واکنش آیت الله مسعودی خمینی به اظهارات صدیقی:

اگر میت چشمانش را باز کرده، پس زنده بوده؛ چرا گذاشته اند او دوباره تلف شود؟/ ممکن است برخی با شنیدن این مباحث از اسلام خارج شوند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات اخیر کاظم صدیقی گفت: اگر میت چشمانش را باز کرده، پس زنده بوده و باید پرسید چرا گذاشته اند او دوباره تلف شود؟

اگر میت چشمانش را باز کرده، پس زنده بوده؛ چرا گذاشته اند او دوباره تلف شود؟/ ممکن است برخی با شنیدن این مباحث از اسلام خارج شوند

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از اظهارات اخیر کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران گفت: موجبات گمراهی طرح این مباحث در ملاء عام بسیار بیشتر از این است که عده ای نسبت به آقای مصباح یزدی یا دیگران عقیده ای پایدار پیدا کنند.

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی درباره اظهارات اخیر کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در یک برنامه تلویزیونی گفت: مسائلی که از سوی آقای صدیقی مطرح شد در زمره مسائلی نبود که در ملاء عام یا رسانه های عمومی مطرح شود. نمی دانم بعضی ها به دنبال چه هستند و می خواهند چه نتیجه ای از مطرح کردن این نوع مباحث بگیرند؟

وی افزود: طرح این مباحث در میان افکار عمومی نتیجه عکس می دهد. اگر میت چشمانش را باز کرده، پس زنده بوده و باید پرسید چرا گذاشته اند او دوباره تلف شود؟ به هیچ وجه نمی توان گفت فردی که چشم خود را در هنگام غسل میت باز کرده، مُرده است.

آیت الله مسعودی خمینی گفت: سه گروه به این مساله واکنش نشان می دهند. یک عده اصلا این مسائل را قبول ندارند و با دیدن این مباحث اوضاع شان بدتر می شود. یک عده قبول دارند ولی با طرح این گونه اش مخالفند و گروه سوم هم به این حرف ها مشکوک می شوند و می پرسند که مسئولین به دنبال چه هستند؟

اگر می خواهیم عقیده مردم را محکم کنیم با این کارها چنین اتفاقی نمی افتد

او ادامه داد: موجبات گمراهی طرح این مباحث در ملاء عام بسیار بیشتر از این است که عده ای نسبت به آقای مصباح یزدی یا دیگران عقیده ای پایدار پیدا کنند. اگر می خواهیم عقیده مردم را محکم کنیم با این کارها چنین اتفاقی نمی افتد. اگر هم می خواهیم عقیده مردم را خراب کنیم چرا از این امکانات برای چنین کاری استفاده می شود؟

آیت الله مسعودی خمینی گفت: موافق مطرح شدن عمومی چنین مسائلی نیستم و تا جایی که اطلاع دارم هیچکدام از آقایان علما نیز چنین موضوعی را به صلاح نمی دانند. من 50 سال با آقای مصباح از صبح تا غروب رفیق و همراه بوده ام. ایشان هم قبول ندارد که چنین اظهاراتی درباره اش مطرح شود و نباید او را با این نوع مباحث تخریب کنیم.

وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات امام جمعه موقت تهران که گفته بود آیت الله مصباح روز و زمان مرگ خودشان را پیش بینی کرده بود، گفت: اگر هم چنین مساله ای بوده چرا باید در رسانه ها بازگو شود؟ به دنبال چه هستیم؟ بعد از فوت علامه مصباح می خواهند چه کنند؟ ریاست به ایشان دهند؟ دستش را ببوسند؟ حالا که او از دنیا رفته دیگر طرح این مسائل آنهم در تلویزیون و رسانه ها معنا ندارد. اگر در دوره حیات ایشان چنین مطالبی بازگو می شد، مشخص بود که می خواهند بگویند با عالم غیب در ارتباط بوده، اما حالا که فوت کرده چرا باید این مسائل مطرح شود؟

یک کلمه از علامه مصباح در دوره حیاتش در این رابطه نشنیده بودیم

آیت الله مسعودی خمینی در پایان گفت: این مسائل اگر هم که بوده، مسائلی است میان عده ای خاص و نباید در ملاء عام مطرح شود. زیرا ممکن است کسانی که به ظواهر اسلام رسیده اند و آنها را رعایت می کنند، از شنیدن این مسائل رنجیده خاطر شوند. حتی ممکن است از اسلام خارج شوند. توصیه ام به مسئولین این است که اگر فردی چنین مسائلی را دیده، نباید ابراز کند. یک کلمه از علامه مصباح در دوره حیاتش در این رابطه نشنیده بودیم. همین طور از مرحوم آیت الله بهجت، علامه طباطبایی، مقام معظم رهبری و امام در این خصوص صحبتی مطرح نشده است. این مسائل نباید گفته شود. انشاالله بیشتر مراقب گفتار و اعمال خود باشیم.

منبع: جماران

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • مزار
    0

    خداپدرومادرت رابیامورزه جاجی لطفا بفرماید تست مصرف مواد توهم زابگیرن ازصدیقی

  • محمد
    0

    خداااااااا.حجتت را بفرست.

  • عاطفه
    0

    حرف حق جواب نداره .. حقا و انصافا نباید این مسائل را در میان عموم جامعه مطرح کرد.

  • ستم‌دیده
    0

    حاجی‌خودت‌هم‌دکتر‌لازمی

  • شهروند۱
    0

    حاج آقا باز هم درود بر شما که به این توهمات پاسخ میدید ، بابا بخدا بیشتر مردم و اکثر جوانان را با این حرف ها دین گریز میکنید ، حداقل نظرت مردمی را بخوانید ، چرا خوراک میدید به رسانه ها برای مسخره کردن مردم ایران ، بابا شما امام جمعه تهران هستید حداقل جایگاه مذهبی که دارید را احترام براش قائل باشید ، عجب

  • احمد دهقانی
    0

    درود بر آقای مسعودی

  • ناشناس
    0

    پس چرا از لباس خلعش نمی کنید

  • ستاره
    0

    حاج اقا مسعودی این که چیز عحیبی نیست،، توی شهرستان ما هم ای اتفاق افتاده،، جنازه در حین غسل یک لحظه چشمشو باز کرده و دوباره تموم کرده،،، افرادی که مومن واقعی هستن معمولا به این حالت دچار میشن،،، هیچ چیزی برای خدا سخت نبست،،،، اون که بخواد همه چی شدنی هست

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      مهم این هست در این دنیای هزار چهره باوردها مثل قبل نیست

  • ممد
    0

    حالا یه دروغکی گفته ولش کنین دیگه،،

  • بازنشسته
    0

    در علوم زیستی و علم پژشکی این چنین رخ دادهایی کاملا توجیه علمی دارد و دانش بشری هنوز بسیار بسیار عاجز است .... لاحول ولاقوة الا بالله العلي العظيم چرا درک اینکه ما در برابر نادانسته ها و مجهولات عالم بسیار کوچک هستیم، سخت است؟!

    نظرات شما -
    • فرهاد
      0

      استاد یه کم لباس بپوش نچایی!!!!!

    • ایلیا
      0

      استاد ما نفهمیم.

    • ایرانی
      0

      دوست گرامی منظور آقای صدیقی، کرامات مرحوم مصباح است و کاری مسایل علمی ندارد لطف از سخنان بی مایه که موجب دین گریزی مردم است پشتیبانی نکند.

  • یاسر
    0

    بابا حالا یک حرفی زده چرا اینقدر پیگیرش هستی آقای مسعودی چرا درباره حرف هاشمی که گفته بود امام اومد تو خوابم گفت قطعنامه جام زهری بود که بعدش شیرین شد - یا اینکه هاشمی گفت امام در خواب به من گفت مرگ بر آمریکا دیگه نگید اینقدر اون موقع موضع نگرفتی یا اعتراض نکردی

    نظرات شما -
    • حاج کاطم
      0

      اون موقع هممون ساده بودیم

  • نوبد
    0

    یک عده فکر می کنند مثلاً با این حرفها دارند به اسلام خدمت می کنند فکر می کنند اگر در مورد شخصیت های مذهبی اغراق کنند مردم جذب آنها می شوند ولی نمی دانند این حرفها تیشه به ریشه اسلام است و باعث سواستفاده مغرضان .

  • ایرانی
    0

    همه خانواده ما به دین زرتشت گرویدند. پیشنهاد می کنم شما هم همین کار را انجام دهید تا رستگار شوید. در شیعه دو تا چیز اهمیت دارد. یکی قبر و دیگری خواب

    نظرات شما -
    • علی
      0

      با دین زرتشت به چیزی آدم می‌رسد جز یک مشت خرافات واوهام واقعا چی دارد

    • حاج کاطم
      0

      عزیز آتیش زیاد روشن نکنید هوا رو آلوده نکنید

    • ستم‌دیده
      0

      دین‌باید‌از‌سیاست‌و‌قدرت‌نظامی‌جدا‌شود‌هر‌دینی بالقوه‌قابلیت‌انحراف‌را‌دارد‌اگر‌به‌قدرت‌دست‌پیدا کند‌اروپا‌‌در‌قرون‌وسطا‌به‌این‌نتیجه‌رسید‌کلیسا‌بابای مردمو‌در‌اورد

    • منصور
      0

      ایرانی عزیز نظر شما بسیار عالی بود ممنون

  • قلندر
    0

    عصر ما عصر بلا عصر لمس انتها عصر فقدان حقیقت عصر انکار خدا عصر تشویش و گله عصر پاپوش و تله عصر افعی عصر گرگ معصیت های بزرگ عصر خواری عصر ذلت دوره کوچ عصر هجرت موسم بی اعتنائی عصر بیمار روانی عصر بی هویت ما سر بلندی اراذل جزوه های تکه پاره قوم رنجیده و غافل عصر بغض و عصر کینه عصر خرافات و حیله.

  • علی
    0

    درود بر روحانی چیز فهم لطفا این حرکت که باعث تمسخر دین می شود باید محکم مقابل آن ایستاد. فردی که امامت جمعه را برعهده می گیرد نباید ساده لوح و زود باور باشد و صدا و سیما چرا کنترل نمی کند

  • محمد
    0

    اینها هنوز فکر میکنن دوران قاجار .خیلی وقته که بین مردم نیستن تا بدونن مردم آگاه شدن .

  • ناشناس
    0

    واقعا بعضی ها بزرگ نمایی می کنند چه فاید ه مطرح کردن چنین چیزی من که عقیده ندارم مگر در قران خداوند متعال فرموده لایعلم الغیب الا الله چه جوابی دارید

  • ایرانی
    0

    ریشخند دین و مذهب تا کجا! عالمان دین با سکوت خویش این رفتار سبک را تایید نکنند.

  • مصطفی محمودی
    0

    درود بر شما حجت اسلام مسعودی ، این نشان میدهد که هنوز منطق از حوزه خارج نشده هستن حوزوی هایی که بدون ریا و خالصانه و با شهامت حرف میزنن ، دیروز آن مطلب از آقای صدیقی خیلی ناراحت شدم که توهین به شعور مردم بود و امروز جناب مسعودی ثابت کردن تمام حوزوی ها ریا کار نیستند

  • شهروند
    0

    ترویج خرافات از تریبون رسمی به شعور مردم توهین نکنید

  • محمود
    0

    حاج اقای فکر کرد مرده شوره حوری بهشتی وقتی دید خبری نیست چشماشو بست

  • ایرانی
    0

    جناب مسعودی این مسائل مسبوق به سابقه بوده و عده ای می خواهند مردم عامی را اغواء و قدیس سازی نمایند ، کما اینکه از اینگونه روایات در مورد افرادی که در قید حیات هستند نیز بیان شده و جنابعالی را به سخنان آیت الله سعیدی امام جمعه قم در مورد تولد رهبری ارجاع می دهم کافیست یک سرچ در اینترنت انجام دهید .

  • سعید
    0

    خیلی‌ها خصوصا جوانها را از دین خارج کردید خبرندارید؟!!

  • البرز
    0

    از اقای صدیقی امام جمعه تهران بخواهید واقعا چیزی رو خواسته برسونه یا یک چیز علمی رو اثبات کنه بد نیست با ایشان یک مصاحبه ای بکنند و دیدگاهش رو بگه

  • ع
    0

    متاسفانه بااین دروغ وخرافات دین زدایی ترویج میابد.اگرواقعااین موضوع صحت نداردباعلمای بزرگ این فرداقای صدیقی رااستیزانمایندسپس عزل شودچون درنمازجمعه هرچه بیان میکندازدیدگاه مردم دروغ است واین ضربه به دین واسلام است.

  • بینام
    0

    جا آقا مسعودی حیف از نام خمینی که شما دارید .به خودت شک کن .شما این همه تو حوزه بودید پای مجالس درس نشستید درس خواندید.یا شاید درس هم دادید .آیا هیچ موعظه ای نشنیده‌اید یا هیچ موعظه ای برای طلبه ها یا مردم عادی تعریف نکردید .آیا همه آنها دروغ بوده است .مثلا می گویند فلان کس با امام زمان دیدار داشته است .امثال رجبعلی خیاط و نخودکی و آیت الله بهجت و غیره پس آنهایی که اینها را نقل قول کرده اند دروغ گفته اند .خدا به فریاد شما برسد که یک عمر درس دین خوانده اید و در اواخر عمر با یک شک تمام آن دین را به باد می دهید مثل همین آخوند کزایی امجد که یک عمر استاد اخلاق باشی بعد معلوم میشود که بوی از دین و اخلاق نفهمیده .شما وامثال امجد از زمره کسانی هستید که اگر امام زمان ع روزی ظهور کند او را انکار می کنید و کمر به قتل او میبندید.بابا احتمال نمی دهی که یک چند صد هزارم درست گفته باشد .اگر اشتباه کرده باشی اون دنیا می تونی جواب بدی .در آخر. خدا یا، تا آخر عمر یک لحظه از ما غافل نشو و ما را به خود وا مگذار.

  • بینام
    0

    حاج آقا مسعودی به خودت غره نشو این پیامها را خوندی.مگر این مثل را نشنیده ای که میگن یک روز به یک عالمی میگویند آقا شنیده ای که فلان چاقوکش،عرق خور،خانم باز ،دزد از شما خیلی تعریف میکنه .حاج آقا میگه وای بر من از من چه کار نا درستی سر زده که چنین آدمی از من تعریف میکند .حالا شده حکایت شما ببین کجای کارت اشتباست.که یک آدم با وجدان ودین دوست و ولایت دوست از شما تقدیر نکرده است .کسانی از شما تعریف کردن که با دین میانه خوبی ندارند.خدا به دادت برسه.

    نظرات شما -
    • SEYEDMANSOUR
      0

      ای بدبخت

  • ایلیا
    0

    لطفا یک مصاحبه با اقای صدیقی بگذارید

  • احمدی
    0

    کامنت گذار بنام یاسر : خواب وخواب دیدن وتعبیر خواب واقعیتی است که در قران هم به صراحت به ان اشاره شده است ، اگر اقای صدیقی از خواب دیدن می گفت هیچ ایرادی به اونبود بلکه ایشان از معجزه ای می گوید که مخصوص انبیاء ص است مثل زنده شدن مرده توسط حضرت عیسی ، پس بی جهت خلط مبحث وکار خلاف اقای صدیقی ودر گذشته اقای سعیدی راتوجیه نکن که عصر مهمل بافی ومهمل گویی گذشته است ، اسلام عزیز دین منطق است ودانایی همان گونه که در قران کریم امده نا دانان هرگز برابر با دانایان نیستند .

  • رضا قاسمی
    0

    دیروز هم مصاحبه مجید انصاری رو خوندم. تأسف خوردم که بی انصافی در جبهه گیری های سیاسی باعث زیر سوال بردن مسأله ای می شه که سابقه داشته. همه مون لبخند شهدا رو بعد از شهادت شون دیدم و شنیدیم. همین حالا جستجو بکنید ببنید چند تا عکس براتون میاد. چشم اگر بینا بود هر روز، روز محشر است.

  • آریایی
    0

    امام جعفر صادق (ع) میفرمایند : دو طایفه کمر مرا شکستند ؛ عالم پرده در و بی حیا و جاهل مقدس مآب .

  • شهلا
    0

    من هم همین را می گویم بدبخت را زنده به گور کردند

  • عباسی
    0

    ای قاتل های نفهم . مصباح عزیزم تو کجایی؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها