود. نارنجی‌پوشان البرز نیز مسلماً ماهینی و فریبرز مرادی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن دارکو بیدوف با 3 گل و در تیم سایپا رضا جعفری با 2 گل، برترین گلزنان 2 تیم هستند.

ترکیب احتمالی سایپا:

محمدحسین اکبرمنادی، طاها شریعتی، رضا علیاری، مهیار جباری، سیدابوالفضل جلالی، محمدصادق بارانی، مهرداد عبدی، سعید محمدفرد، حسین مالکی، رضا جعفری و مجید علیاری.

سرمربی: ابراهیم صادقی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

شهاب گردان، سیدعبدالله حسینی، وحید محمدزاده، فرشاد محمدی‌مهر، مسعود ابراهیم‌زاده، محمد سلطانی‌مهر، قاسم حدادی‌فر، عرفان پورافراز، میلاد جهانی، دراکو بیدوف و ایوان مارکوویچ.

سرمربی: رحمان رضایی

برنامه سایر بازی‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

جمعه 26 دی ماه

سپاهان - پیکان

آلومینیوم اراک - گل‌گهر سیرجان

دوشنبه 29 دی ماه

پرسپولیس - فولاد

تراکتور - استقلال

انتهای پیام/170/ش

منبع: تسنیم

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها