نامه آمریکا به عباس درباره برگزاری انتخابات

یک مسئول فلسطینی اعلام کرد، دولت جدید آمریکا اخیرا با ارسال نامه‌ای برای تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم برگزاری انتخابات جدید برای تجدید مشروعیت در این تشکیلات و به جریان انداختن نهادهای آن تأکید کرده است.

نامه آمریکا به عباس درباره برگزاری انتخابات

شبکه ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول ارشد در جنبش فتح فلسطین اعلام کرد، اخیرا نامه‌ای از سوی دولت جدید آمریکا به دست رهبری فلسطین رسید. در این نامه بر لزوم برگزاری انتخابات جدید برای تجدید مشروعیت در تشکیلات خودگردان فلسطین از طریق کاهش سلطه محمود عباس، رئیس این تشکیلات بر نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی تأکید شده است. دولت جدید آمریکا از تمایل خود برای به جریان انداختن دوباره نهادهای تشکیلات خودگردان حتی به بهای برکناری مسئولان فاسد خبر داد.

این مسئول گفت، یک تاجر فلسطینی که در حال حاضر در واشنگتن به سر می‌برد حلقه ارتباطی کنونی بین دولت آمریکا و تشکیلات خودگردان است.

دولت جدید آمریکا معتقد است این اقدامات می‌تواند راه را برای همکاری میان دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین هموار کند.

این شبکه به نقل از منابعی در تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، این تشکیلات اخیرا تغییراتی را در هرم نهادهای وابسته به خود ایجاد کرده و قصد دارد تغییراتی را در نهاد امنیتی بنا به درخواست آمریکا ایجاد کند.

اخیرا تغییراتی در پست‌های حساس وابسته به تشکیلات خودگردان ایجاد شد که از جمله آن استعفای احمد البراک، رئیس مرکز مبارزه با فساد بود. همچنین محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین تغییرات گسترده‌ای در معاونان رهبران دستگاه‌های امنیتی ایجاد کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها