استقبال دانش‌آموزان از پویش پیشگیری از مرگ خاموش در فارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به راه‌اندازی پویش پیشگیری از مرگ خاموش در راستای حفظ سلامتی اعضای جامعه و آگاهی بخشی نسبت به استفاده صحیح از وسایل گازسوز، استقبال دانش‌آموزان از این پویش را خوب توصیف کرد.

استقبال دانش‌آموزان از پویش پیشگیری از مرگ خاموش در فارس

امید اسماعیلی گفت: با توجه به آمار بالای مرگ و میر ناشی از مسمومیت و گازگرفتگی در کشور و با توجه به رسالت تربیت اجتماعی که برعهده سازمان دانش‌آموزی است برآن شدیم تا از طریق دانش‌آموزان و فرهنگیان نکات آموزشی را به خانه‌ها انتقال دهیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به اینکه آموزش از سطح مدرسه بهترین نوع آموزش برای نهادینه شدن فرهنگ در جامعه است، افزود: گازگرفتگی با مونوکسید کربن که آنرا مرگ خاموش نیز می‌نامند بیشتر ناشی از غفلت و بی توجهی نسبت به نحوه استفاده از وسایل گازسوز است که ما در این پویش سعی کرده ایم نکات ایمنی و استانداردهای لازم را به دست دانش‌آموزان و فرهنگیان برسانیم تا از این طریق آموزش ها در جامعه تسری یابد و شاهد کاهش آمار مرگ و میر در این زمینه باشیم.

اسماعیلی افزود: این پویش با همکاری سازمان آتش نشانی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان نظام مهندسی ساختمان، اورژانس فارس و شرکت گاز استان فارس در حال اجرا است، و هر کدام از این دستگاهها ظرفیت‌های خود را به نحوی برای آگاهی بخشی به افراد جامعه و پیشگیری از مرگ حداقل یک هموطن به کار بسته‌اند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: خوشبختانه تاکنون استقبال بسیاری از این پویش شده و دانش‌آموزان و خانواده های بسیاری، پس از چک کردن استانداردهای مورد نیاز دودکش و وسایل گازسور خود، با گرفتن عکس از لوله های استاندارد دودکش منازل و محل کار خود، از بررسی نکات ایمنی در وسایل گازسوز خبر داده اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها