اولین قایق غواصی، تفریحی و گردشگری کشور در کیش ساخته شد

به زودی رونمایی و انجام مراحل آزمایش اولیه قایق تفریحی ساخت یک شرکت داخلی با سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش صورت می گیرد.

اولین قایق غواصی، تفریحی و گردشگری کشور در کیش ساخته شد

پدرام حیدری، مدیرعامل یک شرکت مستقر در مرکز نوآوری کیش افزود: این قایق در نوع خود اولین قایق تفریحی ساخته شده با هدف استفاده در زمینه غواصی، تفریحی و گردشگری در کشور است. مواد اولیه استفاده شده در این شناور به گونه ای است که سبک و دارای مقاومت مناسب بوده و دیواره های آن به مرور زمان تغیر حالت نمی دهند.

وی تصریح کرد: در این قایق از سیستم هوش مصنوعی استفاده شده است و با دادن مختصات به سیستم راهبری آن، به صورت خودکار مسیر را طی کرده و باز می گردد. موتور استفاده شده نیز به صورت ترکیبی بوده و می تواند از بنزین یا برق استفاده کند.

حیدری بیان کرد: در کف اتاقک شناور ، دریچه ای تعبیه شده است که از آن می توان برای غواصی و شنا استفاده کرد. همچنین داشتن سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، مبل های تخت شو و لوازم رفاهی از جمله امکانات این محصول بومی می باشد.

وی اضافه کرد: براساس اعلام مدیر این پروژه، نمونه مشابه خارجی این محصول حدود ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد و این در حالی است که با توجه به تامین صد درصد مواد اولیه در داخل کشور، قیمت تمام شده آن یک هشتم مشابه خارجی است؛ در صورت انجام حمایت و گذراندن موفق آزمایش های اولیه، امکان تولید صنعتی این محصول به میزان ۱۰ عدد در ماه وجود دارد.

مدیرعامل یک شرکت مستقر در مرکز نوآوری کیش خاطرنشان کرد: طرح های ساخت پروژه هایی نظیر شهرک دریایی، رستوران دریایی، کافی شاپ دریایی و سوئیت های مخصوص غواصی و امداد و نجات نیز در دست مطالعه است و درصورت انجام حمایت مناسب ، قابلیت اجرا دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها