یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم مصوبه قانونی مجلس است

یک نماینده مجلس آغاز فرایند غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم در فردو را در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها دانست و گفت که هدف ما از این کار تأمین انرژی مورد نیاز صلح آمیز برای کشور است.

غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم مصوبه قانونی مجلس است

یعقوب رضازاده با اشاره به آغاز فرایند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در مجمع غنی سازی شهید علی محمدی (فردو) گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی به مصوبات این معاهده بین المللی، کشورهای اروپایی نیز برخلاف قول و عهدشان اقدامی برای لغو تحریم ها به خصوص تحریم های بانکی انجام ندادند و گامی در این راستا برنداشتند. در این شرایط شاهد افزایش تحریم ها به خصوص در زمینه غذا و دارو بودیم.

وی افزود: آمریکا با بدعهدی به تعهداتش عمل نکرد و همین روند را هم اروپایی ها ادامه دادند. روز به روز هجمه و فشار علیه ایران افزایش پیدا کرد و در همین شرایط مجلس انقلابی طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را به جریان انداخت طرحی که در نهایت بعد از تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

رضازاده توضیح داد: طبق این قانون دولت موظف به غنی سازی ۲۰ درصد است و اگر ظرف دو ماه بعد از اجرای این قانون اروپایی ها به تعهداتشان عمل نکردند باید از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خارج شود و همچنین دوربین ها از تأسیسات هسته ای برداشته شده و به بازرسان نیز اجازه بازدید داده نشود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دانشمندان در سازمان انرژی اتمی توانمندی لازم برای غنی سازی ۲۰ درصد را دارند، گفت: آغاز غنی سازی ۲۰ درصد اجرای مصوبه مجلس است که دولت ملزم به انجام آن بوده اقدامی که در نهایت در تولید علم و ارتقای فناوری کشور تأثیرگذار خواهد بود و می توان انرژی تولید شده برای تأسیسات و به طور کلی برای انرژی صلح آمیز در کشور استفاده کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها