بهترین روش‌های کاهش وزن برای افراد بالای ۴۰ سال

همه افراد بالای ۴۰ سال باید برای سلامتی خود برنامه ریزی کنند، بخش مهمی از این برنامه ریزی شامل ورزش و تغذیه مناسب است که در نهایت می‌تواند منجر به کاهش وزن شود.

بهترین روش‌های کاهش وزن برای افراد بالای ۴۰ سال

برای کاهش وزن در سنین بالای ۴۰ سال می‌توانید از تکنیک‌هایی مشخص استفاده کنید.

رسیدن به وزن ایده آل می‌تواند از شکستگی‌های استخوان ها، مشکلات قلبی عروقی، سکته‌ها و ... پیشگیری کند. در ادامه به معرفی برخی راهکار‌ها برای کاهش وزن در سنین بالای ۴۰ سال می‌پردازیم:

چای

چای و دمنوش بنوشید

چای و دمنوش‌ها نقشی موثر در افزایش سلامتی، دریافت آنتی اکسیدان‌ها و البته کاهش وزن شما ایفا می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید دمنوش‌های سالمی مانند چای سبز، سیب و دارچین، چای نعنا و مواردی مشابه را در رژیم روزانه خود جای دهید.

نان

نان سبوس دار بخورید

روزگاری، احتمالاً فکر می‌کردید نان سفید یک خوراکی ضروری برای خانه است، اما اکنون مشخص شده است که نان‌های سنتی و سبوس دار، برای سلامتی شما بسیار بسیار مفید‌تر هستند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان نان سبوس دار را در سفره غذایی خود بگنجانید تا کالری کمتر و سلامتی بیشتری را تجربه کنید.

نوشابه

نوشابه را کنار بگذارید

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن مداوم نوشابه می‌تواند به افزایش چربی در شکم و پهلو‌های شما کمک کند؛ بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن خود هستید، بهتر است با نوشابه خداحافظی کنید.

آب

قبل از هر وعده غذایی ۲ فنجان آب بنوشید

نوشیدن آب برای تمام عملکرد‌های بدن ضروری است و به طور چشمگیری احتمال سالم ماندن را افزایش می‌دهد. در حقیقت، یک مطالعه از دانشگاه یوتا نشان داد رژیم‌های غذایی که قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب پایین می‌کشند، ۳۰ درصد بیشتر از رژیم‌های عادی به کاهش وزن افراد کمک می‌کنند. هر اندازه سن شما افزایش می‌یابد، نیاز به نوشیدن آب نیز افزایش پیدا می‌کند.

حبوبات

بیشتر حبوبات بخورید

طبق مطالعه‌ای که در مجله چاقی منتشر شده، حبوباتی از جمله لوبیا، عدس و نخود می‌توانند شما را از ریزه خواری‌های بین شام و ناهار حفظ کنند، درواقع شما می‌توانید با مصرف روزانه ۱ تا ۲ فنجان حبوبات پخته، میل به چیپس، پفک، اسنک و ... را از بین ببرید، افزون بر این‌ها حبوبات سرشار از فیبر و خواص مفید برای سلامتی است.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها