صدور و تمدید مجوز ۲۲ کارگاه صنایع دستی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ازصدور و تمدید ۲۲ فقره مجوز تأسیس کارگاه صنایع دستی در استان در سه ماهه پاییز سال جاری خبر داد.

صدور و تمدید مجوز ۲۲ کارگاه صنایع دستی در ایلام

عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: در سه ماهه پاییز سال جاری تعداد ۲۲ فقره مجوز کارگاه صنایع دستی که از این تعداد، ۱۳ فقره مجوز جواز تاسیس کارگاهی و ۹ فقره مجوز پروانه تولید کارگاه دررشته‌های مختلف صنایع دستی در استان صادر و تمدید شده است.

وی افزود: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

شنبه‌زاده تصریح کرد: این مجوز برای افرادی که قصد احداث، راه‌اندازی کارگاه دارند به مدت شش‌ماه صادر می‌شود تا در صورت تکمیل ظرفیت‌های موجود تبدیل به پروانه کارگاهی شود.

وی با اشاره به مزایای صدور این پروانه‌ها افزود: هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات، شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی و… بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه این مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه گذاری انجام شده برای یک رشته در مکانی معین است، تصریح کرد: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.»

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها