وزیر صهیونیست: بایدن اجازه هسته‌ای شدن را به ایران نمی‌دهد

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مانع ایران هسته‌ای خواهد شد، گفت او همواره رفتار بسیار دوستانه‌ای با تل‌آویو داشته است.

وزیر صهیونیست: بایدن اجازه هسته‌ای شدن را به ایران نمی‌دهد

«یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که هم‌حزبی نخست‌وزیر این رژیم نیز هست، مدعی شد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مانع هسته‌ای شدن ایران می‌گردد.

اشتاینیتز در مصاحبه با روزنامه «جروزالم‌پست»، به یادآوری جزئیاتی از دیدارش با بایدن زمانی که معاون دولت پیشین آمریکا بود پرداخت و گفت در آن زمان نگرانی تل‌آویو درباره توافق هسته‌ای ایران را به او ابلاغ کرد.

وی در این باره توضیح داد: «مطمئنم که بایدن دوست اسرائیل باقی می‌ماند و به ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی پایبند خواهد بود».

به نوشته وبگاه جروزالم‌پست، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی همچنین افزود: «بایدن همواره با اسرائیل بسیار دوست بوده و [به امنیت آن] شدیداََ متعهد است».

اشتاینیتز روز چهارشنبه نیز در مصاحبه با شبکه رادیویی «گالاتز» معروف به رادیو ارتش، گفت: «اسرائیل شدیداََ در حال انجام اقداماتی علیه ایران و تلاش‌های آن برای دست‌یابی به سلاح اتمی و استقرار نظامی در سوریه است».

بایدن چندی پیش در مصاحبه با روزنامه «نیویورک‌تایمز» ضمن تشریح مواضع خود برای ماه‌های اولیه دولت احتمالی‌اش، گفته بود هنوز بر سر موضع بازگشت به برجام، به عنوان «نقطه شروعی برای مذاکرات آتی» و همچنین به شرط تبعیت مجدد ایران از محدودیت‌ها ایستاده است.

بامداد پنجشنبه همچنین «گیلعاد اِردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از شورای امنیت خواست که به بهانه غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران، علیه تهران اقدام کند.

در تاریخ ۱۵ دی ماه سال جاری و پس از آنکه «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» از سوی مجلس تصویب و به دولت ابلاغ و رئیس جمهور نیز دستور اجرای قانون مزبور را صادر کرد، سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای این قانون تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را آغاز کرد.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بندری
    0

    چه بگم والله؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها