مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی:

بسیجیان سراسر کشور بیمه می‌شوند

در پی تفاهمنامه صندوق بیمه اجتماعی با سازمان بسیج مستضعفین کشور بسیجیان سراسر کشور بیمه می‌شوند.

بسیجیان سراسر کشور بیمه می‌شوند

علی شیرکانی در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان بسیج مستضعفین کشور تشکیل صندوق بیمه اجتماعی را یکی از خدمات بزرگ نظام برای روستاییان و عشایر دانست و ادامه داد: با این حال معتقدم مبلغ خوبی برای خدمات این صندوق نبودیم. این صندوق با توجه به اصل ۲۹ قانون اساسی به منظور گسترش و توجه به رفاه و بیمه برای تمام آحاد کشور شکل گرفت و در سال ۸۴ با نقش کارفرمایی دولت آغاز به کار کرد در این نوع بیمه دولت ۱۰ درصد حق بیمه را پرداخت و فقط ۵ درصد را شخص پرداخت می‌شود. در این بیمه ۸ سطح حقوقی از ماهانه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰ هزار تومان تعریف شده است و هر فرد بسته به توان و اختیار خود می‌تواند آن را انتخاب و پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با بیان اینکه ما بر توانمندسازی تاکید داریم، افزود: معتقدیم با ورود افراد به صندوق بیمه اجتماعی نوعی توانمندسازی را برای این افراد ایجاد می‌کنیم تا در زمان سالمندی و از کار افتادگی بتوانند حقوق دریافت و به طور عزتمندانه زندگی کنند. این نوع پرداخت با اعانه متفاوت است زیرا جنس مستمری بیمه نوعی کمک کرامت مندانه است و ازآنجایی که فرد در این صندوق مشارکت دارد در برابر ما لحنی طلبکارانه دارد، زیرا خود را در صندوق شریک می‌داند این در حالی است که در برابر نهادهای حمایتی نمی‌توانند لحن طلبکارانه داشته باشند.

شیرکانی با اشاره به جایگاه و ارزش خدمات صندوق نزد برخی خانوارهای روستایی گفت: اینکه برخی از بازنشستگان روستایی لوح مستمری صندوق را به دیوار خود نصب می‌کنند افتخاری برای ما است و به نوعی موجب اتصال آنها به نظام است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی هدف از تفاهمنامه این صندوق با سازمان بسیج را دستیابی به دو هدف اعلام کرد و گفت: هدف اول در این تفاهمنامه فراهم کردن زمینه‌ای برای گسترش پوشش و ترویج بیمه در سطح روستاییان و عشایر کشور و رفع دغدغه‌های معیشتی آنها و هدف دوم استفاده از ظرفیت‌های بسیجیان به عنوان گروه‌های مرجع مردم در روستاها است. زیرا معتقدیم که بسیجیان یکی از مراجع در روستاها هستند که در آگاهی بخشی به مردم نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بیمه نشان و ابزار توسعه است، گفت: هدف ما ایجاد روستاهایی توسعه یافته است که روستاییان برای تأمین معاش هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند و آینده آنها تأمین شود.

شیرکانی افزود: این صندوق به پشتوانه نظام و دولت بنا شده است تا بتوانیم به جهادگران اصلی کشور در تأمین امنیت غذایی کشور کمک کنیم. چرا که دنیا به اهمیت روستاها پی‌برده و در حال توجه به آبادانی روستاهای خود است به طوری که در اغلب کشورهای دنیا مهاجرت معکوس به روستاها شکل می‌گیرد این در حالی است که در کشور ما شهرنشینی در حال گسترش است. بنابراین ما می‌توانیم با کمک همدیگر به امنیت کشور و دغدغه‌های در رفع معیشت مردم کمک کنیم.

امروزه بیمه یک صنعت است

در ادامه سردار جعفری با بیان اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که حضورش در موضوعات مختلف موجب توسعه شده است، گفت: حضور بسیج درعرصه‌های مختلف اعم از تولید، مشاغل، امنیت و صنایع دستی تا عرصه‌های مختلف علم و دانش نشان دهنده ظرفیت بالای این سازمان است و طبیعی است که نیاز به حمایت با ابزارهای قانونی در کشور دارد، ابزارهایی که می‌تواند نقش پذیری بسیج در عرصه‌های مختلف کشور را اضافه کند.

وی صندوق بیمه اجتماعی را یکی از این ظرفیت‌های قانونی برای بسیج نام برد و گفت: امروزه بیمه یک صنعت است، صنعتی که می‌تواند نقش‌های متعددی را در فعالیت‌ها و مأموریت‌های یک سازمان ایجاد کند و با تفاهمنامه امروز صندوق بیمه اجتماعی در کنار سازمان بسیج، بسیجیان و مشاغل مولد قرار گرفته است.

سردار جعفری ادامه داد: واضح است که این تفاهمنامه منجر به توسعه این فعالیت‌ها در سطح روستاها توسط بسیجیان خواهد شد و حتماً امنیتی را برای این دوستان به وجود خواهد و از امروز به بعد ما به عنوان بنیاد تعاون وظایفی از جمله اطلاع‌رسانی گسترده، توجیه طرح و تبلیغ مزایای تفاهمنامه در بسیج را برعهده داریم و نگاه متحولانه سردار سپهر و بابا احمدی منجر به امضای این تفاهمنامه شد.

مهم‌ترین مسئله امروز در کشور ما مردم است

سردار سپهر تفاهمنامه صندوق با سازمان بسیج را منشأ خیر دانست و گفت: بسیج یک نهاد مردمی که کار سازماندهی را برای مردم انجام می‌دهد.

وی مهم‌ترین مسئله امروز در کشور را مردم نام برد و گفت: همواره سه رکن اصلی شریعت، امامت و امت وجود داشته است، امت و مردم مهمترین رکن در کشور است و اگر مردم را از انقلاب و نظام حذف کنیم دیگر هیچ اقتداری نخواهیم داشت. لذا هر کاری که موجب نجات مردم، حضور مردم و پای کار بودن مردم شود کار امام زمانی است و این کار صندوق خدمت بزرگی برای مردم است.

سردار سپهر افزود: در سال ۱۳۳۰ بیش از ۵۰ درصد مردم کشور ما روستا نشین و ما در آن سال صادرکننده غلات به خارج از کشور بودیم، چه اتفاقی افتاده است که امروز گندم و نهاده‌های دامی را وارد می‌کنیم و اگر در واردات آن به مشکل بربخوریم تأمین غذا و گوشت ما با مشکل مواجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما فرهنگ روستا را برهم زدیم تاکید کرد: کشورهای اروپایی ابتدا روستای خود بعد صنعت را توسعه دادند، بنابراین امروزه ما هیچ راهی نداریم مگر تعالی زندگی روستایی، فرهنگ روستایی و خدمات روستایی.

سردار سپهر ادامه داد: مبنای توسعه روستا صنعت و خدمات نیست بلکه حفظ محیط روستا و کشاورزی است. بنابراین امنیت غذایی یعنی روستا و عشایر، یعنی آبادی روستا و کشاورزی روستایی متأسفانه این مسئله و خطر را مسئولان ما درک نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما باید به هدف توسعه روستایی بازگردیم، در خصوص نقش بیمه در توسعه زندگی روستایی گفت: بسیج افتخار دارد که برای توسعه کشاورزی، اشتغال، صنایع دستی روستایی و مهاجرت معکوس تلاش می‌کند، باید کاری کنیم که روستایی با امید و افتخار در روستا زندگی کند و تولید داشته باشد شاید بیمه بتواند این نقش را در توسعه زندگی روستایی داشته باشد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • gaber
    0

    بابا حقوق کارگران زیر ۴ تومنه بازنشستگان تامین اجتماعی ۳ تومنه میگیرن چرا از صندوق کشوری نمیگیرد لعنت بر سیاستهای شما . همیشه حق کارگران و تامین اجتماعی را می‌خورید .کاپیتان پایین نره خدایا به همه مقربانت قسم حق ما را از اینها بگیر

  • مورچه
    0

    بله طبقه بندی کردن مردم کارگران ساختمانی که ایرانی نیستندمورچه های کارگراند خیلی بده تفاوت غائل شدن دیروز یک کارگرساختمانی ازروی داربست سقوط کرد وفوت کرد مستاجر ودارایی زن ودوفرزند کوچک بیمه نبود تکلیف اینده خانواده ابشان چه شود خداعالم است خدارا شاهد میگیرم عین واقعیت است تفاوت بین مردم خیلی بداست

  • مسعود
    0

    ساندیسم می‌دین تامین اجتماعی دزد

  • کیان
    0

    سردار حرفو نپیچون آیا برای احاد ملت فقیر هم هست یا برای عزیز دوردونه هایی بسیج است به تعداد روزهایی که در ایران زندگی کردی ما هم کم تر بیشتر زندگی کردیم با زبان ساده بگو تا کارگر ساختمانی من هم بفهمد آیا او هم می‌تواند با 27 هزار اندی بیمه شود یا پون گرفتید برا خودتون به اسم عشایر!! بچه ای که توی محل ما فقط 5 شنبه با موتور تو شهر قیرو قاج میرن هم جز عشایرن بعد دم میزنید باید یک نظامی رئیس جمهور شود به نظر شما آبی از لایی انگشتان شما می‌چکد برای مردم فقیر و گرفتار پس خواهشن بسیج دوران جنگ را با بسیج موتور سوار جدا کن!!! اون معنی مردمی داشت و ما خود می‌دانیم و قدر دان نیز هستیم

  • راننده تاکسی
    0

    چرا تاکسیداران را بیمه نمیکنید ؟؟؟این چه عدالتی است؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خوب تاکسی دارها که جیره خور نیستن باید ببخشید ببخشید مثل سگ صبح تا شب بدویم تا آخر هم خرج ماشین وکراخونه درآد.بیمه هم که هیچ..... عدالت علی به این میگن

    • یکی از مردم
      0

      برای اینکه شما کار میکنی!!!...هروقت مفت خور شدی ...چشم ... همه چی بهت تعلق میگیره!

  • امیر
    0

    ماکه شغل ثابتی نداریم اختیاری ازما ماهی 600هزار می گیرن دیگه توان پرداخت نداریم نمی دانیم چه کنیم هیچ عدالتی وجود نداره

  • رضا
    0

    روباه پیر شمایید با این سیاست نه اینگلیس ..

    نظرات شما -
    • .......
      0

      خود فروخته به انگلیس

  • متفاوت
    0

    من نمیفهمم شما میخواهید قدرت بگیرید یک ترامپ دیگه شکل بگیره یا راهتون راه سرورشهیدان است.این دورا چگونه میتوانیدباهم توجیه کنید؟

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      این نظر مربوط به یک خبر دیگه بود چرا اینجا منتشر شد.!!!!

  • قلندر
    0

    نعره کن ای سرزمین اختلاسها نعره کن نعره کن ای خاک خسته خاک گلگون نعره کن شب اینجا شب شرمندگی پدران شب زاری شب دلمردگی مادران این همه رهزن این همه گرگ معصیت های بزرگ این همه نادان دلواپس نعره هایت کو خاک گلگون شب هق هق شب زجر اور کارگران شب پرخوری مشتی از ابلهان.

    نظرات شما -
    • .......
      0

      با اب خنک میشی

  • ابوذر
    0

    بابا اینا فقط بیمه خدمات درمانی دارن اونم باید سالی nتومان هرکی پرداخت کنه. فقط برای بستری بدرد میخورد سوابق هم محسوب نمیشه

  • حسین محمدی
    0

    یه مقدار عاقل باشید دولت بابسیج خوب نیست دروغ میگه ...دولت دم انتخابات از نظامیا ترسیده میخاد بااین حرفها مردمو بخصوص کارگرهارو به نظام بد بین کنه

  • کیاسالقپ
    0

    رایگان ؟ بله . پس کارگرهای بیچاره که چند سر عایله و نون خور دارن چی ؟ کسایی که توی یکسال گذشته بیکار شدن چرا حقوق بیکاریشون کمه ؟ بودجه دارین ؟ چرا حقوق بازنشسته ها اینقدر کم هست !؟

  • رئیسی
    0

    آخه چه بیمه ای هرچی دراو هست آزاد کردن اینا فکر کردن بسیج را بیمه کنند میتونند آشوبهاشون راسرکوب کنند بسیج کیه ازهمین مردمه خدانکنه مردم عصی بشن بسیج که خودش ما مردمه به مردم میپیونده چقدر ببیو هستن اینا

  • علی
    0

    بیمه شدن مهم نیست ، مهم ارایه خدمات از سوی بیمه هاست...

  • آریایی
    0

    چه خبره ؟؟؟؟!!!! من کارگر 30 سال حق بیمه بدم بعد تأمین اجتماعی بیاد اونا رو بیمه کنه !!!!! چرا سپاه بیمه شون نمیکنه ؟؟؟؟!!!!!!

  • بینام
    0

    ی عمری حق بیمه دادیم کار کردیم تا بتونیم از مزایای بازنشستگی بهرمند بشیم.هرچقدر پول از کارگرای بدبخت گرفتید ریختید تو صندوق به اصطلاح بیمه تامین اجتماعی،هروقت هرروز دولت کم میاره دستشو میکنه تو صندوق واز پس انداز کارگر زحمتکش پول ور میداره.الانم که توطئه جدیدی در راهه، از صندوق کارگرای بدبخت به روستائیان وبسیجیا بذل وبخشش میکنه!!به این میگن عدالت اجتماعی!!خدایا نگذر ازشون

  • گل اقا
    0

    البته این بازی قبل از انتخابات نیز هست عین بیمه 7%درصدی احمدی نژاد برای دوره دوم بسیج درش به روی همه باز است از فردا هر چی آدم هست ثبت نام میکنه جالب اینجاست همجا سوءپیشینه ازت میخوان اینجا هر کسی هم رفت مشکل نیست خلافکار هم بره میگن توبه کرده و به راه راست هدایت شده سریع ثبت نام میکنن یک امتیاز به این طیف داده میشه شاید چندین میلیون تو مدتی بشن!! مغزشون شستشو داده میشه وبرای نفری خاص رای جمع خواهد شد حال چطور شده بیمه تامین اجتماعی که برای 200 هزارتومان 8 سال پیش چپو راست یقیه ما کارگر را ول نمیکنه هر چند یک بار پیامک میده و بحث جریمه در صورت عدم پرداخت داره اینچنین دست و دل باز شده برای یک طیف خواست سیب زمینی نشد چون لوث شده بیمه 27 هزار تومنی

  • ستم ديده
    0

    اين بيمه ان بيمه اي كه شما فكر ميكنيد نيست يك كار تبليغي است مانند بيمه دانش اموزان كه به هيچ دردي نميخورد فقط كلاه گذاشتن سر بچه هاي مردمه دوما نوجوانان و جوانان را هدايت كنيد تا فريب نخورند و ورود نكنند نه اينكه مقابلشون بايستيد كه برايتون جبهه بگيرند انها هم اتفاقا ميخواهند بچه ها را از خانواده دور ودر خانواد ها تفرقه ايجاد كنند تا حكومت كنند

  • بندری
    0

    بداد همه برسید، راست میگن، کارگرها، راننده تاکسی، زنان سرپرست خانوار، مردم کارتون خواب حاشیه شهر، بچه‌های کار،. کم نیستن به مولا،به داد همشون برسید.، انشاءالله مشکل همه حل بشه، این برابری می میخواد اجرا بشه؟

  • هه هه
    0

    مراقب نو جوانان و جوانان خود باشيد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها