گلایه مینودشتی‌ها از نبود تخم‌مرغ با قیمت دولتی در بازار

جمعی از شهروندان مینودشت از کمبود تخم‌مرغ دولتی با قیمت هر کیلوگرم ۱۶۹ هزار ریال در این شهر گلایه کرده و خواستار تامین این ماده پروتئینی پرمصرف در بازار شدند.

گلایه مینودشتی‌ها از نبود تخم‌مرغ با قیمت دولتی در بازار

یکی از شهروندان مینودشتی گفت: حدود ۱۰ روز است که برای خرید تخم مرغ با قیمت تنظیم بازار به فروشگاه‌های مختلف مراجعه می‌کنم اما خبری از عرضه آن در بازار نیست.

علی سرایلو افزود: فروشندگان در پاسخ به خریداران تخم‌مرغ تنظیم بازار می‌گویند که در ۲ هفته اخیر هیچ سهمیه‌ای به مینودشت تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به عرضه تخم مرغ‌های بسته‌بندی یک کیلوگرمی با نرخ ۴۰۰ هزار ریال در برخی از فروشگاه‌های مینودشت، اظهارداشت: خیلی از افراد توان خرید تخم مرغ با این قیمت را ندارند.

صاحب یکی از واحدهای صنفی مینودشت گفت: قبلا امکان خرید تخم‌مرغ از توزیع‌کننده با قیمت آزاد هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار ریال و فروش با قیمت ۲۲۰ هزار ریال وجود داشت اما از حدود ۲ ماه پیش تاکنون به دلایل نامعلوم، خرید و فروش تخم مرغ آزاد ممنوع است.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، افزود: اگر تخم مرغ آزاد نیز می‌خریدم باید آنرا با قیمت مصوب تنظیم بازار یعنی هر کیلوگرم ۱۶۹ هزار ریال می‌فروختیم که عملا غیر منطقی بود.

وی اضافه کرد: با توجه به توزیع نشدن ۲ هفته‌ای سهمیه تخم مرغ تنظیم بازار در این شهر، آمادگی داریم در صورت موافقت اداره صنعت، معدن و تجارت تخم مرغ آزاد را تامین و با سود حداقلی در اختیار خریداران قرار دهیم.

درهمین پیوند رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مینودشت، با تایید کمبود تخم‌مرغ تنظیم بازار در فروشگاه‌های این شهر گفت: مدتی است به دلیل کمبود تولید تخم‌مرغ و افزایش مصرف آن در بازار، سهمیه تنظیم بازار این ماده پروتئینی به شهرستان تخصیص داده نشده است.

علی تجری افزود: گلایه مردم در این رابطه به‌حق است و تلاش داریم تا هر چه زودتر سهیمه مورد نیاز شهرستان تامین شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مینودشت گفت: عرضه تخم مرغ بیشتر از قیمت تنظیم بازار تخلف است اما با توجه به نیاز شهرستان، فروشگاه‌ها می‌توانند تخم مرغ را با قیمت آزاد تهیه و به فروش برسانند.

تجری افزود: نیاز روزانه مینودشت، پنج تن تخم مرغ است اما در ۲ ماه اخیر فقط ۲۳ تن از این ماده پروتئینی با قیمت دولتی به شهرستان تخصیص یافته است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها