یادداشت‌های محمدعلی فروغی، پنج‌شنبه ۲۴ دی ۱۲۹۸؛

وعده کرده بودیم لایحه راجع به قفقاز بنویسیم

«به واسطه این‌که در روزنامه نوشته‌اند که کنفرانس تصمیم کرده است دول قفقاز را به طور فعلی بشناسد و بنا شد اول من توپچی باشوف را ببینم، بعد ببینیم چه باید گفت و چه نوشت.»

وعده کرده بودیم لایحه راجع به قفقاز بنویسیم

یادداشت‌های محمدعلی فروغی، پنج‌شنبه ۲۴ دی ۱۲۹۸؛

صبح به هوتل موریس رفتم به خیال این‌که با انتظام‌الملک کار بکنیم، نیامد. ظهر به هوتل خودمان آمدم و منتظر یحیی‌خان اعتمادالدوله شدم، چون وعده کرده بود بیاید با هم برویم منزل او ناهار بخوریم و لایحه راجع به قفقاز را بنویسیم. رفتیم و ناهار خوردیم اما در باب لایحه نظرمان این شد که باید تغییر لحن داده، به واسطه این‌که در روزنامه نوشته‌اند که کنفرانس تصمیم کرده است دول قفقاز را به طور فعلی بشناسد و بنا شد اول من توپچی باشوف را ببینم، بعد ببینیم چه باید گفت و چه نوشت. خلاصه صحبت‌های متفرق کردیم تا عصر شد.

بر حسب قرارداد رفتیم منزل میرزا محمدخان با هم رفتیم به هوتل کلاریج چای خوردیم. ضمنا من پیغام دادم برای توپچی باشوف که فردا می‌خواهم او را ملاقات کنم. بعد با میرزا محمدخان رفتیم شام خوردیم و قرار شد فردا عصر باز هر سه نفر در هوتل کلاریج جمع شویم.

بعد از شام با میرزا محمدخان آمدیم هوتل خودمان نشستیم تا بعد از نصف‌شب صحبت کردیم.

منبع: یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی، به کوشش محمدافشین وفایی و پژمان فیروزبخش، تهران: بنیاد موقوفات دکتر افشار و سخن، چاپ هفتم، ۱۳۹۸، ص ۲۹۴.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها