هشدار سازمان غذا و دارو به نانواهای متخلف:

جوش شیرین می‌زنید منتظر دادگاه باشید

یک کارشناس سازمان غذا دارو گفت: استفاده از جوش شیرین در نان مجاز نبوده و اگر در بازرسی، استفاده از جوش شیرین در نان مشخص شود، تولیدکنندگان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

جوش شیرین می‌زنید منتظر دادگاه باشید

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، یوسف رمضانی مدیر غذا و آرایشی بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مصرف نان در کشور ما با توجه به فرهنگ، رسوم و عادات غذایی مناطق مختلف کشور صورت می‌گیرد. اما اصولا از طرف کارشناسان سازمان غذا و دارو و متخصصان تغذیه مصرف نان سبوس‌دار به مردم جامعه توصیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت تولید گندم در کارخانجات سازمان غذا و دارو از نانوایی‌ها و کارخانجات تولید آرد تقاضا کرد که میزان سبوس در آرد تولید شده در حداکثر مقدار قرار داشته باشد تا نان سبوس‌دار به دست مردم برسد.

این کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: وقتی صحبت از نان سبوس‌دار می‌شود منظور این است که آرد از سبوس گندم بیشتری برخوردار باشد و حداکثر 7 درصد از سبوس گندم از نان گرفته شود که به این نوع آرد 7 درصد گفته می‌شود که این عدد با توجه به میزان سبوس در آرد متفاوت است.

رمضانی ادامه داد: با توجه به اینکه سبوس نان از ویتامین‌های مختلفی برخوردار است برای سلامت بدن مفید است و نانوایی‌ها باید توجه داشته باشند که از آرد دارای سبوس بیشتر استفاده کنند.

وی درخصوص افزودن جوش شیرین به نان توضیح داد: از نظر ضوابط و قوانین نانوایی‌ها حق افزودن جوش شیرین به نان را ندارند و فقط می‌توانند با استفاده از خمیر مایه یا خمیر ترش نان تولید کنند.

رمضانی تصریح کرد: جوش شیرین باعث ایجاد یک فرایند مصنوعی تخمیر در نان می‌شود که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد عوارضی برای بدن از جمله سوء هاضمه شود.

وی افزود: استفاده از جوش شیرین در نان مجاز نبوده و اگر طی فرایند بازرسی نانی به‌دست کارشناسان سازمان غذا و دارو برسد که حاوی جوش شیرین باشد تولیدکنندگان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها