استایل اورسایز، جنبۀ جذاب اضافه‌وزن!

تغییرات زیادی تاکنون در حوزه طراحان و برگزار کنندگان مراسم مختلف مد اتفاق افتاده است، اما تغییر رویۀ تولید انواع لباس اورسایز می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و درعین حال، پر سر و صداترین آن‌ها باشد.

استایل اورسایز، جنبۀ جذاب اضافه‌وزن!

خواه ناخواه، خرید انواع لباس اورسایز یکی از دغدغه‌های همیشگی بسیاری از افراد است. قبلا، این که اندامتان چقدر به حالت ایده‌آل نزدیک باشد، می‌توانست تعیین کند که آیا در آینده می‌توانید روی استیج معرفی انواع برندها بروید یا خیر. به همین دلیل خاص، طراحان و برگزار کنندگان مراسم مختلف مد، از سال‌ها پیش مورد هجمۀ منتقدان و مطبوعات بوده‌اند. با این وجود، همه‌چیز در حال تغییر است و جهان مد نیز از این قاعده مستثنی نیست. تغییرات زیادی تاکنون در این حوزۀ جذاب و فوق‌العاده اتفاق افتاده است اما تغییر رویۀ تولید انواع لباس اورسایز می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و درعین حال، پر سر و صداترین آن‌ها باشد!

در این مقاله، به تاثیر وزن در مد و لباس اورسایز می‌پردازد. در ادامه نیز از تغییراتی می‌گوید که دنیای مد طی چند سال گذشته در این زمینه شاهد بوده است؛ پس با ما همراه باشید.

تصویر زن ایده‌آل در جهان مد

انواع لباس اورسایز

تصویری که مد، پیش از این از زن به جهان ارائه می‌داد، تصویری بود که به گفتۀ بسیاری از کارشناسان و منتقدین، فاصلۀ زیادی با زن واقعی داشت. این زن ایده‌آل را می‌توانستید روی مجله‌های مد، رسانه‌ها یا حتی تبلیغات ببینید اما زن ایده‌آل چه تفاوتی با زن واقعی دارد؟

زنان ایده‌آلی که در رسانه‌ها یا استیج مراسم مد می‌بینید، با قد بلند، اندام لاغر و کشیده و صورت سرد، نماد زن را در جهان امروز تصویر کرده‌اند. آن‌ها دور، خواستنی و فاقد احساسات‌اند؛ چراکه این همان چیزی است که برای سال‌ها از یک مدل لباس انتظار می‌رفت. اما زن واقعی کیست که تا این حد با این تصویر ارائه شده از زن تفاوت دارد؟

 لباس اورسایز

یک زن واقعی مانند هر فرد دیگری می‌تواند بلند قد، کوتاه، یا چیزی بین این دو باشد. به همین صورت، او ممکن است لاغر، چاق یا چیزی بین آن باشد. او می‌تواند هر نژاد و قومیتی داشته باشد و این یعنی الزامی ندارد تا حتما پوست سفیدی داشته باشد. او هم مانند سایر انسان‌ها نقات ضعف و قدرت خاص خود را دارد و کاملا عادی است اگر بخواهد لباس اورسایز تهیه کند.

تغییر در تصویر ارائه شده از زن ایده‌آل و لباس اورسایز

زن ایده‌آل و لباس اورسایز

در چند سال اخیر برندها سعی دارند تا بیش از پیش به تصویر زن واقعی نزدیک شوند. آن‌ها اقدام به طراحی و تولید لباس‌هایی با سایز بزرگ‌تر می‌کنند و در نتیجه نیاز دارند تا مدل‌هایی را با اندام‌ متفاوت به خدمت بگیرند. برندهایی نظیر اسمارت گلیمور، چیزی را در هفته‌های مد روی صحنه می‌برند که پیش‌تر جهان مد شاهد آن نبوده است: لباس اورسایز!

در نمایش‌های این نوع برندها، می‌توانید افرادی را ببینید که به واقعیت شباهت بسیار بیشتری دارند و تلاش می‌کنند تا برای تمام زنان با انواع نیازها، لباس تولید کنند. بنیان‌گذار برند اسمارت گلیمور در این خصوص می‌گوید:

متاسفانه، ما به علت تصویری که صنعت مد از زن ایده‌آل به نمایش گذاشته، احساس بدی درمورد خود داریم؛ البته این تنها مشکلی نیست که وجود دارد.

نکتۀ اول اینکه به راحتی نمی‌توانید لباس زیبا و مناسب به سایز خودتان پیدا کنید و این روی اعتماد به نفس شما تاثیر نامطلوبی دارد. از طرف دیگر، خانم دان، موسس برند اسمارت گلیمور می‌گوید:

مدل‌ها تنها ۵ درصد از مردم را تشکیل می‌دهند!

این یعنی آن‌ها نمی‌توانند نمایندۀ ۹۵ درصد باقی‌ماندۀ مردم باشند. بنابراین، اگر شما شبیه اکثر مردم نیستید، باید چیزی اینجا اشتباه شده باشد!

او در مقابل این مشکل، راهکارهای مشخص خود را دارد و ایجاد این برند که لباس اورسایز تولید می‌کند، یکی از همین کارها بوده است. او با دادن حق انتخاب‌های بیشتر به زنان سعی دارد تا درمورد خانم‌ها و احساسی که به خود دارند، تغییر ایجاد نماید. دان اضافه می‌کند:

اگر بخواهید، می‌توانید نظر افراد را درباره خودشان تغییر بدهید.

بنابراین، یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که می‌توانید در این زمینه بردارید این است که بیشتر خودتان باشید و تسلیم آنچه در تبلیغات یا نمایش‌های مد می‌بینید، نشوید. با این حرکت، می‌توانید ابتدا در خود و سپس در دیگران تغییر ایجاد کنید.

تغییر در مد و لباس مردان و زنان با لباس اورسایز

یکی از نکته‌های جالبی که درمورد تغییر زاویه دید نسبت به مدل‌ها و اضافه وزن وجود دارد این است که، تنها منحصر به زنان نیست و جامعۀ مردان را نیز دربردارد. مدل‌هایی که امروزه توسط برندهای لباس‌های مردانه به خدمت گرفته می‌شوند، حدود ۷۴ تا ۷۷ کیلوگرم وزن دارند؛ این درحالی است که چنین وزنی با مشخصات ایده‌آل برای مدل‌های مرد، عموما مختص مردان جوان است. با این توصیفات، تولید انواع لباس اورسایز برای مردان نیز یک تغییر مهم است و مدل بودن برای آقایان هم کار ساده‌ای نیست؛ اما با وجود مشکلات گوارشی و روانی مختلفی که برای خانم‌ها در این‌مورد ایجاد شده، قطعا این خبر درمورد زنان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

خرید انواع لباس‌ اورسایز

در این مطلب، به تغییراتی پرداختیم که در جهان مد اتفاق افتاد تا مدل‌ها به شکل امروزی خود دربیایند. با این وجود، برای این که بتوانید همواره خود را در یک وزن مناسب و ایده‌آل نگه‌ دارید تا سلامت خود را حفظ کرده باشید.

منبع: بانی مگ

44

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها