یک چهره سیاسی اصلاح طلب در خصوص اهانت به روحانی، ظریف و لاریجانی:

کارگران اعتراض کنند برخورد می شود ولی تندروها توهین کنند اتفاقی نمی افتد

یک چهره سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تجمعات اخیر در قم گفت: گروه هایی پای خود را از مسائل قانونی فراتر می گذارند، برای اقدامات سازمان یافته خود از مراجع مسئول مجوز دریافت نمی کنند و خودشان را برتر از قانون می دانند.

کارگران اعتراض کنند برخورد می شود ولی تندروها توهین کنند اتفاقی نمی افتد

«سعید شریعتی» در خصوص اهانت به روحانی، ظریف و لاریجانی در حاشیه مراسم ترحیم آیت الله مصباح یزدی در قم گفت: عده ای در قم هستند که از اجتماعات مذهبی و این نوع مراسم ها بهره برداری سیاسی می کنند. در گذشته و در مراسم 22 بهمن ماه لاریجانی مورد تهاجم همین گروه ها قرار گرفت.

او اظهار کرد: اینگونه اعتراضات در حد طومار، بیانیه، شعار و اگر پرخاشگرانه نباشد ایرادی ندارد یعنی بر اساس آزادی بیان، مخالفان برجام هم حق دارند که مخالفت خود را بیان کنند و اگر اقدام مجرمانه ای نظیر توهین به مقامات مسئول نباشد، در بیان اعتراض خرده ای نمی توان گرفت.

شریعتی اضافه کرد: اما متاسفانه این گروه ها پای خود را از مسائل قانونی فراتر می گذارند، برای اقدامات سازمان یافته خود از مراجع مسئول مجوز دریافت نمی کنند و خودشان را برتر از قانون می دانند و از فرصت هایی که ربطی به بیان خواسته آنها ندارد، مثل مراسم تشییع پیکر یک عالم دینی سوء استفاده می کنند. از این جهت باید به دستگاه های مسئول خرده گرفت که نسبت به معترضین معیارهای دوگانه هست یعنی اگر در همین فضا، کارگران شعارهای کارگری می دادند و اعتراض می کردند، حتما با آنها برخورد می شد ولی علیه رئیس جمهور و ظریف و لاریجانی شعار می دهند و هیچ برخوردی نمی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اینکه برگزار کنندگان چنین مراسمی در قم در دوران شیوع کرونا به چه استنادی نقض همه پروتکل های بهداشتی می کنند و اجازه برگزاری چنین اجتماعی را می دهند این یک خطاست که باید در جای خود رسیدگی شود.

او در پایان بیان کرد: خطای دوم این است که چرا اجازه می دهند از تجمعی که برای تشییع پیکر آیت الله مصباح برگزار شده، بهره‌برداری سیاسی شود. 90 درصد کسانی که در این مراسم شرکت کردند روحشان خبر ندارد که عده ای می خواهند، شعار علیه روحانی سر بدهند. اینها طوری نمایش می دهند که انگار همه کسانی در مراسم شرکت دارند، مخالف برجام بوده و موافق توهین به روحانی، ظریف و لاریجانی هستند. اینها اشکالاتی است که باید رسیدگی شود و دستگاهای امنیتی، قضایی و انتظامی مدیریت کنند که مورد سوء استفاده جریان های مختلف قرار نگیرد.

گفتنی است؛ مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمدتقی مصباح‌ یزدی روز دوشنبه برگزار شد و پیکر او پس از تشییع در تهران و مشهد، صبح دوشنبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در قم آرام گرفت.

طلاب، روحانیون، اساتید حوزه، شاگردان و مریدان آیت‌الله مصباح‌یزدی صبح روز دوشنبه با حضور در مصلای قدس قم با پیکر این عالم ربانی وداع کردند و همزمان انتقادهایی نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تشییع‌کنندگان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این اما تنها حاشیه مراسم تشییع پیکر این روحانی شیعه و محبوب میان اصولگرایان به‌ویژه اعضای جبهه پایداری نبود.

پیش از شروع مراسم تشییع و در جلوی در مصلای قم، طوماری نصب شده بود که در آن خواستار محاکمه رییس‌جمهور روحانی، علی لاریجانی ، رییس مجلس سابق و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برای تلاش‌شان در زمینه برجام بودند.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • دادفر
    0

    سلام هشت سال فشارهای متنوع به مردم که شما ندانم کارها ( اصلاحیون و اجانب)وارد کردید کم نیست . البته بنام اصلاحات ولی بکام ...بیت المالیون

  • طالبی
    0

    اون چهره سیاسی غلط زیادی میکنی مردم دنبال حقشون هستن مگر بحز این چیزی هست برای سیر کردن شکم زن بچهاشون باید دفاع کنند واین حق هر شهرونده.پس شما حرف مفت نزن آقای چهره سیاسی مفت خور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها