کاهش ۴ درصدی نزاع در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، آمار معاینات انجام شده، نه ماه سالجاری در استان را ۱۷ هزار و ۲۷۳ نفر اعلام و اظهار کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشاه سال قبل ۴ درصد کاهش داشت.

کاهش ۴ درصدی نزاع در مازندران

علی عباسی، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۲۳ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با ۳۷۶۹، بابل با ۲۰۴۲ و آمل با ۱۶۷۴ نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای عباس آباد با عدد ۲۵۵ نفرثبت شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز مازندران، تیر با ۲۳۹۲، شهریور با ۲۳۷۷ و مرداد با ۲۲۲۵ به ترتیب بیشترین و فروردین با ۱۱۵۱ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

عباسی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها