وضعیت هشدار برای هوای مشهد همچنان ادامه دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میانگین شاخص کنونی کیفیت هوای کلانشهر مشهد با عدد ۱۱۴ ای.کیو.آی نشانگر هوای ناسالم و وضعیت هشدار برای چهارمین روز متوالی است.

وضعیت هشدار برای هوای مشهد همچنان ادامه دارد

تورج همتی افزود: از چهار روز پیش دوباره شاهد افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای تنفسی مشهد هستیم و بر همین اساس شاخص آلودگی هوا نشانگر بار بالای آلاینده‌ها در هوای این شهر است.

وی ادامه داد: کیفیت هوا در ۲۰ منطقه مشهد که دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا هستند ناسالم و در وضعیت هشدار آلودگی برای افراد حساس قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون کیفیت هوا در منطقه چمن در وضعیت آلوده برای تمامی افراد و در ۲ منطقه سرافرازان و شهیدآوینی در وضعیت هوای سالم قرار دارد.

همتی افزود: افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان تا زمان بهبود کیفیت هوا از رفت و آمد در مناطق آلوده خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها