مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

شیوه‌نامه جدید فولادی قیمت‌ها را کاهش نداد / جز واحدهای قانون مند در رعایت میزان آلاینده ها هستیم

حمیدرضا عظیمیان گفت: دولت اجازه دهد یا خودمان محصولاتمان را می فروشیم یا در بورس عرضه می کنیم؛ تاکنون تصمیمات را مو به مو اجرا کردیم اما شیوه نامه جدید فولادی نتیجه عملی برای کاهش قیمت‌ها در بازار نداشته است.

شیوه‌نامه جدید فولادی قیمت‌ها را کاهش نداد / جز واحدهای قانون مند در رعایت میزان آلاینده ها هستیم

حمیدرضا عظیمیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره سهم شرکت فولاد مبارکه در کاهش آلاینده های هواکه این روزها اصفهان به آن دچار است بیان کرد: فولاد مبارکه جز واحدهایی است که به صورت قانون مند با تجهیزاتی که در بخش های احیا و آهن سازی اداره کل و سازمان محیط زیست تهران قرارداده به صورت روزانه رصد و بررسی می شود و اینطور نیست که ما اطلاعات را به جایی بدهیم و دخل و تصرفی در آن داشته باشیم.

وی با اشاره به هزینه 400 میلیارد تومانی فیلترهای بخش فولادسازی برای گرفتن گرد و غبار این بخش از فولاد مبارکه و همچنین هزینه هایی که در بخش آب به جهت بازگرداری و تصفیه آن انجام شده است گفت: احساس ما این است که مجموعه فعالیت هایی که تاکنون با سازمان محیط زیست انجام می دهیم در راستای هوا پاک مفید و مثمرفایده بوده است.

وی با اشاره به وضعیت تأمین انرژی برای شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: میزان گاز تخصیص یافته به ما در شرایط عادی روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب است، اما در حال حاضر به علت کاهش دمای هوا این عدد را به ۵ میلیون متر مکعب رسانده و اصرار بر کاهش آن دارند که برای ما زیان‌آفرین خواهد بود.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیان داشت: در بعضی از واحدهای نیروگاهی اگر گاز نباشد امکان سوخت جایگزین فراهم است اما به این علت که از گاز در واحدهای احیا مستقیم برای ایجاد گاز احیا استفاده می‌کنیم، امکان استفاده از سوخت جایگزین وجود ندارد و همین موضوع به باعث کاهش تولیدات فولاد منجر شده است.

وی افزود: تولید محصول جدید یکی از مواردی است که بر روی آن بسیار تأکید داریم، روز گذشته فولاد مبارکه یکی از شاهکارهای خود را به بازار ارائه کرد و برای اولین بار تختال با عرض ۳۰۰ میلی‌متر را تولید کرد.

عظیمیان در ادامه به پروژه اخیر وزارت نفت اشاره کرد و گفت: وزیر نفت در هفته گذشته پروژه‌ای تعریف کرد به نام پروژه انتقال خط گاز از جزیره کیش توسط شرکت نفت و گاز پارس جنوبی که از مجتمع فولاد مبارکه برای فراهم کردن اسلب مورد نیاز درخواست کمک کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با شرایط بازار فولاد هم تصریح کرد: ما تولید را انجام می‌دهیم و محصول را در خروجی کارخانه تحویل بورس یا بخش دیگر می‌دهیم و از بعد آن بی‌خبریم؛ به طور قطع سرنوشت محصولات فولاد مبارکه بعد از تولید در بازار، در حیطه مسؤولیت فولاد مبارکه نیست.

وی در رابطه با برخی حواشی اخیر این شرکت و اظهارات یکی از نمایندگان مجلس گفت: حجت‌الاسلام لارگانی مانند دیگر نمایندگان حق سؤال و تحقیق راجع به تمام مسائل کشور را دارند، ایشان از ظرفیت قانونی خود استفاده کرده و سوالاتی مطرح شد که ما پاسخ دادیم؛ این سؤالات همان مواردی بود که ایشان در تحقیق و تفحص مطرح کردند.

عظیمیان با اشاره به اینکه اگر مجلس بخواهد تحقیق و تفحص را شروع کند ما استقبال می‌کنیم و پذیرای آن هستیم، افزود: برداشت ما این است که با هزینه مجلس، فولاد مبارکه یک دور دیگر حسابرسی شود تا اگر احتمالا اشکالاتی وجود داشته باشد از مجلس و کارشناسان دعوت به‌ عمل آید تا حضور پیدا کنند و برای بهبود عملکرد فولاد مبارکه به رفع مشکلات موجود بپردازیم.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان ضمن اشاره به اینکه تمام اسناد و مدارک موجود را در اختیار نمایندگان قرار داده است، گفت: بنا بر اطلاعیه روابط عمومی فولاد مبارکه، هرکسی در هر جایگاهی در فولاد مبارکه کار مجرمانه انجام داده باشد، در اسرع وقت در اختیار نهادهای نظارتی قرار داده می‌شود تا پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مجموعه فولادی در کشور رقیب فولاد مبارکه نیست و این شرکت تنها تولیدکننده بزرگ ورق فولادی کشور است؛ از سوی دیگر خانواده فولاد به چشم رقیب به یکدیگر نگاه نمی‌کنند و اگر همدلی بین فولادی‌ها نبود امروز به تولید سالانه ۲۷ میلیون تن فولاد و ۱۰ میلیون تن صادرات نمی‌رسیدیم.

عظیمیان تصریح کرد: فولاد مبارکه در یک حرکت دسته جمعی طی سال‌های گذشته رو به جلو بوده و تولید و توسعه پروژه‌های جدید را داشته و همواره به افزایش ظرفیت خود فکر می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس و شیوه نامه جدید عرضه محصولات فولادی گفت: به طور کامل تابع تصمیمات دولت هستیم و دولت اجازه دهد یا خودمان محصولاتمان را می فروشیم یا در بورس عرضه می کنیم؛ تاکنون تصمیمات را مو به مو اجرا کردیم اما شیوه نامه جدید فولادی نتیجه عملی برای کاهش قیمت‌ها در بازار نداشته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه درباره تأثیران منفی کرونا بر فولاد مبارکه، اظهار کرد: فولاد مبارکه از لحاظ اقتصادی آسیبی از کرونا ندیده است و کم شدن حجم صادرات به سبب افزایش سهم فولاد داخل کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع کرونا چند نفر از پرسنل فولاد مبارکه جان خود را از دست داده‌اند، با این وجود در این مدت این شرکت بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان تجهیزات در قالب تجهیزات پزشکی و کمک درمانی در قالب کمک‌های اجتماعی مقابله با کرونا در اختیار حوزه درمان استان قرار داده است.

منبع: خبرفوری

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها