مدیرکل راه‌آهن شمال:

تخلیه کالا در پایانه راه‌آهن گیلان ۱۳۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون تن کالا در پایانه ریلی راه‌آهن گیلان تخلیه شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۳۴ درصدی داشته است.

تخلیه کالا در پایانه راه‌آهن گیلان ۱۳۴ درصد افزایش یافت

غلامحسین ولدی اظهار داشت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های ریلی در منطقه و همچنین اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی در آینده نزدیک، تأسیس شرکت‌های حمل و نقل ریلی در گیلان توجیه اقتصادی داشته و عامل برگشت سرمایه است.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 درباره بحث سرمایه‌گذاری با بیان اینکه اداره‌کل راه‌آهن شمال 2 سرمایه گذار را همراهی کرده و فرآیند کار را تسهیل می‌کند افزود: تأسیس شرکت‌های حمل و نقل ریلی در استان گیلان باید در دستور کار بخش خصوصی قرار گیرد.

ولدی با اشاره به اینکه استان گیلان فاقد شرکت‌های حمل و نقل ریلی است تصریح کرد: برای بهره‌مندی بیش‌تر از مزایای صنعت حمل و نقل ریلی باید در استان گیلان شرکت‌های حمل و نقل ریلی تأسیس شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 ابراز داشت: در بازه زمانی 9 ماهه امسال در مجموع 284 هزار و 872 تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا حمل شده که خوشبختانه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 8 درصدی داشته است.

ولدی خاطرنشان کرد: همچنین در 9 ماهه نخست امسال 159 هزار و 229 تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به جمهوری آذربایجان صادر و تقریبا 114 هزار تن کالا از طریق این پایانه وارد کشور شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش‌از 879 هزار تن کالا در پایانه ریلی راه‌آهن شمال 2 بارگیری و بیش‌از یک میلیون تن کالا تخلیه شده که در زمینه بارگیری 101 درصد و در زمینه تخلیه 134 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 با بیان اینکه غلات، حبوبات، الوار و چوب عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا هستند گفت: مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا، کشور عراق است.

ولدی اظهار داشت: میوه و تره‌بار، لوازم خانگی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، سیمان، مواد غذایی و کلینر عمده کالاهایی است که از طریق خط ریلی مذکور به کشور آذربایجان صادر می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 تصریح کرد: کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان کشورهایی هستند که عمده تبادلات تجاری از طریق پایانه ریلی آستارا با آن‌ها انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ترغیب شهروندان به منظور استفاده از ظرفیت ناوگان ریلی اقدامات خوبی در جهت افزایش سطح خدمات و ارتقاء کلاس قطارها انجام شده که راه‌اندازی قطار 5 ستاره زندگی در مسیر رشت- تهران- مشهد از جمله‌ آن‌ها است.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 با بیان اینکه اقدامات خوبی در جهت ترغیب شهروندان برای استفاده از ناوگان ریلی انجام شده گفت: خدمات ارائه شده و همچنین ارائه خدمات جدید از طریق رسانه‌ها به شهروندان شریف استان گیلان اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها