ناو فرانسوی شارل دوگل بار دیگر عازم خاورمیانه می‌شود

پاریس اعلام کرد که ناو فرانسوی شارل دوگل مأموریتی را در چارچوب ائتلاف بین‌المللی مقابله با داعش در عراق و سوریه اجرا خواهد کرد.

ناو فرانسوی شارل دوگل بار دیگر عازم خاورمیانه می‌شود

«فلورانس پارلی»، وزیر ارتش فرانسه، در سخنانی در برابر کمیسیون دفاع مجلس این کشور گفت که مأموریت این ناو تقویت مشارکت فرانسه در عملیات بین‌المللی علیه تروریست‌های داعش در عراق و سوریه است.

او گفت که این ناو در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در دریای مدیترانه و اقیانوس هند مستقر خواهد شد و افزود که این اقدام نشان دهنده عزم فرانسه برای مبارزه دائمی و نامشروط با تروریسم است.

در اوایل سال ۲۰۲۰ حدود یک سوم نیروهای مستقر در این ناو به ویروس کرونا مبتلا شدند و پس از آن این ناو به فرانسه برگشت.

پارلی تأکید کرد که حدود ۹۰۰ سرباز فرانسوی در چارچوب این عملیات فعالیت می‌کنند.

روز دوشنبه (۱۳ ژانویه) ، نسبت به «ظهور دوباره گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه» هشدار داد.

پارلی در اظهاراتی تأکید کرد که از نظر فرانسه «داعش هنوز حضور دارد و حتی می‌توان از نوعی ظهور مجدد آن در سوریه و عراق سخن گفت».

او اضافه کرد که از زمان سقوط شهر باغوز که واپسین مرکز تروریست‌های داعش بود می‌توان دید که داعش قدرت خود را در سوریه بازمی‌یابد و یک نمونه فعالیت آن حمله داعش در ۳۰ دسامبر بود که در آن ۳۹ نیروی نظامی ارتش سوریه جان باختند.

پارلی تأکید کرد که داعش همزمان در عراق هم در حال بازسازی توان خود است و افزود که داعش در سرزمین شام ریشه کن نشده و هنوز نیروهای نظامی فرانسه برای آموزش نیروهای محلی در آن منطقه هستند.

او گفت که فرانسه چهار جنگنده رافال در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش دارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها