مشاور مدیرعامل شرکت آبفای شیراز:

عقب‌ماندگی طرح‌های فاضلاب شیراز در حال جبران است

مشاور مدیرعامل شرکت آبفای شیراز تاکید کرد که با اقدامات اجرایی شده طی سال‌های اخیر و تداوم این فعالیت‌ها، عقب‌ماندگی طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرستان شیراز در حال جبران است.

عقب‌ماندگی طرح‌های فاضلاب شیراز در حال جبران است

محسن اردکانی فاضلاب را طلای سیاه خواند و گفت: اکنون در دنیا از فاضلاب به عنوان پایدارترین منبع آب نام برده می شود.

اردکانی افزود: فاضلاب مخرب صد درصدی محیط زیست بود که با اجرای فرایندی بر آن، این تهدید به فرصتی برای محیط زیست تبدیل شد.

اردکانی افزود: عقب ماندگی در بخش اجرای فاضلاب با تلاش ها و تصمیم های بزرگ در چند سال اخیر و اجرای طرح های مربوطه در حال جبران است.

مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس نیز با ابراز خرسندی از اجرای این پروژه مهم زیست محیطی، گفت: اجرای این پروژه با زحمات زیاد توام بوده وچند بار به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها با وقفه مواجه شد.

ساسان مبینی افزود: ساخت این تصفیه خانه در فاز اول اجرای آن حدود ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده که با اجرای کامل این پروژه در کنار تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ تمام مردم شیراز تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می گیرند.

وی افزود: در کنار تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ شیراز، تصفیه خانه شماره۲ و نیز تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا ، در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در بخش فاضلاب برای مردم شیراز رخ داده و نرخ بهره مندی مردم شیراز از خدمات فاضلاب رشد چشمگیری خواهد داشت.

مبینی با اشاره به تکنولوژی پیشرفته در ساخت تصفیه خانه فاصلاب شماره ۲ شیراز گفت:با تکنولوژی به کار گرفته شده در این تصفیه خانه فاضلاب علاوه بر آب، برق نیز تولید می کند.

رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل آبفا شیراز نیز در این بازدید از واگذاری‌ پساب تصفیه خانه فاضلاب خبر داد.

بهمن بهروزی در خصوص منابع تامین آب شرب شیراز، گفت: سد درود زن و ۲۰۷ حلقه چاه منابع تامین آب کلانشهر شیراز را تشکیل می دهند.

بهروزی خاطرنشان کرد: نسبت تامین آب از سد درودزن و چاه‌های آب، حدود ۳۰ به ۷۰ بوده که با ورود خط دوم درودزن این نسبت به پنجاه، پنجاه می رسد.

وی گفت: با افزایش جمعیت تقاضای مصرف آب سالانه بیشتر می شود و آبفا شیراز مطالعات تامین آب از منابع جدید را در دستور کار قرارداده است.

بهروزی در بخش دیگری از سخنان خود به کیفیت آب شرب شیراز اشاره و اضافه کرد: دانشگاه پزشکی شیراز ناظر بر کیفیت آب شرب شیراز و ۱۴۰ روستای الحاقی به شرکت است.

مدیرعامل آبفای شیراز گفت: با اجرای رینگ آبرسانی که بخشی از آن امسال و بخش دیگر آن در سال آینده انجام می شود کیفیت آب در تمام کلانشهر شیراز یکسان خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها