ذوالنوری به شایعات درباره یک طرح پاسخ داد:

تشریح جزئیات طرح اقدام متقابل دربرابر ترور شهید سلیمانی / جنجالی که درباره طرح برپا شده فضاسازی غیر واقعی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جزئیات طرح «اقدام متقابل علیه آمریکا به عنوان عامل اصلی ترور سردار شهید سلیمانی»که برخی رسانه‌ها در این زمینه جنجال به پا کرده بودند را تشریح کرد.

تشریح جزئیات طرح اقدام متقابل دربرابر ترور شهید سلیمانی / جنجالی که درباره طرح برپا شده فضاسازی غیر واقعی است

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگویی، با اشاره به فضاسازی برخی رسانه ها مبنی بر اینکه مجلس دولت را مکلف به نابودی اسرائیل تا سال 1420 کرده است، گفت: نابودی اسرائیل تکلیف تنها دولت ایران نیست، نابودی این رژیم تکلیف همه جهان اسلام است و در حقیقت محور مقاومت، یکی از پایه‌های اصلی این تکلیف است.

بحث هجومی علیه رژیم صهیونیستی وجود ندارد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح «اقدام متقابل علیه آمریکا به عنوان عامل اصلی ترور سردار شهید سلیمانی» چنین موضوعی که مجلس دولت را مکلف به نابودی اسرائیل کرده باشد، مطلقا دیده نشده است . از سوی دیگر برای مقابله و تضعیف رژیم صهیونیستی و قیچی کردن بال و پر آنان با این هدف که نتواند به منافع ما ضربه بزند، اقدامات مقابله ای دیده شده است.

وی بیان کرد: شرارت های صهیونیستی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، بُعد تروریست به ملت و کشور خسارت زده ، بنابراین این حق مسلم ما است که پر و بالی که می خواهد با آن منافع ما را تهدید کند، قیچی کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این طرح مذکور اقدامات مقابله ای دیده شده است و هیچ بحث هجومی علیه رژیم صهیونیستی در طرح نمایندگان وجود ندارد.

دولت تسهیل کننده کمک های مردمی به جبهه مقاومت است

ذوالنوری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص کمک به مقاومت و مسلمانان مبارز، توضیح داد: هرجا در این طرح بحث کمک به مقاومت و مسلمانان مبارز مطرح شده ، منظور طراحان از کمک، کمک از منبع دولتی و بودجه عمومی نیست، در حقیقت دولت فقط تسهیل کننده ارسال کمک های داوطلبانه مردمی است؛ یعنی اگر شرکتی، کارخانه‌ای، خیری، دانشجویی، طلبه‌ای، بازاری و کشاورزی خواست به محور مقاومت و مسلمانان در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی و آمریکا کمک کند، دولت ارسال این کمک ها را تسهیل می کند. در واقع تسهیل کمک‌ها به دوش دولت گذاشته شده نه اینکه از بودجه عمومی و درآمد کشور، دولت کمکی کند.

طرح در قدم اول است

این نماینده مجلس بیان کرد: ذکر این نکته لازم است که این طرح هنوز در قدم اول است، صرفا اعلام وصول شده است و هنوز فوریت یا کلیات آن مورد بحث بررسی قرار نگرفته که بعد از آن به کمیسیون تخصصی برای رسیدگی به جزئیات ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: بنابراین هر طرحی که اعلام وصول می شود باید مراحل متعددی را طی کند و پس از چکش کاری و کار کارشناسی بر روی آن به صحن مجلس ارسال می شود، از این رو ممکن است ماده ای تصویب، رد یا اصلاح شود.

ذوالنوری گفت: به نظر می‌رسد جنجالی که امروز برای این طرح به پا کرده‌اند فضاسازی بی مورد و غیر واقعی است و کسانی که می خواهند در این زمینه اظهار نظر کنند باید توجه داشته باشند که در محور صحیح حرکت کنند.

ادغام طرح های مشابه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه طرح «اقدام متقابل علیه آمریکا به عنوان عامل اصلی ترور سردار شهید سلیمانی» سه طرح مشابه وجود دارد، گفت: هر طرحی که زودتر ثبت شود در نوبت رسیدگی قرار می گیرد و طبیعتا سایر طرح ها به دلیل تکراری بودن از دستور خارج می شوند، اما در نظر داریم در زمان بررسی هر یک از این سه طرح، از طراحان سایر طرح ها برای حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دعوت شود تا بتوانیم طرحی جامع تدوین کرده و موارد را ادغام کنیم تا پراکندگی در قانونگذاری و تفرقه ایجاد نشود و احتمالا در این طرح ها هم افزایی صورت بگیرد.

منبع: خانه ملت

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ملول
    0

    خدا پدرتو رحمت کنه که به فکر مشکلات مردمی

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      لاف درغریبی

  • اثیر
    0

    تو یک آشغالی

  • محمود
    0

    این توجیع کردند کدوم ارگان وشرکت و کارخانه تا بحال با اسرائیل ارتباط داشته که شما می خواید جلوش را بگیرید.یه گندی بی فکر زدید حالا می خوای ماله کشی کنی که چی نمایندهای ۵ درصدی باعث هزینه هیچ سودی ندارید

  • کیان
    0

    بهتر هست شما واقعیت پذیر باشی و با کلمات بازی نکنین اون جهان اسلام رو که شماها میگین شماها وکیل و وصیش نیستین و نصف بیشترشون رفتن با اسرائیل و از همه بدتر مگر شماها قرار هست تا 1420 زنده باشین و یا نماینده مادام‌العمر مجلس باشین ما که عام و کارگر هستیم به اصرافیان خودمون میگیم اول چیز رو که مینویسی بتونی بخونی چیز رو که خواندی ونوشتی پاشو امضا کنی و چیز رو که امضاء کردی پاش واسی شما هنوز امضاء اش خشک نشده افتادین به توجیح کردن و نمادین کردن و جهانی کردن و حالا دیگه تصویب کردید خودتونو کوچک نکنید و تا تهش برید فعلا که افسار ما دست شماست

    نظرات شما -
    • کیان
      0

      این اخبار رو که میبینم به خودم میگم برم بیفتم به پای علی لاریجانی بگم جان عزیرت برگرد به مجلس بنزین رو بکن 10 هزار تومن ولی شر اینا رو از سر ما باز کن اگر این مجلس انقلابی هست قربون شما که طاغوتی بودین فقط برگردین

  • مهدی
    0

    از این مجلس هیچ کاری بر نمی آید طرح های بی‌خود .کمک های مردمی بدین یه مدرسه برای عشایر بسازید .تا خدا هم خشنود شود نه برای جنگ

  • اسدی
    0

    ۱۰ درصدی های فاقد پشتوانه مردمی ، با این افراطی گری ها یقینا هم ریشه خود را خشک خواهید کرد وهم ریشه انقلاب را ، همه بدبختی وفلاکتش هم برای مردم می ماند که جهت امرار معاش کارشان به زباله گردی وتن فروشی کشیده شده است ، مشتی ادم مست قدرت ومرفه بی درد نشسته اید وطرح های ابکی می دهید وبا کوچکترین تهدید هم عقب نشینی می کنید ، یکی می گوید طرح نمادین است ودیگری می گوید طرح هجومی نیست ، خب چرا این چنین خبطی می کنید که مجبور به ماله کشی شوید ، خدایا خودت به فریاد این ملت برس .

  • زهرا
    0

    طرحهای پوپولیستی فقط همین وبس

  • دادفر فتاحی
    0

    سلام اینهایی که می ترسن و جنجال رسانه می کنند کنار بشینن چون این نامردای صهیونیست سراغ اونایی که باید برن میرن.

  • بدون حاشیه
    0

    به یه بنده خدایی میگن شمااگروسط اقیانوس کشتی متلاشی بشه وشمادرحال غرق شدن باشی چیکارمیکنی میگه شنامیکنم وخودم رامیرسونم به یه درخت میگن ظاهرامتوجه نشدی شماوسط اقیانوس هستی میگه می دونم فرقی نداره شنامیکنم خودما می رسونم به یه درخت بازتکرارمی کنن آقاوسط اقیانوس درخت چیکارمی کنه طرف میگه آخی مگرچاره دیگی هم دارم حالاشده داستان ماواین نمایندگان .ظاهراهیچکدام حرف همدیگررانمی فهمیم.

  • استاد اسناد
    0

    جناب ذوالنور به قول شما ها که عبای پیامبر را پوشانده اید چراغی را که به خانه رواست به مسجد حرام است چرا ذرهای به فکر مجلس انقلابی شما نمی رسد دردهایی که مردم گرسنه و اکثریت فقیر بیکار دارد میکشد چرا به فکر این همه فساد اعتیاد سرقت زباله گردان و جدیدا خودکشی نوجوانان ووووو منطقی و در همه حال خدا را شاهد اعمالمان ببینیم هرکس در این وضعیت بغرنج طرحی برای برون رفت ملت از مشکلات کنونی شود ملت قطعا قدرشان خواهند دانست اما به جان یکدیگر افتادن قوا آیا بصیرت است یا آب به آسیاب دشمن ریختن مملکت میرود که به هرج و مرج بکشد اگر پیروی از امام علی ع و مقام رهبری دارید مگر رهبری نفرمودند بروید سران قوا با هم مذاکره و درد رنج مردم را بر طرف کنید وقتی دشمن به داخل نگاه میکند و چند دستگی را میبیند حق دارد شیر شود و از آب گل آلود ماهی

  • کاربر ناشناس
    0

    چند کلمه از مادر عروس

  • احمد
    0

    عقل که نباشد جان در عذاب است باعث تأسف است که چرا امثال این آقای ذالنور نمی فهمند که بابا فساد و بدبختی و گرفتاری مردم کشور خودمان را گرفته و داریم نابود می شویم آنوقت شما از نابودی دیگران حرف می زنید

  • رحمن ۱۵۰۰
    0

    تا۱۰سال پیش میگفتید تا۲۰سال دیگه اسراییل نابود میشه حالاشد۱۴۲۰تمدیدشدلابدبعد۱۴۲۰میشه ۱۴۵۰،لطفاًلاف نزنید

  • .
    0

    کمک های مردمی؟ شما گفتید و مردم هم باور کردند. این کار که دیگر به قانون نیاز ندارد. مثل اینکه برا کمک به افراد مستحق و دردمند توسط مردم عادی قانون نوشته شود!!!!60 درصد اقتصاد زیر نظر دولت نیست. یعنی از این محل کمک شود.مثلا ایا اوقاف استان قدس درامد زیارتگاهها . بنیادها در امد نیروهای نظامی و غیره ایا به کسی پاسخگو هستند که در امدهای خود را کجا خرج می کنند. همین یک قلم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام می دانید که چقدر سرمایه دارد و ...

  • حمید
    0

    علی علیه السلام می فرماید ای کاش دارای گردن بلندی می بودم که هر وقت می خواستم حرفی بزنم بارها حرف را بین گردن و زبان بالا و پایین می کردم تا از حرفی که می خواهم بزنم کاملا اطمینان پیدا کنم که حرف درست است و تبعات منفی نداشته باشد تا هم خود و هم دیگران را به رنج نیاندازم امید که کسانیکه خود نشر دهنده دین هستند پند گیرند وحرفی را نزنند که مجبور شوند توجیه نمایند چون این کار مصداق مثل روغن ریخته شده است خصوصا مجلس نشینان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها