مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

موردی از بیماری کرونا در مراکز بهزیستی زنجان گزارش نشده است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از وجود ۲۲ هزار معلول در استان زنجان خبر داد و گفت: موردی از بیماری کرونا در مراکز بهزیستی استان گزارش نشده است.

موردی از بیماری کرونا در مراکز بهزیستی زنجان گزارش نشده است

محمد محمدی قیداری از وجود ۲۲ هزار معلول در استان زنجان خبر داد و گفت: اطلاعات این تعداد معلول در سامانه بهزیستی استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۳ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولین و توانبخشی فعالیت دارند، اظهار کرد: بیش از ۹ هزار معلول از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بر لزوم مناسب سازی مبلمان شهری در استان تاکید کرد و گفت: ساختمان‌های قدیمی پزشکان، آزمایشگاه‌ها، فیزیوتراپی‌ها با همکاری نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی نیاز به مناسب سازی دارند.

محمدی قیدا ری با بیان اینکه در این میان بهزیستی استان سالمندان را هم تحت پوشش دارد، ابراز کرد: این استان ۱۱۱ هزار سالمند دارد که از این تعداد چهار هزار سالمند معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

وی گفت: از این تعداد سالمند ۴۵۷ نفر از سالمندان معلول بیماری زمینه‌ای دارند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: ۸۵ درصد از فوتی‌های در استان زنجان سالمندان هستند و به تامین سلامتی سالمندان بسیار توجه می‌شود.

محمدی قیداری با بیان اینکه جمعیت سالمندی در استان زنجان رو به افزایش است، ابراز داشت: بهزیستی به توانمندسازی سالمندان بسیار تأکید دارد.

وی یاد آور شد: بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان زنجان نگهداری می‌شوند و موردی از بیماری در مراکز بهزیستی گزارش نشده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها