بوستانی در شمال تهران به نام «افشین یداللهی» نامگذاری شد

بوستانی در محله کوهسار منطقه یک به نام شاعر و ترانه سرای بلند آوازه معاصر زنده یاد «افشین یداللهی»، نامگذاری شد.

بوستانی در شمال تهران به نام «افشین یداللهی» نامگذاری شد

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک درآیین نامگذاری بوستان «افشین یداللهی» در محله کوهسار انتهای خیابان ایزدی که با حضور محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران، سید عباس سجادی معاون اجتماعی و برخی از مدیران شهرداری منطقه یک، خانواده آن شاعر گرانقدر، جمعی از شاعران و هنرمندان شورایاران و جمعی از شهروندان و ساکنین محله در شمال تهران برگزار شد، یاد و خاطره زنده یاد افشین یداللهی را گرامیداشت و گفت: امیدواریم این بوستان با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری به قطب گردشگری برای هنرمندان و پاتوق اهالی شعر، ادب، فرهنگ و هنر تبدیل شود.

وی در خصوص برنامه های پیش رو در ارتباط با این بوستان گفت: به مناسبت هفته درختکاری در اسفندماه به یاد ترانه سرایان درگذشته، نهال هایی در این بوستان به دست ترانه سرایان پیشکسوت کاشته خواهد شد تا نام این بزرگان برای همیشه در این بوستان ثبت و نسل جوان با آنها آشنا شوند.

در این مراسم جمعی از شاعران و هنرمندانی چون محمد سلمانی، عبدالجبار کاکائی، اکبر آزاد، حسن علی شیری، علی دهکردی، امید خاکباز، حمید رضا گلشن، صابر قدیمی، شبنم سمیعیان، امید صباغ نو، حمیرا عظیمی، پدرام کشتکار حضور داشتند.

افشین یداللهی متولد ۲۱ دی ‌ماه ۱۳۴۷ در اصفهان و بزرگ ‌شده تهران، پزشک متخصص اعصاب و روان و از شاعران و ترانه‌سرایان معروف ایرانی بود که فعالیت‌ حرفه‌ای ترانه‌سرایی خود را در سال ۱۳۷۶ در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. وی در سن ۴۸ سالگی و در پی سانحه تصادف در ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ درگذشت.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها