کشف اسکلت ۲۰۰ ساله در بندرگز

فرمانده انتظامی گلستان از کشف اسکلت ۲۰۰ ساله در بندرگز خبرداد و گفت: ۴۷ سرقت مسلحانه در ۹ ماهه ابتدای امسال در گلستان اتفاق افتاده است.

کشف اسکلت ۲۰۰ ساله در بندرگز

سردار محمدسعید فاضل دادگر صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: نگاه پلیس برخورد با ناهنجاری و اراذل و اوباش بوده و شهادت سروان خطیری هم در این راستا اتفاق افتاد.

وی افزود: قاتل این شهید مرزبانی بیش از ۱۰ مورد سرقت مسلحانه، ضرب و شتم، زورگیری و ایجاد رعب و وحشت را در کارنامه دارد و ۲۰ ساعت قبل از شهادت خطیری زورگیری داشته است.

فاضل دادگر گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۶۷۲ هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز ۱۱۰ پلیس برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: از مجموع دستگیرشدگان امسال، ۲۴ درصد مربوط به سرقت بوده، ۱۲ درصد مفاسد اجتماعی، ۱۵ درصد معتادان، سه درصد قاچاق کالا، پنج درصد قاچاقچیان مواد مخدر، دو درصد جرائم مالی و الباقی سایر موارد بوده است.

فاضل دادگر گفت: پنج درصد دستگیرشدگان تا ۱۴ سال، ۱۷ درصد بین ۱۵ الی۲۴ سال، ۶۱ درصد بین ۲۵ الی ۳۹ سال و ۱۷ درصد ۴۰ سال به بالا بودند.

وی با بیان این که ارتباط معناداری بین سطح تحصیلات و جرم وجود دارد، اضافه کرد: ۷۴ درصد دستگیرشدگان بیکار و ۲۶ درصد شاغل بودند.

فاضل دادگر گفت: ۹ درصد افزایش وقوع سرقت در استان را شاهد هستیم و ۶۳ درصد از سرقت ها هم کشف شده است.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: سرقت از منزل ۳۵ درصد، سرقت از مغازه ۶ درصد، سرقت قطعات خودرو ۶ درصد و سرقت احشام ۳۰ درصد کاهش داشته است.

فاضل دادگر گفت: ۱۰۳ درصد از پرونده های قتل استان کشف شده و قتل ها هم بیشتر مواجه ای بوده است.

وی همچنین از کشف اسکلت ۲۰۰ ساله در بندرگز در یک حفاری خبرداد و گفت: پرونده این قتل در دست بررسی است.

فاضل دادگر اظهارکرد: ۴۷ فقره سرقت مسلحانه در ۹ ماهه امسال داشتیم که ۳۹ فقره کشف شده و عمده این پرونده ها با سلاح شکاری بوده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها