جانشین سپاه نینوای استان گلستان:

اجرای طرح شهید سلیمانی برای خروج کردکوی و بندرگز از وضعیت قرمز کرونا تشدید می‌شود

دو شهرستان کردکوی و بندرگز در غرب استان گلستان از روز گذشته ( دوشنبه) در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و مسئولان برای اینکه بتوانند بیماری را در این مناطق کنترل کنند از تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داده‌اند.

اجرای طرح شهید سلیمانی برای خروج کردکوی و بندرگز از وضعیت قرمز کرونا تشدید می‌شود

از ابتدای آذرماه که محدودیت‌های کرونایی همزمان با سراسر کشور در استان گلستان هم اعمال شد و در پی آن طرح شهید سلیمانی نیز به اجرا درآمد، وضعیت شیوع بیماری کووید 19 نیز تحت کنترل قرار گرفت.

اجرای همزمان این طرح و اعمال محدودیت‌ها در کنار مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گلستان را از وضعیت قرمز خارج کرد اما در روزهای اخیر به رغم اینکه وضعیت استان گلستان به سمت زرد شدن جلو می‌رود اما دو شهرستان بندرگز و کردکوی در غرب استان و همجواری استان مازندران، شرایط متفاوتی دارند و جزو معدود شهرهای قرمز کرونایی در کشور هستند.

البته مسئولان دلایل مختلفی را برای وضعیت فعلی این شهرستان‌ها مطرح می‌کنند، اما برای اینکه بتوان جلوی روند فزاینده بیماری را در این مناطق گرفت، طرح شهید سلیمانی در این شهرها تشدید می‌شود.

سرهنگ سیدموسی حسینی، جانشین سپاه نینوای استان با بیان اینکه توان و ظرفیت سپاه و بسیج برای کنترل و مهار بیماری کرونا در خدمت مردم و کادر بهداشت و درمان استان قرار دارد، اظهار داشت: در اجرای طرح شهید سلیمانی بسیجیان نیز به صورت مستمر در کنار نیروهای دیگر فعالیت چشمگیری دارند که می‌بایست قدر این بسیجیان را دانست و ظرفیت‌های آنان را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به تشدید طرح در شهرهای قرمز استان گفت: در این طرح جهت جلوگیری از شیوع بیماری و نیز برای کمک به تأمین معاش افرادی که دچار بیماری کرونا شدند و نیاز به قرنطینه دارند کمک‌های مؤمنانه پیش بینی شده است. ضمن اینکه در بخش‌های دیگر از جمله آموزش و غربالگری افراد برای شناسایی زودهنگام مبتلایان و تسریع در روند درمان آنان هم باید کار بیشتری انجام شود.

حسینی خاطرنشان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی منجر به کاهش قابل توجه بیماران کرونایی در استان شده است و این طرح باید با جدیت در همه مناطق به ویژه شهرهای قرمز ادامه داشته باشد.

شیوع کرونا در برخی مناطق استان روبه گسترش است

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا اظهار داشت: همانطور که پیش بینی می‌شد شرایط کشور به سمت کاهش شیوع کرونا حرکت می‌کند، اما سه استان شمالی شرایط متفاوت‌تری دارند و چون پیک سوم را دیرتر تجربه کردند، شیوع بیماری در برخی شهرها همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در سه هفته گذشته روند کاهشی بیمار را در استان شاهد بودیم و در روز شنبه روند کاهشی خیلی خوبی نسبت به 48 ساعت قبل از آن روز داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به کمتر شدن موارد بستری در مراکز درمانی استان بیان داشت: برای نخستین بار در روزهای اخیر تعداد بیماران بستری ما در استان به کمتر از 400 نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 385 بیمار بستری داریم که از این تعداد 89 نفر در آی سی یو بستری شدند و 38 نفر بدحال هستند.

فاضل گفت: با توجه به روند افزایشی شیوع بیماری در شهرستان‌های کردکوی و بندرگز وضعیت این دو شهرستان از امروز قرمز شده است. شهرستان‌های گرگان، بندرترکمن، علی آبادکتول و مینودشت نیز در شرایط نارنجی و هشدار هستند و 8 شهرستان دیگر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری در بندرگز و کردکوی روندی افزایشی دارد و متأثر از شهرهای مازندران که در وضعیت قرمز هستند، قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هشدارهای لازم به شبکه بهداشت و فرمانداری‌های این دو شهرستان داده شده است و امیدواریم طرح شهید سلیمانی با جدیت بیشتری در این شهرستان‌ها ادامه پیدا کند تا در دو هفته آینده شرایط این مناطق بهتر شود.

وی توضیح داد که تردد کارمندان و کارگران فصلی از شهرستان‌های غرب گلستان به مازندران در روند افزایشی بیماری مؤثر است.

فاضل بیان داشت: ما تجربه شرایط سفید و زرد را در کل استان و حتی این دو شهرستان داشتیم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم انتظار داریم شرایط مطلوب شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها