رئیس‌جمهوری فرانسه:

به جای رهبران، جوانان به نشست فرانسه-آفریقا دعوت می‌شوند

رئیس‌جمهوری فرانسه قول داده که به جای دعوت از سیاستمداران و رهبران سیاسی در نشست کلیدی فرانسه-آفریقا، جوانان آفریقایی را دعوت کند.

به جای رهبران، جوانان به نشست فرانسه-آفریقا دعوت می‌شوند

کاخ الیزه اعلام کرد، ادریس البا،‌ بازیگر انگلیسی و سفیر حسن نیت صندوق بین المللی توسعه کشاورزی سازمان ملل درخواست تماسی ویدئویی با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را مطرح کرده بود.

ماکرون همچنین اعلام کرد، همکاری فرانسه را در این صندوق از ۵۷.۸ میلیون یورو به ۸۶.۷ میلیون یورو افزایش می‌دهد.

ادریس البا و همسرش از رئیس جمهوری فرانسه خواستند تا در کارزار توقف شوک اقتصادی ناشی از کووید-۱۹ به ویژه در کشورهای فقیر آفریقایی ملحق شود.

در این گفتگوی ویدئویی ۴۰ دقیقه‌ای که روز دوشنبه برگزار شد، ماکرون اعلام کرد که در نشست سالانه آفریقا-فرانسه که در ژوئیه سال جاری میلادی در جنوب فرانسه برگزار می‌شود، رهبران آفریقایی را دعوت نمی‌کند.

وی ادامه داد: کشورهای زیادی هستند که چنین نشست‌هایی را برگزار می‌کنند اما ما به دنبال برگزاری متفاوت این نشست هستیم. هیچ رهبری از آفریقا دعوت نمی‌شود و بجای آنها،‌ جوانان آفریقایی دخیل در فعالیت‌های وزرشی، کشاورزی، جامعه مدنی، فرهنگ و تجارت در این نشست شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: آنها از آفریقا می‌آیند و می‌گویند که برای آفریقا چه می‌خواهند. ما می‌خواهیم مالکیت آفریقا را با چنین ابتکار عمل‌هایی تقویت کنیم. من اینجا هستم تا مالکیت آفریقا را تسهیل کنم. این چیزی است که به آفریقا بدهکاریم.

ادریس البا هم گفت که دوست دارد تا با رئیس جمهوری فرانسه همکاری کند و گفت: در زمانیکه جوانان و جهان به رهبری به دیده تردید می‌نگرند،‌ بیش از هر زمان دیگری مهم است که مردم خودشان را از چشم رهبرانشان ببینند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها