یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

پیش شرط ایران برای کار مشترک، برداشته شدن تحریم هاست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هدف اصلی از برجام را برداشتن تحریم ها دانست و تاکید کرد که پیش شرط ایران برای کار مشترک برداشته شدن تحریم هاست و اگر بخواهند وقت کشی کنند گام های قبلی یک به یک فریز، تعلیق و یا لغو خواهد شد.

پیش شرط ایران برای کار مشترک، برداشته شدن تحریم هاست

ابراهیم رضایی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: در موضوع برجام باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که هدف اصلی ما از مذاکره و انعقاد توافقنامه برداشتن تحریم ها بود. لذا اگر تحریم ها برداشته نشود بودن یا نبودن هر کدام از اعضای برجام برای ما هیچ سودی ندارد و ممکن است ضررهایی هم به همراه داشته باشد.

وی افزود: براساس خوی آمریکایی‌ها مطمئنیم که اگر آنها بدون رفع تحریم ها به برجام برگردند و صرفاً ایران تعهداتش را انجام داده باشد آن موقع ازهمه ابزارها برای فشار به جمهوری اسلامی در حوزه های دیگر استفاده خواهند کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: تجربه چند سال گذشته نشان داده که طرف مقابل برای حوزه موشکی، منطقه ای، حقوق بشر و موارد دیگر پلن های خاص خود را دارند و حرکت منفعلانه در هر کدام از این حوزه ها موجب جری تر شدن آنها می شود.

وی افزود : ما برای کار مشترک یک پیش شرط داریم و آن هم برداشته شدن تحریم هاست. طرف مقابل باید بداند دیگر زمان وعده های سر خرمن گذشته و اگر بخواهند وقت کشی کنند طبق طرح اقدام راهبردی لغو تحریم ها گام های قبل یک به یک فریز، تعلیق و یا لغو خواهد شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها