سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن خبر داد:

قاچاق تخم مرغ با قیمت مصوب به بازار سیاه

سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن گفت: با وجود توزیع ۸۰۰ تن تخم مرغ به بازار تهران، قیمت همچنان بالاست که این امر بدان معناست که این تخم مرغ‌ها به بازار آزاد قاچاق می‌شوند.

قاچاق تخم مرغ با قیمت مصوب به بازار سیاه

ناصر نبی پور در واکنش به عرضه تخم‌مرغ با نرخ ۴۸ هزار تومان در خرده فروشی‌ها اظهار کرد: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار، مرغداران برخی استان‌ها ۵۰ درصد تولید و مرغداران تهران ۱۰۰ درصد تخم مرغ خود را با نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

او افزود: علی رغم آنکه طی این مدت ۸۰۰ تن تخم‌مرغ با نرخ مصوب توزیع شده، اما قیمت در خرده فروشی‌ها همچنان بالاست که به اعتقاد بنده تخم مرغ‌‌های تنظیم بازاری به صورت قاچاق به بازار آزاد می‌آیند که وزیرجهاد کشاورزی و معاونت امور دام باید پاسخگو باشند.

نبی پور درج قیمت تنظیم بازار بر روی شانه تخم مرغ و واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره بار به تشکل‌ها را تنها راهکار کنترل قیمت در بازار اعلام کرد.

سخنگوی اتحادیه مرغداران‌میهن ظرفیت تولید تخم مرغ تهران را ۱۶ میلیون تن اعلام کرد و گفت: هم اکنون مرغداری‌ها با ۲۵ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند چرا که تولید صرفه اقتصادی ندارد.

او ادامه داد: زمانی که قیمت تخم‌مرغ به ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان رسیده بود، تولیدکنندگان زیان می‌کردند و در عین‌حال مجبور بودند نهاده را با قیمت‌های گزاف خریداری کنند، به همین خاطر مسئولان باید به فکر چنین روزهایی می‌بودند و تدابیر لازم را اتخاذ می‌کردند که متاسفانه این کار را انجام نداده‌اند.

نبی‌پور با اشاره به اینکه کرایه حمل ۳۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: رانندگان کامیون علاوه بر افزایش کرایه‌های حمل، از مرغداران درخواست وجه پشت بارنامه می‌کنند، تعزیرات هم به مرغداری‌ها، حمله و آنها را جریمه و تولیدشان را مصادره می‌کند. تمامی این موارد باعث شده تولیدکنندگان تحت فشار زیادی قرار بگیرند و انگیزه‌ای برای تولید نداشته باشند.

این مقام‌مسئول در پایان قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۲۲ هزار تومان باشد، هر شانه درب مغازه‌ها باید با نرخ ۴۸ هزار تومان فروخته شود که این نرخ را در تاریخ تولید کشور درب مرغداری نداشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    چراکشوراسلامی شده پرازقاچاق خدایا

  • چی بگم والا
    0

    تنها راه توزیع عادلانه تخم مرغ وکالاهای اساسی وجلوگیری از تخلفات *سهمیه بندی کردن باکد ملی سرپرستان خانوار وبا اعتبار چند ماهه جهت جلوگیری از ازدهام است ***البته باید جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود*ما که از این نوع توزیع فعلی چیزی نصیبمان نشده است ****

  • غضنفر
    0

    فکر کنم قاچاق تخم مرغ هم تقصیر امریکا باشه، اصلا ابرمردان ما توی قاچاق کشی ها پاک و عاری از خیانت هستن. امریکا باید یه شب جمعه که هوا ابری شد منتظر جواب دندان شکن ما باشه. شایدم ابری شدن هوای شب جمعه اصل مسئله قاچاق باشه،

  • یارانه بگیر
    0

    شانه تخم مرغ گرانتر از یارانه

  • ح
    0

    آقا بهترین راه حل دیگه تخم مرغ نمیخوریم حذف میکنیم ازبرنامه غذای....دیگه چی مونده حذف نکرده باشیم......؟؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    مسعولین کلا بیخیال مردم شدند

  • @
    0

    همی گویم و گفته ام بارها "قاچاق کار دولتی هاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها