برخورد با برداشت غیرمجاز خاک در جهرم

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم گفت: این اداره براساس وظایف قانونی با هرگونه برداشت غیرمجاز خاک، برخورد خواهد کرد.

برخورد با برداشت غیرمجاز خاک در جهرم

بهنام اتحاد افزود: هیچ فرد یا ارگانی بدون اخذ مجوزهای قانونی، اجازه برداشت خاک را ندارد و در صورت مشاهده یا گزارش و اثبات موضوع، با خاطی برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طبق ماده ۱۹ قانون معادن، هرگونه برداشت غیرمجاز مواد معدنی به عنوان اموال عمومی و دولتی، جرم محسوب می‌شود، در این رابطه و طی سه سال گذشته قریب به ۵۰ پرونده برداشت غیرمجاز خاک در شهرستان جهرم تشکیل و ادوات برداشت کنندگان توقیف و پرونده‌ها به مراجع قضایی ارجاع شده است.

اتحاد خاطرنشان کرد: اخیرا و با توجه به گزارش‌های رسیده به ستاد خبری اداره صمت شهرستان جهرم مبنی بر برداشت غیر مجاز خاک، با هماهنگی دستگاه قضایی شهرستان نسبت به تعطیلی مکان مورد نظر اقدام شد.

رئیس اداره صمت شهرستان جهرم ادامه داد: علاوه بر تعطیلی مکان برداشت غیرمجاز خاک، صورتجلسه این برداشت غیرمجاز تهیه و برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع شد.

اتحاد گفت: از همه شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تصرف غیرمجاز، آن را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت گیرد و در صورت نداشتن مجوز از ادامه فعالیت آنان جلوگیری و به مراجع قضائی معرفی شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها