نماینده سابق مجلس:

از انقلاب تا انقلابی‌گری، سیاست از اجتهاد تا تقلید/ در امور سیاسی، تقلید بر من حرام است

نماینده سابق مجلس خبرگان نوشت: در امور سیاسی تقلید بر من حرام است و من باید نظر اجتهادی خودم را هرچند با نظر امام خمینی، یا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای متفاوت یا متناقض باشد، اظهار دارم.

از انقلاب تا انقلابی‌گری، سیاست از اجتهاد تا تقلید/ در امور سیاسی، تقلید بر من حرام است

محمدجواد حجتی کرمانی در یادداشتی نوشت:

نویسنده این مقالات، مسلمان است و شیعه اثناعشری، نه تنها انقلاب اسلامی را قبول دارد و به آن وفادار است، بلکه به گواهی دوست و دشمن و موافق و مخالف، از پیشتازان انقلاب است و نه تنها پس از انقلاب سهم چشمگیری نبرد و کیسه‌ای ندوخته، بلکه پس از انقلاب چه در سمت امام جمعه کرمان تا نمایندگی خبرگان از کرمان و مجلس شورای اسلامی از تهران با مشورت فرهنگی ریاست‌جمهوری (در زمان ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای) با مشاورت وزارت خارجه (در زمان آقایان ولایتی و خرازی)- آری... در همه این ایام، مورد هجوم و هتک حرمت و برچسب‌زنی و افتراپراکنی بوده است.

باری- این مسلمان شیعه انقلابی، خودش را مجتهد سیاسی می‌داند و حاضر است با هر روحانی و مصححی که خود را مجتهد سیاسی- نه فقهی- می‌داند، صحبت و اثبات کند که در سیاست، مجتهد است.

براساس این اصل موضوعی (اگر قبول افتد) همان‌گونه که فقهای اعظام و مراجع بزرگ تقلید در اجازه‌نامه‌های خود به کسانی که به درجه اجتهاد رسیده‌اند، می‌نویسند: «بحرم علیه التقلید» یعنی تقلید بر او (صاحب اجازه اجتهاد) حرام است، من می‌گویم در امور سیاسی تقلید بر من حرام است و من باید نظر اجتهادی خودم را هرچند با نظر امام خمینی، یا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای متفاوت یا متناقض باشد، اظهار دارم. این دو رهبر گرانقدر هم که رضوان‌الله بر «اولی» و طول عمر بابرکت و هدایت الهی بر «دومی» باد، هردو تصحیح کرده‌اند کسانی که نظر متفاوت با آنها دارند، در اظهارنظر آزادند.

خوانندگان آزاداندیش و جویای حق و حقیقت، سخنان بالا را باور دارند و اگر کسی از اهل نظر اشکال و ایرادی دارد، بنویسد که چاپ شود. اما کسانی هم که اهل شعار و دعوا و جنجال و غوغا و برچسب‌زنی و دروغ‌پراکنی‌اند، چه در مورد این حقیر- که این روزها از سکه رایج فحش و تهمت افتاده‌ام- و چه در مورد امثال دکتر روحانی و دکتر ظریف و سید بزرگوار خاتمی و لاریجانی (از حاضرین) و امثال آیت‌الله شریعتمداری و آیت‌الله منتظری و مرحوم مهندس بازرگان و و و... (از درگذشتگان)... اینها اصلا مخاطب این قلم نیستند و بروند در رسانه‌های خودشان چه روزنامه چه منبر چه صداوسیما، هرچه می‌خواهند بر ضد من بگویند و بنویسند: «فحش‌خور ما ملس است». تا بعد...

منبع: روزنامه اعتماد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مورچه
    0

    حاج اقاشما درست میفرمایید ولی برادرمن اینا که نام بردی ودعوت کرین ب مباعث همه شان درگیر سیاست وقدرت وثروت بیشترهستن وامنهرف شدن سخنان گهربارشما نمی شنوند کسانیکه غرق درگناه شدن کور.کر. شدن

  • رحیم اب منگل
    0

    این حرف را امام خمینی 35 سال پیش گفته بیخود فیگور روشنفکری نگیر

  • ستم ديده
    0

    ديگر پشيزي حرفهاي شما ارزش نداره جمع كنيد بساط عيش و نوش را

    نظرات شما -
    • هه
      0

      دجال دروغگو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها