ایلهان عمر: دولت جو بایدن باید فروش‌های تسلیحاتی به عربستان را لغو کند

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا باید بعد از آنکه در 20 ژانویه قدرت را در دست گرفت، فروشهای تسلیحاتی دونالد ترامپ را به عربستان و امارات متحده عربی لغو کند.

ایلهان عمر: دولت جو بایدن باید فروش‌های تسلیحاتی به عربستان را لغو کند

اوایل سال جاری میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد تا مساله تصویب کنگره را در ارتباط با یک فروش هشت میلیارد دلاری تسلیحات به عربستان و امارات دور بزند. دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا که جو بایدن به عنوان معاونش خدمت کرد، به عربستانی‌ها بیش از 100 میلیارد دلار فروش تسلیحات پیشنهاد داده بود.

ایلهان عمر اظهار کرد: دولت بایدن هنوز فرصت لغو این فروش‌های تسلیحاتی به عربستان را دارد و من فکر می‌کنم که آنها باید چنین کاری کنند. دموکراتهای سنا نیز باید به فشار وارد کردن برای آن ادامه دهند.

عمر گفت، سیاستگذاران آمریکا مساله حفظ ارزشهای حقوق بشری در ضمن حمایت از همپیمانان را کنار گذاشته اند و در نتیجه هر چه بیشتر کشورشان را در جهان منزوی ساخته‌اند.

عمر به این کنفرانس گفت: ما مسئولیت پاسخ به تروریسم را داریم اما اغلب این کار را به شیوه ای به شدت نظامی بدون اعتنا به حقوق بشر انجام می دهیم و این رویکرد باعث امنیت بیشتر ما نشده است.

عمر تاکید کرد، دولت بعدی متعلق به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا باید خطوط قرمزی در ارتباط با فروشهای تسلیحاتی تعیین کرده و کنگره نیز باید بر نقش نظارتی فعالش در ارتباط با همه فروش های تسلیحاتی به کشورهای خراجی تاکید کرده و خودش را تصمیم‌گیری‌های حوزه سیاست خارجی در ارتباط با چنین مسائلی دخیل کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بندری ای خانوووووم، اگه آمریکا میخواست سلاح نفروشن اینقدر تو خاورمیانه جنگ راه نمی انداخت
    0

    ای خانووووم اگه آمریکا میخواست سلاح نفروشن که اینقدر تو خاورمیانه جنگ راه نمی انداخت ، داعش درست کن سلاح میده، پول در بیاره از هر راهی مهم نیست این وسط مردم بیگناه کشته بشن چه میشه مگه؟ دلت خوشه خانوم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها