معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:

۴۳۰ میلیارد ریال برای معیشت جامعه عشایری ایلام هزینه شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۴۳۰ میلیارد ریال در طول ۲.۵ سال گذشته برای ارتقای معیشت و رفاه جامعه عشایری استان هزینه شده است.

۴۳۰ میلیارد ریال برای معیشت جامعه عشایری ایلام هزینه شد

احمد کرمی روز پنجشنبه اظهار داشت: یکی از مهم ترین نیازهای جامعه عشایری استان بازگشایی، ترمیم و بهسازی راه های عشایری است که در طول سال های متمادی در اثر حوادث طبیعی همچون سیل و بحران ها دچار خسارت شده اند.

وی افزود: دولت بر رفع این مشکل همواره اهتمام داشته و در طول ۲.۵ سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از این راه ها با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال بهسازی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: همچنین تامین آب شرب نیز از دغدغه های جدی عشایر استان بویژه در مناطق جنوبی و گرمسیری است که از این نظر نیز با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال سالیانه آب آشامیدنی ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار تامین می شود.

کرمی تاکید کرد: اجرای پروژه های تامین آب شرب با سیستم لوله کشی (نزدیک رسانی) نیز از برنامه های دولت برای رفاه حال جامعه عشایری است که از محل اعتبارات بند ه تبصره چهار، ۱۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر نیز از جمله خدمات ارائه شده به این قشر تولید کننده از سوی دولت است و در طول ۳۰ ماه گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده که موجب افزایش ۹۰۰ تنی تولید گوشت قرمز در استان ایلام شده است.

جامعه عشایری استان با ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار و ۶۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۱ درصد جمعیت استان و پنج درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهند.

عشایر این استان با پرورش یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک ۲۸ درصد زیربنای اشتغال استان را به خود اختصاص داده‌اند.

سالیانه مجموع درآمد عشایر استان بالای ۱۰ هزار میلیارد ریال است که این درآمد از طریق فروش گوشت قرمز، شیر و فرآورده‌های لبنی حاصل می‌شود.

استان ایلام رتبه چهاردهم جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها