نسخه آمریکایی داعش فعال می شود؟

دفتر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا اطلاعاتی را افشا کرده که حاکی از برنامه ریزی برای راه اندازی «شورش بزرگ» مسلحانه در آستانه تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا است.

نسخه آمریکایی داعش فعال می شود؟

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد یک گروه مسلح قصد دارد روز ۱۶ ژانویه به واشنگتن سفر کند. این گروه می خواهد در صورت تلاش کنگره برای برکناری ترامپ از طریق فعالسازی متمم ۲۵ قانون اساسی یک شورش بزرگ راه بیندازد.

اف بی آی در گزارش های داخلی خود اطلاعات مربوط به این گروه را منتشر کرده است. طبق گزارش اف بی آی، این گروه برای اعتراضات مسلحانه در مقر همه پارلمان های محلی ایالت ها در روز ۱۶ ژانویه برنامه ریزی می کند و در نظر دارد در صورت عزل ترامپ قبل از مراسم تحلیف بایدن به دادگاه ها و ساختمان های دولتی حمله کند.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا حمله کنندگان به ساختمان کنگره را «تروریست های خانگی» نامیده است و در آخرین اظهارات خود از احتمال برگزاری مراسم تحلیف «در مکانی ویژه» سخن گفته است.

بایدن، روز پنجشنبه با اشاره به جمعیت طرفدار ترامپ که روز گذشته پایتخت آمریکا را تصرف کرده بود، گفت: آنها را معترض ننامید. آنها یک گروه آشوبگر بودند؛ شورشیان تروریست داخلی؛ این موضوع بسیار اساسی و ساده است.

بایدن تصریح کرده است: بازجویی از اشغال کنندگان کنگره و پیگرد کسانی که دعوت به «فتنه» می کنند ضروری است.

او تنها کسی نیست که از برچسب «تروریسم» برای توصیف وقایع روز چهارشنبه استفاده می کند.

موریل بوثر ، شهردار واشنگتن، حمله به پایتخت را «تروریسم منظم» خواند. حتی تد کروز، سناتور جمهوری خواه تگزاس، یکی از متحدان اصلی دونالد ترامپ در کنگره که به مشروعیت بخشیدن به تئوری های توطئه بی اساس در انتخابات منجر به خشونت کمک کرد، حمله را «یک عمل تروریستی حقیر» خواند.

با این حال، برخی دیگر از اصطلاحاتی مانند «قیام» یا «فتنه» برای توصیف جماعت مسلح استفاده کرده اند.

به نظر می رسد هنوز در آمریکا جریان هایی هستند که نمی خواهند تروریسم داخلی آمریکا را باور کنند.

با این حال تعدادی از رسانه ها و ناظران آمریکایی به صراحت تاکید می کنند که نسخه داخلی داعش در آمریکا در شرف ظاهر شدن است و در حال تئوریزه کردن مفهوم داعش داخلی با استناد به قوانین و تعاریف مرتبط با تروریسم هستند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • بندری
    0

    انشاءالله شرشون به خودشون برگرده، تا بفمهن داعش تو خاورمیانه چه جنایاتی مرتکب شده، داعش آمریکایی که نسخش واسه کشورهای مظلوم پیچیدین انشاءالله خود آمریکا نابود کنه،. تا تقاص خونهای بناحق ریخته مردم بیگناه دنیا بدید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      انشاا...

  • علی
    0

    ومکر و مکرالله و اللهُ خیرالماکرین . در طول تاریخ خداوند برای عده ایی فرصت میدهد فرعون نمرود یزید هیتلر صدام ...کلکسیونی از اینهاست . بچه های معصوم فلسطین لبنان عراق افغانستان سوریه یمن .....دل دارند و آه دل . طوفان بپا خواهد شد و طومار آمریکا و سهامدان آن (اسراییل و ...) را در هم خواهد پیچید . مشتاقیم وعده بحقِ خدا را مشاهده کنیم .

  • ازادی وطن
    0

    خداوند سخت انتقام گیرنده است خواست واراده خداباشد امریکا ازدرون نابودخواهدشد ظلم وستم پایدارنبوده ونیست کم جنایت نکردن کم قلدری نکردن چه کودکانی راکه از پدرومادرانشان جدا کردن چه خونهایی که به ناحق ریخته اند چه سرزمین های را که تصرف کردن مردمانش را کشتن ثروت شان راغارت کردن امروز روز انتقام خداست ازامریکای جنایتکار ادم کش ست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها