رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان:

شهرک ماهیان زینتی کاشان ۱۷۰۰ اشتغال ایجاد می‌کند

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان ضمن اشاره به امکان تولید ۲۲۰ میلیون قطعه ماهی زینتی با تأمین زیرساخت‌ها در کاشان گفت: شهرک ماهیان زینتی کاشان یک هزار و ۷۰۰ اشتغال ایجاد می‌کند.

شهرک ماهیان زینتی کاشان ۱۷۰۰ اشتغال ایجاد می‌کند

رضا مظلومی ضمن اشاره به تولید 40 میلیون قطعه ماهیان زینتی در منطقه کاشان اظهار داشت: در کشور 250 میلیون قطعه ماهیان زینتی تولید می‌شود و 70 درصد تولید ماهیان زینتی استان اصفهان در منطقه کاشان انجام می‌شود.

وی ضمن اشاره به صادرات 400هزار قطعه ماهیان زینتی به کشورهای عراق و ترکیه افزود: به منظور ارتقاء صنعت ماهیان زینتی شهرستان کاشان 50 هکتار از اراضی شهرک شماره سه به صنعت پرورش ماهیان زینتی اختصاص پیدا می کند به نحوی که 220 واحد در هر قطعه به وسعت یک هزار مترمربعی می توانند فعالیت کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان ضمن اشاره به امکانات موجود در این منطقه صنعتی ابراز داشت: پایانه صادراتی، فروشگاه، استقرار واحدهای تحقیق و توسعه بخشی از امکانات در این شهرک صنعتی ویژه صنعت ماهیان زینتی منطقه کاشان است و اگر 40 لیتر بر ثانیه آب در این مکان تأمین شود امکان تولید 220 میلیون قطعه ماهی زینتی فراهم می‌شود.

وی ضمن اشاره به اشتغال یک هزار نفری در صنعت ماهیان زینتی شهرستان کاشان در شرایط فعلی گفت: با ایجاد این شهرک صنعتی می‌توان برای یک هزار و 700 نفر اشتغالزایی کرد؛ از سوی دیگر نیز یک واحد پرورش ماهی خاویار در کاشان مجوز گرفته که در صید نخست یک هزار قطعه ماهی صید و به بازارهای هدف ارسال شد.

مظلومی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی تصریح کرد: بدین منظور و به منظور جلوگیری از این تغییر کاربری غیرمجاز قانون منع تردد وسایل نقلیه مصالح ساخت و ساز در اراضی کشاورزی تصویب و به مرحله اجرا درآمده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها