چاه کن ته چاه ماند! وقتی خود ترامپ نیز قربانی تحریم می شود

ترامپ در حالی قرار است 20 ژانویه سمت ریاست جمهوری خود را تحویل دهد که «جنون نهایی» او و حامیانش در تاریخ 6 ژانویه به اوج خود رسید.

چاه کن ته چاه ماند! وقتی خود ترامپ نیز قربانی تحریم می شود

دو سال پیش و زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با هدف هشدار تحریم ایران، پوستری با شعار «تحریم در راه است» در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد، هیچ گاه فکرش را هم نمی کرد که دو سال بعد و در آستانه از دست دادن قدرت خود در کاخ سفید، خودش هدف تحریم سنگین تری قرار بگیرد.

ترامپ در حالی قرار است 20 ژانویه سمت ریاست جمهوری خود را تحویل دهد که «جنون نهایی» او و حامیانش در تاریخ 6 ژانویه به اوج خود رسید؛ در این روز بود که حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند؛ این، واقعه شرم آوری برای سیستم دموکراتیک آمریکا که واشنگتن همیشه به آن می بالید، محسوب می شود؛ دفعه قبلی که کنگره آمریکا هدف حمله قرار گرفت برمی گردد به حمله سال 1814 میلادی ارتش انگلیس به کنگره.

ترامپ که طرفدارانش را به دردسر تراشی ترغیب می کرد، پس از هجوم حامیانش به کنگره آمریکا، شاهد نتایج تلخ آن بود؛ ترامپ اگرچه هنوز هم در سمت رئیس جمهور آمریکا باقی مانده است اما در حال حاضر ناتوان ترین رئیس جمهور در تاریخ این کشور محسوب می شود چرا که هدف تحریم مشترک پنتاگون، شبکه های اجتماعی و پشتیبانان مالی خود قرار گرفته است.

تحریم پنتانگون علیه ترامپ در محروم سازی او از حق کنترل او بر دکمه سلاح هسته ای نهفته است؛ بدنبال حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا بود که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان کنگره بلافاصله با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تماس تلفنی برقرار کرد و با او درباره چگونگی جلوگیری از آغاز حمله هسته ای توسط ترامپ به گفت و گو پرداخت.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان این مکالمه به خانم پلوسی وعده داد که ترامپ نمی تواند از سلاح هسته ای استفاده کند و به عبارت دیگر، دکمه حمله هسته ای تحت اختیار و کنترل ارتش آمریکا قرار گرفته است.

به این ترتیب، ترامپ حق کنترل دکمه هسته ای را که یکی از نمادهای قدرت رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود، از دست داد و این خود به نوعی تحریم علیه ترامپ تلقی می گردد.

آنچه باعث خشم بیشتر ترامپ شده، این است که شبکه های اجتماعی آمریکا از جمله توئیتر نیز مشترکا او را «تحریم» کرده اند آن هم در شرایطی که همه می دانند که ترامپ تا چه اندازه کشورداری با استفاده از توئیتر را دوست دارد.

درست پس از حمله طرفداران رئیس جمهور آمریکا به کنگره بود که ترامپ حامیانش را «میهن پرستان بزرگ» توصیف کرد، اما تحولات بعد از این توصیف از سوی ترامپ، او را شوکه کرد؛ بعد از این حمله بود که فیس بوک، توئیتر، یوتیوب، اینستاگرام، گوگل، اپل و سایر شبکه های اجتماعی محبوب، حساب کاربری ترامپ را مسدود کردند.

ناراحت کننده ترین مسئله برای ترامپ این است که توئیتر نیز حساب کاربری او را بست و دسترسی او به حدود 90 میلیون طرفدار به یکباره از بین رفت.

از طرف دیگر، آنچه به زندگی سیاسی ترامپ لطمه مستقیم وارد کرد، انصراف پشتیبانان مالی او از ادامه حمایت از او بوده است.

شرکت «استریپ»، دومین شرکت پرداخت آنلاین آمریکا اعلام کرده که همه کانال های اهدای مالی به ترامپ را مسدود ساخته است؛ علاوه بر این، «سیتی بانک»، «جی پی مورگان چیس» (JP Morgan Chase) ، «امریکن اکسپرس» ( American Express ) و «گولدمن ساکس گروپ» ( Goldman Sachs Group ) نیز از اجرای سیاست هایی مشابه شرکت استریپ در قبال ترامپ خبر داده اند؛ وال استریت نیز تحریم علیه ترامپ را آغاز کرده است.

اینجاست که باید به پوستر منتشر شده دو سال پیش ترامپ در ارتباط با هشدار درباره تحریم ایران نگاهی انداخت و به این درک رسید که این خود ترامپ است که هدف تحریم های سنگین قرار گرفته است!

منبع: رادیو بین المللی چین

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سیداحمدسیدحسینی
    0

    ازیک قماربازانتظارنباید داشت آمریکایی ها بردیگرکشورهاخیلی حرف میزنند اگرمردهستند برا خودشان کاری کنند‌انشالله نوبت عربستان واسراییل مشود خون سردارعزیرمن کار همه انهارایکسره میکندوانها نابودمیشوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها