آیا این پیام به معنای هک شدن شما در واتس‌اپ است؟

برخی از کاربران واتس‌اپ اخیراً با پیامی مواجه شده اند که در آن جزییات حافظه حساب کاربری ذکر شده است. این پیام هر چند که فریب کارانه و سودجویانه است، اما به هیچ وجه نشانه هک شدن گوشی یا حساب شما در اپلیکیشن نیست.

آیا این پیام به معنای هک شدن شما در واتس‌اپ است؟

اگر به تازگی با پیامی در واتس اپ مواجه شده اید که جزییات حافظه حساب کاربری را نشان می دهد، لازم نیست نگران شوید؛ چراکه این پیام به معنی هک شدن گوشی و یا حساب شما در واتس اپ نیست.

به گزارش WABeta، اخیراً پیام هایی از طریق واتس اپ برای کاربر ارسال می شوند که هدف آن ها فریبکاری و سوء استفاده مالی از افراد است اما ارتباطی با هک شدن ندارد.

اگر با پیامی مانند زیر مواجه شدید به هیچ وجه وحشت نکنید. این قبیل پیام ها کاملاً تقلبی بوده و شما می توانید آن ها را به راحتی نادیده گرفته، حساب را به عنوان اسپم گزارش کرده و یا کلا مسدود یا بلاک کنید. بدون آنکه عواقب ناخوشایندی در انتظار شما باشد. اپلیکیشن واتس‌اپ نیز کاربران را نسبت به وجود چنین پیام هایی آگاه کرده و در صفحه FAQ اختصاصی خود هشدارهای لازم در این باره را داده است. این پیام ها ممکن است از طریق خود پلتفرم و یا ایمیل ارسال شوند.

طبق اطلاعات منتشر شده در FAQ واتس اپ، پیام های غیر مرتبط به شکل های مختلفی از جمله اسپم، فیشینگ و غیره، از سوی برنامه های جانبی نامعتبر دریافت می شوند. این گونه پیام ها که در اصطلاح به آن ها پیام ناخواسته می گویند، فرد گیرنده را وادار می کند تا اقدامات خاصی را انجام دهد. سازندگان این پلتفرم از کاربران خواسته اند تا در صورت مواجهه با چنین پیام هایی، موارد زیر را نیز مد نظر داشته باشند.
فرستنده پیام معمولا خود را از جانب واتس اپ معرفی می کند.
از گیرنده خواسته می شود تا پیام را برای اشخاص دیگر نیز بفرستد (فوروارد کند).

طبق ادعای فرستنده، پس از فوروارد کردن پیام حساب شما دیگر تحت هیچ شرایطی مسدود نخواهد شد.

محتوای پیام شامل جایزه و پاداش از جانب واتس اپ یا شخص دیگری خواهد بود.

منبع: پیام ویژه

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها