ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (۲۵ دی) سامانه‌ای بارشی از سمت غرب و شمال غرب به کشور وارد می‌شود که بارش برف و باران در برخی مناطق را به‌دنبال دارد.

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی امروز (۲۴ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است، اظهار کرد: این شرایط سبب می‌شود که آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش یابد و با کاهش کیفیت هوا در این مناطق مواجه باشیم.

وی ادامه داد: طی بعد ازظهر فردا (۲۵ دی) با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بخش‌هایی از کرمانشاه و زنجان بارش برف و باران خواهیم داشت.

ضیاییان اضافه کرد: طی روز جمعه (۲۶ دی) در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، پاره‌ای از مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، خوزستان و البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ دی) بارش در جنوب غرب کشور ادامه دارد، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ دی) نیز وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد بنابراین وقوع پدیده بهمن در ارتفاعات و دامنه‌های رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روز جمعه (۲۶ دی) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان و وزش باد شدید خواهیم داشت همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه غرب سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ دی) نیمه ابری همراه با غبار محلی در بعد ازظهر ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دما ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۶ دی) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد ازظهر کاهش ابر و وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها