خوش‌آمدگویی امارات به اولین گروه دانشجویان تخصصی "هوش مصنوعی"

اولین دانشگاه هوش مصنوعی در سطح تکمیلی، روز گذشته به اولین گروه دانشجویی خود خوش‌آمد گفت.

خوش‌آمدگویی امارات به اولین گروه دانشجویان تخصصی "هوش مصنوعی"

دانشگاه هوش مصنوعی "محمد بن زائد" در امارات متحده عربی اولین دانشگاه هوش مصنوعی در سطح تحصیلات تکمیلی و مبتنی بر تحقیقات است.

این دانشگاه روز گذشته از اولین گروه دانشجویان خود استقبال کرد و رویدادی مجازی با حضور دانشجویان از سراسر جهان برگزار کرد.

دکتر سلطان احمد الجابر، وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات که رئیس هیات امنای این دانشگاه است،‌ در سخنرانی خود بر اهمیت حیاتی هوش مصنوعی به ویژه در دوران پاندمی "کووید-۱۹" تاکید کرد و گفت: هوش مصنوعی در صنایع هم منجر به دستیابی به نتایج بیشتر و بهتر می‌شود.

رویداد مجازی روز گذشته با حضور ۷۸ دانشجو از ۲۹ کشور جهان از جمله امارات، کانادا، چین، مصر، هند، روسیه، عربستان سعودی، سنگاپور، ایالات متحده و کشورهای دیگر برگزار شد.

اولین دانشجویان پذیرفته شده در این دانشگاه از میان هزاران درخواست پذیرش از ۱۰۰ کشور جهان انتخاب شدند.

این گروه شامل ۱۳ دانشجوی دوره دکتری و ۶۵ دانشجوی کارشناسی ارشد می‌شود که در برنامه‌های یادگیری ماشین و بینایی ماشین شرکت کرده‌اند.

الجابر اظهار کرد: اولین گروه دانشجویان دانشگاه هوش مصنوعی امارات یک نقطه عطف برای تحقق وعده ما در ایجاد مرکزی برای توسعه و تحقیقات هوش مصنوعی به شمار می‌آید. به‌ویژه در زمان حساس فعلی که دنیا به دنبال فناوری برای کمک به بهبود وضعیت در دوران پسا کرونا است.

دانشگاه هوش مصنوعی "محمد بن زائد" علاوه بر ارائه آموزش در سطح جهانی، تحقیق وتوسعه اهداف خود را بر ۴ رکن متمرکز کرده است: خدمات و کیفیت زندگی برای بهبود خدمات ارائه شده توسط بخش‌های دولتی و خصوصی، فناوری‌های صنعتی و ساختاری برای افزایش کارایی و بهبود بهره‌وری، معیار تغییر دهنده آینده برای پرورش بخش‌های جدید و نوظهور با ارزش بالا و در نهایت، پایداری منابع حیاتی و محیط زیست با استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی مصرف آب و انرژی برای محافظت از محیط زیست.

"اریک زینگ"، رئیس این دانشگاه با اشاره به چشم‌اندازهای دانشگاه گفت: هوش مصنوعی یکی از تحول پذیرترین فناوری‌های عصر مدرن است که فرصت‌های فوق العاده‌ای را برای بشریت فراهم می‌کند. چشم انداز دانشگاه ما پرورش نسل جدیدی از رهبران علوم، مهندسی، سیاست و تجارت با درک لازم برای باز کردن پتانسیل هوش مصنوعی از طریق تحقیقات دانشگاهی و برنامه‌های کاربردی صنعتی است. ما در زمینه آموزش روی تحقیق و توسعه هوش مصنوعی، از طریق یک برنامه درسی در کلاس جهانی و همکاری با پروژه‌هایی با رهبران صنعت فعالیت می‌کنیم.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها