خبرهای لحظه له لحظه از کودتای ترامپ

سخنرانی ترامپ از پشت شیشه های ضد گلوله: شکست را نمی پذیریم/ ورود طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره/ کشف بمب در ساختمان کاپتال هیل / یک زن کشته شد /ترامپ: خشونت به خرج ندهید!

رئیس جمهوری آمریکا با حضور در گردهمایی اعتراضی حامیانش در واشنگتن دی.سی گفت: ما هرگز به شکست اذعان نخواهیم کرد. همین جمله سرآغاز کودتای ترامپ علیه انتخابات ۲۰۲۰ بود.

سخنرانی ترامپ از پشت شیشه های ضد گلوله: شکست را نمی پذیریم/ ورود طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره/ کشف بمب در ساختمان کاپتال هیل / یک زن کشته شد /ترامپ: خشونت به خرج ندهید!

تجمع طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا در واشنگتن در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در کشور امشب به وقت ایران آغاز شد.

ترامپ: هرگز به شکست اذعان نخواهیم کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت تنها چیزی که از معاونش مایک پنس می‌خواهد این است که در نشست قریب‌الوقوع کنگره برای تایید نتایج انتخابات سوم نوامبر، آراء را نپذیرد تا خود او دوباره رئیس جمهوری آمریکا شود.

ترامپ با قدردانی از یکی از وکلایش که شکایت‌های انتخاباتی او را در دادگاه‌ها پیگیری می‌کرد، گفت: واقعا مایه تاسف است که چنین بلایی بر سر قانون اساسی ما آمده است. امیدوارم مایک پنس کار درست را انجام دهد چون اگر مایک پنس کار درست را انجام دهد، ما انتخابات را برنده می‌شویم.

او افزود: تنها کاری که او لازم است انجام دهد، این است که از کشور ما حفاظت کند، از قانون اساسی ما پشتیبانی کند. ایالت‌ها می‌خواهند که دوباره رای بدهند، این‌ها کلاه بر سرشان رفته، تقلب رخ داده و اطلاعات دروغین به آنها داده‌اند. بر این اساس رای دادند و حالا می‌خواهند آرای الکترال را پس بگیرند. مایک پنس تنها کاری که باید انجام دهد، این است که این آراء را بازگرداند تا دوباره تایید شوند و من رئیس جمهور می‌شوم و شما خوشحال‌ترین مردم دنیا خواهید بود.

اظهارات دونالد ترامپ در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است! او تنها دو هفته تا تحویل ریاست جمهوری فاصله دارد و معاونش در سنا چنین اختیاری ندارد که بتواند نتیجه انتخابات را به نفع دونالد ترامپ تغییر دهد.

به دنبال اظهارات ترامپ، دفتر مایک پنس در نامه‌ای به کنگره اعلام کرد که او اختیار یک‌جانبه برای تعیین اینکه کدام یک از آرای الکترال شمارش شود، ندارد. مایک پنس گفت، او اطمینان حاصل خواهد کرد که تمام نگرانی‌ها درباره انتخابات در جلسه کنگره شنیده شود.

رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری آمریکا این سخنان را در جمع هزاران تن از حامیانش از جمله اعضای گروه‌های راست افراطی مطرح کرد. او بار دیگر بدون ارائه سند و مدرکی گفت، این انتخابات به تقلب گسترده آلوده شد.

ترامپ گفت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما هرگز به شکست اذعان نخواهیم کرد. صدها هزار تن از مردم امروز در اینجا جمع شده‌اند. ما جلوی این دزدی را خواهیم گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: جمهوری‌خواهان ضعیف چشم خودشان را روی اقدام دموکرات‌ها که می‌خواستند بدین ترتیب سیاست‌هایشان را اعمال کنند، بستند. دموکرات‌ها ارزش و نیروی نظامی ما را تضعیف کردند، مرزها را باز کردند و آمریکا را در آخر صف گذاشتند. جو بایدن خودش گفته است که می‌خواهد از شر "اول آمریکا" خلاص شود. این اصلا باورکردنی نیست. امسال به بهانه این ویروس چینی و داستانی که بر سر رای پستی به راه انداختند، بدترین انتخابات را انجام دادند. این کاملا دزدی است و در تاریخ آمریکا کاملا واضح است.

وقتی در هنگام سخنرانی، میکروفون ترامپ از کار افتاد!!

ترامپ از ترس ترور شدن از داخل محفظه شیشه ضدگلوله صحبت کرد و به همین خاطر متوجه نشد میکروفونش کار نمی‌کند.

هجوم برخی از طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره

خبرنگار واشنگتن‌پست گزارش داد: صدها طرفدار ترامپ با عبور از حفاظ‌های اطراف کنگره به سمت ساختمان آن در حال حرکتند.

درگیری طرفداران ترامپ با پلیس

رسانه‌های امریکا گزارش داده‌اند همزمان با درگیری طرفداران ترامپ با پلیس دو ساختمان کنگره آمریکا تخلیه شده است.
قاضیان منصوب ترامپ «تقلب گسترده» را تایید نکردند. نیچه مک‌کانل، رییس مجلس سنا گفت: دادگاه‌های آمریکا و همینطور دادگاه عالی که برخی قضات آن را خود ترامپ در دوره‌ی تصدی‌اش انتخاب کرده است، هیچ تقلب گسترده‌ای در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تایید نکرده‌اند.

گروه خنثی‌سازی بمب به سمت کنگره در حرکت است

پلیس دو ساختمان در محوطه کاخ را به دلیل تهدید بمب تخلیه کرده است. گفته شد که یک بمب در ساختمان کنگره کشف شده است.

مایک پنس درخواست ترامپ را رد کرد

مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا با رد درخواست ترامپ در بیانیه ای گفت: براساس قضاوتی که دارم، سوگند من به حمایت و دفاع از قانون اساسی، من را از اینکه به صورت یکجانبه اعلام کنم کدام رای های الکترال باید خوانده شود، و کدام خوانده نشود، باز می دارد.

چندی پیش ترامپ در پیامی ضمن مطرح کردن این ادعا کرده که ایالت‌ها اکنون به تخلف در شمارش آرا پی برده‌اند، نوشت: «ایالت‌ها می‌خواهند آرای خود را اصلاح کنند، آرایی که اکنون آنها متوجه شده‌اند بر اساس تقلب و تخلف و روند فاسدی بود که هرگز مورد تأیید قوه مقننه قرار نگرفته.»

وی در ادامه نوشت: «تمام آنچه که مایک پنس باید انجام دهد این است که آن رأی‌ها را به ایالات‌ها پس بفرستد تا ما برنده ‌شویم. مایک این کار را انجام بده. وقت نشان دادن شهامت است!»

این خواسته دونالد ترامپ از معاون خود در حالی مطرح شده که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» روز گذشته گزارش داد که مایک پنس به ترامپ گفته که وی با وجود اصرار رئیس‌جمهور آمریکا، این قدرت را ندارد که بتواند مانع از تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط کنگره شود.

جلسه کنگره تعلیق شد

پس از اعتراض ۶۰ نماینده جمهوری خواه به نتایج انتخابات در ایالت آریزونا، جلسه کنگره برای تایید نتایج انتخابات این کشور تعلیق شد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ساختمان کنگره آمریکا در پی تلاش‌های معترضان برای ورود به ساختمان به حالت تعطیل درآمده است.

کامالا هریس معاون جوبایدن می گوید که در امنیت به سر می برد.

میت رامنی گفت : ترامپ عامل این شورش است . اعتراضات در کنگره هیچ سنخیتی با آمریکا ندارد و باید متوقف شود. دیگر جمهوری خواهان نیز رفتار هواداران ترامپ را تقبیح کرده‌اند.

ورود طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره

درگیری پلیس آمریکا و طرفداران ترامپ به گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور کشیده شد.

هواداران ترامپ با شکستن سد نیروهای امنیتی وارد بالکن کنگره آمریکا شدند.

سرویس مخفی مایک پنس را از ساختمان کنگره خارج کرد

در پی ورود معترضان به ساختمان کنگره سرویس مخفی آمریکا مایک پنس را از ساختمان خارج کرد. تصاویر حاکی از حضور حامیان ترامپ پشت میز نانسی پلوسی رییس کنگره است.

۱۳آبان آمریکایی‌ها؛ هم اکنون وضعیت کنگره آمریکا

یک رسانه گزارش داده پنتاگون با درخواست مقام‌های واشنگتن دی‌سی برای استقرار نیروهای گارد ملی در ساختمان کنگره مخالفت کرده است. با این حال کمی بعد خبر رسید که گارد ملی به کمک نیروهای فدرال آمده است.

نیروهای حفاظتی کنگره اسلحه به دست

نیروهای پلیس کنگره دست‌به‌اسلحه پشت در ورودی صحن که حمله‌کنندگان حامی ترامپ خودشان را به آن‌جا رسانده بودند. /عکس از AP

هدفگيري مستقيم نيروهاي امنيتي صحن اصلي سنا به چشم معترضاني که وارد ساختمان اصلي کنگره شده اند و از پنجره در حال نگاه کردن به داخل صحن سنا هستند!

براثر این درگیری ها دستکم یک زن کشته شده و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

تیراندازی در مجلس نمایندگان آمریکا، تصاویری بی سابقه از دموکراسی آمریکایی را به تصویر کشیده است.

کارمند دفتر پلوسی فرصت بستن صفحه ایمیل خودش را پیدا نکرد!

تصویری از یکی از کامپیوترهای دفتر نانسی پلوسی که کارمند دفتر رییس مجلس نمایندگان آمریکا فرصت بستن صفحه ایمیل خود را پس از ورود هواداران ترامپ به ساختمان کنگره پیدا نکرد.

ترامپ: خشونت به خرج ندهید!

در برابر همه این آشوبها که تحلیلگران آن را کودتا می‌خوانند و شبیه به انقلاب های مخملی است، دونالد ترامپ در توئیتی نوشت:

لطفا از پلیس کاپیتال هیل و نیروهای انتظامی ما حمایت کنید. آنها واقعاً در کنار کشور ما هستند. آرام‌تر باشید!

سخنرانی ترامپ از پشت شیشه های ضد گلوله: شکست را نمی پذیریم/ ورود طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره/ کشف بمب در ساختمان کاپتال هیل / یک زن کشته شد /ترامپ: خشونت به خرج ندهید!

گفته شده جلسه بررسی آرای الکترال تعلیق شده و معترضان به داخل ساختمان ورود پیدا کرده اند

اولین کشته کودتای ترامپ!

منابع خبري از وقوع تيراندازي و کشته شدن يک نفر در داخل ساختمان اصلي کنگره خبر دادند.

در حال حاضر ساختمان اصلی کنگره آمریکا تصرف شده است!

سلفی جالب خبرنگار سی ان ان از وضعیت تالار اصلی کنگره آمریکا همزمان با تسخیر این ساختمان توسط هواداران ترامپ، خبرساز شد.

عکس یادگاری هواداران ترامپ در تالار اصلی کنگره آمریکا نیز در توییتر به سخره گرفته شده است.

بازداشت تعدادی از هواداران ترامپ در ساختمان کنگره آمریکا توسط نیروهای امنیتی، نتوانسته بحران را مهار کند.

کودتای ترامپ

رییس سابق پلیس واشنگتن گفت :آنچه در حال رخ دادن است کودتای ترامپ است.

غارت اموال کنگره به وسیله طرفداران ترامپ در کمال آرامش، شگفتی ساز شده است.

تحلیلگر و نویسنده آمریکایی: این شرمساری ملی است

رابرت ریش با انتشار تصویری از حمله معترضان به ساختمان کنگره آمریکا نوشت: این شرمساری ملی است. دنیا دارد تماشا می‌کند. ترامپ و کسانی که او را تقویت کرده‌اند باید پاسخگو شوند.

بایدن: ترامپ همین الان در تلویزیون ملی به سوگندش عمل کند

رییس جمهور منتخب آمریکا در واکنش به این کودتا گفت: اتفاقات امشب بازتاب دهنده واقعیت در آمریکا نیست‌. این هرج و مرج توسط افراد معدودی افراطی رخ داده است.

وی افزود: عقب بکشید و بگذارید دموکراسی پیش برود! از ترامپ میخواهم همین الان از تلویزیون ملی به سوگندش عمل کند و به این رفتار پایان دهد.

او یادآور شد: شکستن شیشه‌ها و حمله به نمایندگان اعتراض نیست، بلکه شورش علیه کشور است. دنیا ما را می‌بینید و از این وضعیت غمگینم. این لحظه تاریکی برای ماست.

همزمان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا نیز در بیانیه ای مشترک خواستار موضع گیری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در دفاع از پایان اشغال ساختمان کنگره شدند.

چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنا اعلام کرد که علی‌رغم ورود هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، نمایندگان قصد دارند همین امروز دوباره برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گرد هم آیند.

در همین حال ترامپ با انتشار ویدئویی در حساب توئیتر خود از معترضین خواست به خانه برگردند!

او که ساعتی سکوت کرده بود، افزود: همه می دانند که انتخابات از ما دزدیده شده است با این وجود ما حزب قانون و نظم هستیم باید به خانه های خود برگردید، ما نمی‌خواهیم کسی آسیبی ببینید.

گاف دختر ترامپ!

ایوانکا ترامپ که در توییتر، حامیان شورشی پدرش را میهن‌پرست خوانده بود، مجبور شد توییت خود را پاک کند.

بریتانیا و آلمان و فنلاند حوادث آمریکا را پایمال کردن دموکراسی توصیف کردند.

دقایقی پیش با ورود نیروهای نظامی آمریکا به ساختمان کنگره، حامیان ترامپ بیرون رانده شدند.

منبع: خبر فوری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ترامپ:
    0

    شکست نمی گگیریم!

  • احمد
    0

    بچه ها بریم تو آمریکا خرتوخر شده

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      امریکاییها همه چی دارند جز یک احمد خاتمی علم الهدی و جنتی

    • قلی
      0

      اوف. اوف بچه‌ها بریم آمریکا که الان وقت بردن ایوانکا ترامپ هست

  • داود
    0

    کشتی تایتانیک را بخاطر بسپارید

  • ....
    0

    ترامپ تموم شد . ترامپ مغلوب شد . ترامپ شکست خورد .

    نظرات شما -
    • قلی
      0

      ایوانکا ترامپ اگه بیاد قدمش رو چشمم با جون ودل حاضرم در خدمتش باشم. اوف اوف چه لذتی داره با ایوانکا سوار پراید بریم روستا

  • ریحی
    0

    حالا وقت مذاکره است در آمریکا انقلاب شده هههههههههههههههه

  • ح
    0

    چ مسخره بازی چ سبک بازی ب راه انداختن اگه داخل ی کشور دیگه بود الان امریکا مدافع خشونت میشد و اون کشورو سرزنش و حکومت را دیکتاتور اعلام میکرد و درنهایت تحریم حکومت و هیچ چیز برا امریکا زشت نیست چون امریکا هست

  • آرش
    0

    زیباترین صحنه های سال را شاهد هستیم. آمریکا به فنا رفت . فنا را خودتان جایگزین کنید

  • مسعود
    0

    آمریکا در قرن بیست و یکم، شکل جدیدی از دموکراسی را تحت عنوان «ترامپوکراسی» هم تجربه می کند و هم به به دنیا معرفی می نماید. این تصاویر زشت و غم بار تنها گوشه ای از ابعاد ناگوار این روزهای آمریکاست که در معرض دید جهانیان قرار گرفته است. البته به نظر می رسد این فقط آغاز ماجراست.

  • مورچه
    0

    این بهترین فرصت ست برای ضربات سنگین زدن ب نیروهای امریکایی درمنطقه فرصت راازدست ندهید

  • محسن
    0

    باز دمش گرم‌به هواداراش گفته آرام بگیرید ما حزب قانون و نظمیم(,که کسی آسیب نبینه ) .مقایسه کنید با سردمدارای مدعی تقلب در ایران!

    نظرات شما -
    • دانا
      0

      ترامپ مردم را تحریک کرده کنگره را بگیرند ،بعد در مورد حزب قانون و نظم حرف می زند شما هم جدی گرفتی.در ایران مردم ،جرات دارند وارد مجلس شوند؟ ،مطمئنا با اسلحه های واقعی مردم را می کشند .سردمداران تقلب در ایران اگر محاکمه می شدند اجرای قانون در موردشان اجرا شده بود. حصر خانگی که ایشان در رفت و آمد هستند خندیدن به ریش مردم است.قانون در مورد همه باید یکی باشد که در ایران استثنا هم دارد.

  • محمد
    0

    ترامپ بداند خون سردار سلیمانی دامن اورا گرفته که به ناحق به شهادت رسید

  • کاظم
    0

    جالبه اجازه دادن مردم وارد شدن و خشم خودشون را خالی کنند بدون کشتار مردم توسط نیروهای امنیتی،یاد خانم فرماندار شهر قدس افتادم که با افتخار میگفت دستور شلیک دادم

    نظرات شما -
    • A
      0

      به کجا رسیدیم که گند بازی ها امریکا ها رو هم که خودشونم قبول دارن شما میاین سرپوش میذارین. خیلی دل باخته امریکایی

  • A
    0

    مهد دموکراسی جهان:)

  • منتقم
    0

    الان وقت ضربه به آمریکا در منطقه است معطل نکنید

  • گدازاده
    0

    صددرصدتقلب شده که ترامپ ومردم محکم ایستاده گی میکنند بنظرم احتمال برنده شدن ترامپ دوراز انتظار نیست

    نظرات شما -
    • A
      0

      شما امر بفرمایید.بالاخره امریکایی هستین دیگه باید تو اداره کشورتون سهیم باشین:)

    • سرمد
      0

      انشاالله خداکنه ترامپ تکلیف را یکسره میکنه

  • ناشناس
    0

    حمله به کنگره و فقط یک کشته . اگه اینجا حمله میکردن 2000 نفر کشته میشدن

    نظرات شما -
    • A
      0

      اولندش شما یه جوری میگین فقط یک کشته انگار یه حیوونی تلف شده دومندش اینجا هم اگر تظاهراتی بشه مزدورا آمریکایی دست به اسلحه تو ایران زیادن بدشونم نمیاد چند نفر از بسیجی ها و چند نفری از مردم رو بکشن که رسانه هاشون تا چند سال تغذیه بشه.

    • کاربرناشنای
      0

      اینجا مردم میترسن به درمجلس نگاه کنن منخودم وقتی ازبهرستان ردمیشم اوطرف نگاه میکنم اوناشجاع ببودنا

  • آریایی
    0

    اونا معصومه ابتکار نداشتند که از دیوار کنگره بالا بره ؟؟؟؟؟!!!!

  • هه‌هه
    0

    هرکی‌اسلحه‌دستش‌در‌دنیا‌حرف‌اول‌را‌میزند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها