در آستانه پنجمین سالگرد دستگیری ۱۰ تفنگدار دریایی آمریکا

سومین رزمایش شناوری بسیج دریایی در بوشهر برگزار شد

سومین رزمایش شناوری بسیج دریایی در آستانه پنجمین سالگرد دستگیری ۱۰ تفنگدار دریایی آمریکا که در ۲۲ دی ماه سال ۱۳۹۴ بدون اجازه به آب‌های جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس وارد شده بودند در محدوده آب‌های بوشهر برگزار شد.

سومین رزمایش شناوری بسیج دریایی در بوشهر برگزار شد

این رزمایش شناوری بسیج دریایی و "مردم‌ پایه" همراه یگان‌های شناوری منطقه دوم نیروی دریایی نوح نبی(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام سپهبد شهید "قاسم سلیمانی" با حضور ۷۰۰ شناور سبک و نیمه‌سنگین در خلیج فارس و پیرامون جزیره فارسی با موفقیت انجام گرفت.

در این رزمایش شناورهای مردمی و نظامی از سواحل استان بوشهر خود را به جزیره فارسی رسانده و در ستون‌هایی منظم گرداگرد این جزیره مهم رژه رفتند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: صدها فروند شناور مردمیِ گردان‌های مردم‌پایه امام حسین(ع) از سرتاسر سواحل و بنادر استان بوشهر با حضور در جزیره فارسی در این رزمایش، آمادگی، توانمندی و پشتیبانی خود را به نمایش گذاشتند.

سردار رمضان زیرراهی با اشاره به اینکه بسیج هر جاه وارد شده، کار خود را به بهترین شکل انجام داده و مشکل را حل کرده‌است، افزود: این آمادگی وجود دارد که اگر سواحل، آب‌ها و جزایر ما تهدید شوند، بسیجیان خود را در کوتاه‌ترین زمان به آنجا می‌رسانند و در کنار نیروهای نظامی از آنها پاسداری می‌کنند.

"فارسی"، جزیره‌ای نظامی در خلیج فارس و در اختیار نیرنوی دریایی سپاه پاسداران است که چهار سال پیش در ۲۲ دی ۱۳۹۴ پاسداران نیروی دریایی سپاه توانستند ۱۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا را که با دو شناور نظامی، بدون مجوز و غیرقانونی وارد آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران شده بودند، در چند کیلومتری نزدیک این جزیره دستگیر و برای یک روز در این جزیره بازداشت کنند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • درزز
    0

    جون مادرتان این دلقک بازی ها را جمع کنید عین کره وترکیه ومالزی به فکر مردم باشید یا میخواهید مردم فوران کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها